بهداشت دهان و دندان

ببری خان؛ مشهورترین گربه تهران را بشناسید

آبدارباشی برای ببری خان مثل شاه غذا می آورد. در سفر ها هم برای گربه از تخت روان مخصوص استفاده می شد و منزل به منزل او را همراه شاه می بردند.

14 دی 1401

8 نوشیدنی مقوی که پس از ورزش جانی دوباره به شما می بخشند!

فرقی ندارد بیشتر به چه رشته ورزشی یا تمرین هایی علاقه داشته باشید و هدفتان چه باشد، ورزش در هر صورت دارای فواید بسیاری برای سلامتی است و می تواند زندگی تان را دگرگون کند.

1 شهریور 1401

آیا باید دندان عقل را کشید؟

کشیدن دندان عقل؛ وقتی دندانپزشک به شما می گوید باید دندان عقلتان را بکشید، چون نهفته یا نیمه نهفته است و چنین دندانی نباید به هزار و یک دلیل در دهانتان باقی بماند، این سوال به ذهنتان می آید که اصلا دندانی که جای رویش در فک ندارد چرا وجود دارد؟ ...

24 خرداد 1401

اسدآباد در تعداد پرستار شرایط مطلوب دارد اما جراح مغز و اعصاب ندارد!

خبرنگاران/همدان معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: شاخص نسبت پرستار به ازاء تخت در اسدآباد 1.14 صدم بوده که با چنین شرایطی اسدآباد از نظر شاخص نسبت پرستار به ازاء تخت از شاخص استان و کشوری بالاتر است.

29 فروردین 1401

فواید انار برای سرماخوردگی

تهران (پانا) - برای بهبود علائم سرماخوردگی و پیشگیری از آن، راهکارهای بسیاری از جمله درمان خانگی سرماخوردگی با داروهای گیاهی وجود دارد. اما در این میان انار یکی از مقوی ترین میوه ها برای بدن بوده خواص انار باعث می گردد تا بسیار مورد استفاده قرار گیرد....

29 دی 1400

هر آنچه باید در خصوص قهوه ترک بدانیم

قهوه ترک یک نوشیدنی بسیار محبوب و پرطرفدار است، مصرف قهوه ترک دارای خواص و فواید فوق العاده ای است که البته مصرف بیش از حد آن می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد.

1 آذر 1400

از دست دادن اشتها در سالمندان

از دست دادن اشتها در افراد مسن مشکل بزرگی است که می تواند به چندین پیامد جدی برای سلامت منجر گردد. این مقاله را بخوانید تا از علل پشت این مشکل و راه های احتمالی مقابله با آن آگاه شوید.

1 آبان 1400

مدت زمان لازم برای بهبود استخراج دندان

مدت زمان لازم برای بهبودی استخراج دندان را می توان با مراقبت مناسب کاهش داد. به غیر از پزشک ها، در اینجا چند اقدام احتیاطی بیشتری وجود دارد که می توانید برای بهبود سریع تر آن ها را به کار ببرید.

29 مهر 1400

خواص درمانی زنجبیل

گیاه زنجبیل (Zingiber officinale) از خانواده Zingiberaceae گیاه بومی آسیای جنوب شرقی است که بیش از 4000 سال است که به اسم چاشنی و افزودنی در مواد غذایی و بیشتر از 2500 سال است که برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار گرفته و از قرن 13میلادی مصرف گسترده ای در سراسر اروپا یافته...

16 مهر 1400

مسواک کافی نیست، نخ دندان بکشید!

خیلی ها دندان های شان را مسواک می زنند ولی نخ دندان نمی کشند چون طرز استفاده از آن را خوب بلد نیستند و با این کار، فقط لثه های شان را خونی می نمایند. اگر شما هم از این گروه هستید، پوستر این هفته می تواند یاری تان کند. اگر نخ دندان نکشیدن شما ریشه اش بی...

5 مهر 1400

طبع گوجه سبز سرد است یا گرم؟

گوجه سبز میوه ای نوبرانه و خوش طعم در فصل بهار بوده که دارای طبیعتی سرد است. اگرچه استفاده از این میوه فواید فراوانی دارد اما مصرف بیش از حد آن نیز باعث به وجود آمدن مشکلاتی در بدن خواهد شد.

21 تیر 1400

واقعا مارها از جان عسگر چه می خواهند؟

مارها برای بیشتر انسان ها، موجوداتی ترسناکی به حساب می آیند و همواره اسرارآمیز و در هاله ای از ابهام. اما در موردی عجیب مردی به نام عسگر شریفی از اهالی روستای تل پوک سروستان بیش از 30سال است مدام مورد حمله مارها قرار می گیرد ولی سوال اساسی اینجاست که مارها...

7 اسفند 1399

خواص کتیرا را بهتر بشناسید

ترشحات صمغی خشک شده که در اثر خراش دادن قسمت پایینی ساقه گون به دست می آید، کتیرا نام دارد. یاری به هضم غذا، تقویت مغز استخوان، تحریک سیستم ایمنی، بهترین شوینده گیاهی موهای خشک، کنترل عوارض جانبی شیمی درمانی، درمان قند خون، پاکسازی روده و...

1 اسفند 1399

جالب ترین ترفندهای غذایی که شاید تا به امروز به آنها فکر نکرده بودید

این ترفندهای غذایی باعث تعجب شما می گردد که چرا من به این فکر نکردم؟ وقتی نوبت به تهیه و خوردن غذا می رسد، در بسیاری از مواقع کارها را به روشی سخت انجام می دهیم بدون اینکه بدانیم راه ساده تری در دسترس است. به نظر می رسد برای بیشتر این ترفندهای غذایی، شما...

29 مهر 1399

پرینتر های سه بعدی در راستا ساخت اندام های بدن قرار می گیرند

درحال حاضر محققان قادرند با یاری فناوری پرینت سه بعدی سلول ها و مواد زیستی برای ساخت بافت های بدن انسان را فراوری نمایند.

23 اردیبهشت 1399

جزئیات تازه از کرونای نمایندگان ، بعضی نمایندگان مبتلا به کرونا بدون رسانه ای کردن بیماری در حال درمانند

کرونا، ویروسی است که برایش وزیر، نماینده مجلس، عضو شورای شهر، پزشک، پرستار، فعال سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و خلاصه فقیر و ثروتمند تفاوتی ندارد و ممکن است هر فردی را مبتلا کند کما اینکه بعد از ورود به ایران هم افراد زیادی از جمله نمایندگان مبتلا شدند.

20 اردیبهشت 1399

از کجا بفهمیم نرمی استخوان داریم؟

وب سایت مردمان: نرمی استخوان به نرم شده و ضعیف شدن استخوان در بچه ها گفته می گردد که معمولاً به دلیل کمبود شدید و طولانی ویتامین D اتفاق می افتد.

3 دی 1398

توضیحات وزیر ورزش در مورد جلسه با هیات رئیسه فوتبال

به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر پس از بازدید از تمرینات تیم های ملی کاراته، تکواندو و احسان حدادی پرتاب گر گفت: ستاد المپیک 2020 را از یک سال و نیم پیش با هدف رصد وضعیت ورزشکاران المپیکی و حمایت از آن ها برای حضور پر قدرت در بازی های المپیک تشکیل دادیم.

12 شهریور 1398