جالب ترین ترفندهای غذایی که شاید تا به امروز به آنها فکر نکرده بودید

به گزارش وبلاگ من، این ترفندهای غذایی باعث تعجب شما می گردد که چرا من به این فکر نکردم؟ وقتی نوبت به تهیه و خوردن غذا می رسد، در بسیاری از مواقع کارها را به روشی سخت انجام می دهیم بدون اینکه بدانیم راه ساده تری در دسترس است. به نظر می رسد برای بیشتر این ترفندهای غذایی، شما فقط به دستان یا چند کالای خانگی خود احتیاج دارید تا در وقت صرفه جویی کنید.

جالب ترین ترفندهای غذایی که شاید تا به امروز به آنها فکر نکرده بودید

بنابراین در حالی که مشغول آشپزی در آشپزخانه یا غذا خوردن پشت میز هستید، این ترفندهای غذایی هوشمندانه را در ذهن داشته باشید.

جالب ترین ترفندهای غذایی

شاید شما هم این روش ها را امتحان نموده باشید. بعضی از آنها می توانند بسیار کاربردی باشند و بعضی دیگر هم صرفاً جالب و آموزنده اند.

1. موز را از پایین پوست بگیرید

کافی است پایه موز را در دست بگیرید و پوست آن را بگیرید! با استفاده از این روش، از تمام رشته های آزار دهنده موز جلوگیری می کنید.

2. یک کاپ کیک را از وسط نصف کنید تا مانند ساندویچ گردد

شما هر بار می خواهید ابتدا پایین کیک را بخورید تا خامه روی آن را آخر خورده باشید درست است؟ کاپ کیک را فقط به صورت افقی برش بزنید یا بشکنید و قسمت پایین آن را بالای خامه قرار دهید. ممکن است مردم با تعجب به شما نگاه نمایند اما به ما اعتماد کنید، این یکی از ترفندهای غذایی مورد علاقه ما تا به امروز است.

3. جدا کردن برگ های توت فرنگی با نی

یک نی را به ته توت فرنگی فشار دهید و آن را تا خاتمه فشار دهید تا برگ های توت فرنگی را به راحتی جدا کنید بدون اینکه برش بخورد! اکنون توت فرنگی بیشتری برای لذت بردن وجود دارد و ظاهرش هم زیباتر است.

4. روغن زیتون را بعد از آبکش کردن به ماکارونی اضافه کنید تا بهم نچسبد

انواع ماکارونی و لازانیا وقتی به هم بچسبند مشکلاتی را ایجاد می نمایند. دفعه بعد، درست بعد از اینکه ماکارونی خود را آبکش کردید، مقدار کمی روغن زیتون روی آن بریزید تا از هم جدا گردد.

5. پرتقال را با دو برش ساده چاقو باز کنید

برای این ترفند چاقوی تیزی بردارید و بالا و پایین پرتقال را برش دهید. اکنون نیازی نیست آن را کامل و سخت پوست بکنید. یک برش بر پرتقال درست کنید و به راحتی آن را باز کنید و سپس همه پره های رتقال خود را دست نخورده برای میان وعده آماده کنید.

6. گوشت را با همزن برقی خرد کنید

گوشت های پخته شده را با همزن برقی که برای کیک از آن استفاده می گردد یا مخلوط کن ریش ریش کنید. خواهید دید که در عرض چند ثانیه همه گوشت تان که برای سالاد یا ته چین یا لا به لای برنج می خواید آماده شده است. برای گوشت مرغ و گوشت قرمز و غیره این ترفند قابل اجرا است.

7. سبزیجات را اصلاح نموده و در آب نگهداری کنید تا ترد گردد

اگر کرفس، مارچوبه، کلم بروکلی و سایر سبزیجات ساقه ای شما کمی پژمرده به نظر می رسند، آنها را به صورت قائم در یک ظرف (یا حتی یک گلدان کوتاه) با 1 تا 2 سانتی متر آب نگه دارید تا تازه تر و به مدت طولانی تر بمانند.

8. با افزودن مواد تشکیل دهنده به یک کیسه چیپس، تاکوهای پیاده روی بسازید

تا به حال اسم تاکوی مخصوص پیاده روی را شنیده اید؟ گوشت تاکو و مواد اضافه شده مورد علاقه خود را مخلوط نموده و داخل کیسه ای به اندازه میان وعده یا چیپس های دیگر به سبک تورتیلا بریزید. یک چنگال را در کیسه بگذارید، شما می توانید راه بروید و میان وعده خود را میل کنید.

9. از قهوه ساز خود برای جوشاندن آب بهره ببرید

اگر صبح حسابی دیرتان شده اما هنوز می خواهید بلغور جو دوسر خود را بخورید، مقدار لازم آب را برای جوشاندن سریع در قهوه ساز خود بریزید. این یکی از ترفندهای غذایی راحت است که می توانید بهره ببرید.

10. برای برش قارچ، توت فرنگی و … از دستگاه برش دهنده تخم مرغ بهره ببرید

اگر یک برش دهنده تخم مرغ دستی دارید، برش سبزیجات و میوه ها را برایتان بسیار آسان می نماید، به خصوص اگر در حال آماده سازی برای جمعیت زیادی هستید. زیرا هنگامی که برای یک گروه مشغول آشپزی هستید، به تمام ترفندهای غذایی که می توانید کارتان را راحت کند نیاز دارید!

11. ظرف بستنی خود را در یک کیسه پلاستیکی نگه دارید تا نرم گردد

قاشق های فلزی خم می گردد وقتی که می خواهید بستنی را بیرون بیاورید؟ ما همه این را تجربه نموده ایم. ظرف بستنی خود را در یک کیسه عظیم زیپ دار نگه دارید تا به اندازه کافی نرم گردد. این به شما یاری می نماید تا بستنی را به راحتی تقسیم کنید.

12. از یک بطری و یک چاپستیک (چوب غذاخوری چینی) بهره ببرید تا هسته گیلاس ها را به راحتی جدا کنید

یکی دیگر از ترفندهای غذایی میوه ای آسان ما همین است! یک بطری شیشه ای با دهانه باریک پیدا کنید و یک گیلاس را روی آن قرار دهید. سپس یک عدد چاپستیک بردارید و آن را در گیلاس فرو کنید. هسته باید مستقیماً داخل بطری بیفتد.

13. برای تهیه ساندویچ بستنی بی عیب و نقص، بستنی های خود را به صورت ورقه ای برش دهید

برای یک میان وعده سرگرم نماینده، یک چاقوی تیز بردارید و با آن یک بستنی را برش دهید، آن را روی یک کوکی یا بیسکوئیت قرار دهید و یک ساندویچ بستنی تهیه کنید.

14. تخم مرغ های آب پز را به راحتی با قفسه خنک نماینده فلزی برش دهید

به جای بریدن تخم مرغ های آب پز به صورت جداگانه، آنها را روی یک قفسه خنک نماینده قرار دهید و تخم مرغ ها را بر قفسه فشار دهید، مکعب های تخم مرغی مناسب و یکدستی برای پر کردن مواد و سالاد تخم مرغ ایجاد می گردد.

15. کتلت سیب زمینی را در ظرف وافل درست کنید

تقریباً هر چیزی را می توانید به صورت وافل درآورید، از جمله کتلت و کوکویی که درست کردنش برایتان سخت است. به علاوه، آهن وافل برای گریل کردن پنیر، بیکن و … نیز عالی است.

16. یک تکه نان به ظرف کلوچه های خود اضافه کنید

اگر کمتر از یک هفته پس از پخت کوکی ها ترد یا خشک می شوند، یک تکه نان در ظرف یا کیسه با آنها بریزید. چرا؟ نان شیرینی ها را خوب و مرطوب نگه می دارد! این یکی از ساده ترین ترفندهای غذایی در کتاب ها است.

17. موز را بپزید تا سریع رسیده گردد

دیگر منتظر رسیدن موزهایتان نمانید. در صورت نیاز به موز رسیده، آنها را روی ظرف مناسب بگذارید و آنها را در حدود 350 درجه در حدود 5 دقیقه بپزید. وقتی آنها را بیرون بیاورید نرم و شیرین خواهند بود.

18. از یک ظرف عظیم شیشه ای در دار برای سالادها و غلات بهره ببرید

برای آماده سازی آسان غذا و حمل آنها، تمام مواد سالاد مورد علاقه خود را (از جمله سبزیجات و غلات) در یک ظرف عظیم شیشه ای در دار بریزید.

19. آبمیوه گیری ندارید؟ برای دریافت آب مرکبات از انبر سالاد بهره ببرید

هنگامی که به آب بیشتری نسبت به فشار دست خود نیاز دارید، از یک انبر سالاد بهره ببرید. میوه را در وسط ابزار قرار دهید و از دو طرف آن را فشار دهید.

20. تخم مرغ آب پز شده را در ظرف پلاستیکی بچرخانید تا پوست آن خارج گردد

پوست کندن تخم مرغ برای هیچ کس کار سرگرم نماینده ای نیست. برای این ترفند، تخم مرغ های خود را با هم در یک ظرف پلاستیکی بیندازید و آنها را بچرخانید و تکان دهید. پوسته ها ترک خورده و از بین می فرایند و اینگونه تخم مرغ ها را کاملاً سالم نگه داشته اید.

21. تخم مرغ های کامل را در یک کاسه آب قرار دهید تا طراوت و تازگی آنها را آزمایش کنید

حتماً این روش را بارها شنیده اید. اگر آنها شناور شوند، یعنی کهنه هستند. اگر غرق شوند به این معنیست که تازه هستند.

22. با استفاده از رنده ریز قسمت های سوخته کلوچه تان را از بین ببرید

اگر کلوچه ای که پخته اید سوخته است حتی لازم نیست در وهله اول به کسی بگویید که آنها سوخته اند (گرچه ممکن است بوی اجاق گاز آن را لو بدهد). اگر می خواهید کلوچه های زیبایی سرو کنید، این یکی از ترفندهای غذایی است که خوب است در یاد داشته باشید.

23. آووکادوی له شده را فریز کنید تا یک اسموتی فوری داشته باشید

اگر آووکادو های شما رسیده هستند و راهی برای استفاده از آنها ندارید، آنها را له نموده و در قالب یخ قرار دهید. می توانید برای افزایش چربی سالم برای قلب و غلیظ نماینده اسموتی فوری، آنها را فریز نموده و هر وقت که نیاز بود در اسموتی خود بریزید!

24. یک انبه رسیده را با یک لیوان پوست بگیرید

روش های بی شماری برای پوست گیری و برش انبه وجود دارد اما این یکی ممکن است ساده ترین آنها باشد. به سادگی انبه خود را نصف کنید، لبه یک لیوان را به گوشت فشار دهید و یک حرکت مانند اسکوپ بستنی انجام دهید. فقط مطمئن شوید که انبه شما به اندازه کافی رسیده است.

25. از زودپز خود برای تهیه نان تست فرانسوی بهره ببرید

نان خود را در پایین زودپز قرار دهید سپس به اندازه کافی مخلوط تخم مرغ روی آن بریزید تا قسمت بالای آن بپزد. لایه بندی مخلوط نان و تخم مرغ را تا زمانی که تمام گردد ادامه دهید سپس فقط زودپز خود را روشن نموده و از رایحه بهشتی آن لذت ببرید.

26. شکلات بوسه های هرشی را از پایین باز کنید

به جای اینکه از بالا باز کنید و فویل را پاره کنید، پایه این شکلات را فشار دهید و لغزش فویل را از سمت راست تماشا کنید.

27. کاهو را به دور پوسته های سخت تاکو بپیچید تا آن را در کنار هم نگه دارد

با تا کردن کاهو به دور پوسته تاکو، از ترک خوردن پوسته، جلوی ریختن آن را می گیرید. این ترفند راهی برای متنفران از ریختن ساندویچ شان است.

28. نان تست را از سمت پایین بخورید تا مواد اولیه ابتدا با گیرنده های چشایی شما برخورد کند

این کاملاً با چیزی که انجام می دهید مغایر است اما به ما اعتماد کنید. نان تست خود را از سمت پایین بخورید تا حس چشایی شما از تجربه خوردن نان تست بیشترین بهره را ببرد.

29. ساقه آووکادو را بردارید تا ببینید آیا رسیده است یا خیر

اگر در خصوص رسیدن آووکادو خود مطمئن نیستید، ساقه را در قسمت بالای آن بکشید. اگر داخل آن سبز است، هنوز رسیده نیست. اگر قهوه ای باشد، احتمالاً بیش از حد رسیده است. اما اگر مایل به زرد و خالدار باشد، کاملاً مناسب برای استفاده است.

30. پیتزای خود را به جای مایکروویو در یک قابلمه گرم کنید

برای اینکه نان پیتزای به جامانده شما ترد باشد، آن را در یک تابه گرم کنید به جای اینکه در مایکروویو، آن را دوباره گرم کنید. اگر وقت بیشتری دارید، می توانید با استفاده از فر نیز پیتزا را گرم کنید.

31. از یک قاشق برای خراشیدن پوست زنجبیل بهره ببرید

یا هر قاشق! از آنجا که رنده ها نمی توانند قسمتهای اصلی ریشه زنجبیل را کنترل نمایند، از لبه قاشق گریپ فروت برای از بین بردن پوست آن بهره ببرید. خیلی ساده است.

32. از یک قالب یخ برای فریز کردن سس های مانده بهره ببرید

آیا از تمام سس پستوی خود استفاده نکردید؟ مسئله ای نیست از یک قالب یخ برای فریز کردن سس های باقی مانده، کره های گیاهی و موارد دیگر بهره ببرید تا بعداً مجدداً و بدون اتلاف وقت گرمشان کنید.

33. ماهی را روی برش های لیمو کباب کنید

این نه تنها به ماهی شما طعم مرکبات خوبی می بخشد، بلکه باعث می گردد ماهی نرمتر شده و به مشبک های کبابی نچسبد و باعث راحت تر تمیز شدن آن می گردد.

34. از نخ دندان برای بریدن غذاهای نرم بهره ببرید

برای غذاهایی مانند خمیر کلوچه و دسرهای کلوچه ای و پنیر، از نخ دندان بدون طعم برای برش زدن بهره ببرید بدون اینکه به جامانده آن روی چاقو بماند. این کلید یک برش کامل است.

35. همبرگرهای خود را به صورت وارونه برای یک وعده غذایی بدون ظرف غذا بخورید

از آنجا که نان بالا ضخیم تر و در نتیجه جذب بیشتری دارد، مانند یک ظرف غذا برای نگهداری هر نوع سس استفاده می گردد. به علاوه، اینگونه خوردن آن خوشمزه تر است.

36. هنگام اندازه گیری مواد چسبنده، ابتدا لیوان اندازه گیری را اسپری کنید

آیا از خراشیدن فنجان ها و قاشق های اندازه گیری پس از ریختن عسل، کره مغزها و شربت ها خسته شده اید؟ این ترفند معجزه می نماید. برای جلوگیری از چسبندگی مواد چسبناک می توانید از اسپری پخت و پز بهره ببرید اما دریافت ابزار قبل از اندازه گیری زیر آب گرم نیز این نتیجه را به همراه دارد.

37. انگور را فریز کنید تا به عنوان خنک نماینده شربت استفاده گردد

انگور یخ زده به خودی خود، مخصوصاً در طول تابستان جذاب است اما می تواند به عنوان خنک نماینده نوشیدنی نیز عمل کند. انگور مانند یخ ساده، آب شربت را زیاد نمی نماید و پس از ذوب شدن، یک خوراکی جالب خواهد بود.

38. بادام را در آب داغ قرار دهید تا پوست آن به راحتی جدا گردد

ما همواره به دنبال ترفندهای غذایی هستیم که لایه برداری و پوست کندن را راحت تر می نمایند! پس از خیساندن بادام، پوست آن کاملاً به راحتی جدا می گردد.

39. با استفاده از چاقو و حوله ذرت را در چند ثانیه پوست بکنید

یک حوله را به دور سنبله ذرت بپیچید، چاقویی تیز بگیرید و قسمت زیرین سنبله را برش دهید. سپس قسمت بالای سنبله را به آرامی فشار دهید تا ذرت از پوسته خارج گردد و به بیرون سر خوردن آن را تماشا کنید! بسیار راحت تر از فرآیند لایه برداری سختی است که همه ما انجام داده ایم.

40. با فشار دادن به پایه سر کاهو، رپ کاهو را به راحتی تهیه کنید

برای این ترفند، سطح سر کاهو را روی یک سطح سخت بزنید و سپس پایه را به سمت وسط سر فشار دهید. باید از برگ ها جدا گردد و پس از آن، به سادگی آن را بیرون بیاورید و با رپ کاهو کاملاً شکل گرفته هرچه می خواهید تهیه کنید.

41. گوشت را در یک سینی آلومینیوم یخ زدایی کنید

آلومینیوم رسانای گرما است بنابراین قرار دادن گوشت ها یا هر چیز دیگری که نیاز به یخ زدایی سریع روی یک ظرف آلومینیومی دارد، می تواند فرایند کار را تسریع کند! این احتمالاً یکی از ترفندهای غذایی درخشان ماست.

42. گیاهان برگ دار را برای برش آسان رول کنید

خرد کردن ریحان و نعناع سخت است اما اگر آنها را رول نموده و با چاقوی تیز برش بزنید، در عرض چند ثانیه قطعات ریزی خواهید داشت.

43. یک سینی پخت را با یک تکه فویل آلومینیوم به یک قالب تارت تبدیل کنید

قول می دهیم دیگر نیازی به خرید تابه دیگری برای یک دسر نیست. فقط از یک سینی پخت با حاشیه منظم بهره ببرید، یک تکه فویل را به اندازه سینی پخت اندازه بگیرید و تا کنید و محل قرارگیری فویل را بر اساس اندازه تارت خود تنظیم کنید.

44. املت لیوانی را در مایکروویو درست کنید

تخم مرغ های تهیه شده در مایکروویو از آنچه تصور می کنید بهتر است. تخم مرغ ها را در یک لیوان ریخته و سبزیجات، ژامبون و پنیرهای مورد علاقه خود را اضافه کنید. بعد از یک دقیقه در مایکروویو آنرا بهم بزنید و برای یک دقیقه دیگر در مایکروویو بگذارید. یک صبحانه کامل برای شما آماده شده است.

45. جو دو سر را یک شب در یک ظرف شیشه کره بادام زمینی تقریباً خالی درست کنید تا هدر نرود

خاتمهی شیشه کره بادام زمینی همواره یک درد است زیرا کره شما هدر می رود. با تهیه جو دوسر خوشمزه در شب، شما کره بادام زمینی با ارزش خود را هدر نمی دهید و پاکسازی آن را آسان می کنید.

46. از نی برای خالی کردن هوای کیسه های وکیوم کیسه های فریزری بهره ببرید

اگر به کیسه های بسته شده با خلأ نیاز دارید می توانید از این ترفندهای غذایی به راحتی بهره ببرید. اگر به بسته بندی مواد غذایی در کیسه نیاز دارید، کیسه را به صورت فشرده بسته بندی کنید، به جز یک سوراخ کوچک که می توانید یک نی را در آن جای دهید. نی را تا حدی در کیسه فرو کنید و هوا را بیرون بکشید سپس سریع کیسه را کاملاً ببندید.

47. از قاشق بهره ببرید تا کیوی را به راحتی از پوست آن خارج کنید

شبیه حقه انبه یک چاقو بردارید و دو سر کیوی را قطع کنید. سپس قاشق خود را بین پوست و میوه فشار دهید و تمام آن را از لبه برش دهید. سپس کیوی را از پوست جدا کنید و لذت ببرید.

48. ظرف بستنی خود را هنگام خوردن برش دهید تا از دریافت بوی فریزر جلوگیری گردد

اگر شما از معدود افرادی هستید که در یک جلسه کل ظرف بستنی را نمی خورید، برای جلوگیری از سوختن فریزر ، مقوا را با هر وعده که می خورید برش دهید. درب آن هنوز جا خواهد رفت اما هوای کمتری وارد ظرف می گردد.

49. قهوه دم نموده تازه را در یک قالب یخ برای قهوه سردی که آب نمی اندازد منجمد کنید

نوشیدن آهسته قهوه یخ زده ، شاد شوید! این هک به شما امکان می دهد قهوه خود را به همان آهستگی که دوست دارید بدون اینکه آب آن کم گردد بنوشید. همچنین با آن یک افزایش اضافی کافئین دریافت خواهید کرد.

50. یک چنگال را در کرم لای بیسکوئیت کرم دارتان فرو کنید تا به راحتی در شیر غوطه ور گردد

اینکه انگشتان شما شیری گردد اصلاً خوشایند نیست. با استفاده از این ترفند ساده، شما مرتب و بدون دردسر عمل می کنید و می توانید بیسکوئیت تان را به راحتی در شیر نرم نموده و میل کنید.

منبع:

eatthis

منبع: هفت گنج

به "جالب ترین ترفندهای غذایی که شاید تا به امروز به آنها فکر نکرده بودید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین ترفندهای غذایی که شاید تا به امروز به آنها فکر نکرده بودید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید