سلامتی و پزشکی

کنترل ژن های انسان با یاری الکتریسیته، درمان پوشیدنی دیابت!

تحقیق جدیدی که به وسیله ETH Zürich در سوئیس اجرا شده حکایت از آن دارد که دستگاه های پوشیدنی آینده و شاید حتی چند ایمپلنت و به کارگیری مهندسی ژنتیک بتواند به صورت مستقیم باعث بهبود سلامت افراد شوند.

14 مرداد 1402

ترفند کشورها در مقابله با گرما

عمر بادور، رئیس نظارت بر اقلیم در سازمان جهانی هواشناسی (WMO) اظهار کرد که اولین هفته جولای 2023 می تواند به عنوان گرمترین هفته ثبت شده تا به امروز در نظر گرفته گردد. میانگین دمای جهانی در هفتم جولای به 17.24 درجه سانتی گراد رسید و رکوردهای دمایی قبلی ثبت شده...

26 تیر 1402

قلم قرمز ساپینتو روی نام 3 بازیکن ، 2بازیکن گفتند رفسنجان نیاییم بهتر است!

ریکاردو ساپینتو نام 3 بازیکن تیمش را برای ملاقات برابر مس رفسنجان از فهرست خط زد.

22 اردیبهشت 1402

انتقام از همسایه های یک دختر در پاسداران تهران

مرد موتورسواری بامداد دیروز وارد بن بستی در خیابان پاسداران شد و شیشه همه خودرو های پارک شده در کوچه را شکست.

18 اردیبهشت 1402

چگونه افسردگی پس از ازدواج را درمان کنیم؟

معمولا افسردگی فرد را دچار علائمی مانند ناامیدی، احساس بی ارزشی، بی انگیزگی، عدم تمرکز، تفکر منفی و لذت نبردن از فعالیت های معمولی می نماید.

5 اردیبهشت 1402

چگونه ویتامین k بدن را تامین کنیم؟

ویتامین K سطح کلسیم را در بدن تنظیم می نماید.

6 فروردین 1402

7 مرحله تعویض گلدان برای مراقبت بهاری از گیاهان آپارتمانی

تعویض گلدان یکی از مهم ترین بخش های مراقبت از گیاهان آپارتمانی است. این کار ممکن است کمی سخت باشد ولی برای گیاه شما ضروری است و متناسب با احتیاج گیاه، باید چند وقت یک بار انجام گردد. با این چند مرحله می توانید تعویض گلدان را به راحتی و بدون دردسر انجام...

27 اسفند 1401

ارائه مشوق به بنگاه های عضو کنسرسیوم های صنعتی دانش بنیان

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، توافق نامه همکاری میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف اتصال صنایع بزرگ به نوآوری های دانش بنیان ها امضا شد.

23 اسفند 1401

ستاره رئال سرمربی فرانسه را تهدید به افشاگری کرد

سرمربی تیم ملی فرانسه، دیروز برای اولین بار درباره ماجرای ترک اردوی تیم ملی این کشور به وسیله کریم بنزما در جام جهانی 2022 قطر واکنش نشان داد و بیان کرد بعد از معین شدن اندازه مصدومیت بنزما تصمیم نهایی برای ترک قطر به وسیله خود این ستاره گرفته شده است.

22 اسفند 1401

این 7 عادت را ترک کنید تا جوان بمانید

آیا احساس می کنید که دچار پیری زودرس شده اید؟اگر چیزی که در آینه می بینید را دوست ندارید باید کمی عادات روزانه خود را ارزیابی کنید.

2 اسفند 1401

این 8 وسیله کهنه در منزل را هرگز دور نریزید

در تمام منازل وسایلی هستند که یا خیلی قدیمی هستند یا دیگر نیازی به آن ها نداریم و از روی عادت بلافاصله دور انداخته می شوند.

14 بهمن 1401

تشدید آلودگی هوای تهران در روز های شنبه و یکشنبه

پیش بینی های سازمان هواشناسی نشان می دهد که اندازه غلظت آلاینده های هوای تهران در روز های شنبه و یکشنبه افزایش خواهد یافت.

3 بهمن 1401

نماینده مجلس: گاز بعضی از شهر های اطراف مشهد قطع شده است

ماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به اینکه گاز بعضی از شهر های اطراف شهر مشهد در حالی قطع شده که برودت هوا شرایط را برای مردم بسیار سخت نموده است، گفت: متاسفانه دولت هیچ برنامه ای برای ذخیره سازی گاز ندارد.

28 دی 1401

بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند 7؛ مالی با امکانات بسیار مجذوب کننده

شیائومی می بند 7 یکی از پرفروش ترین و مالی ترین گجت های پوشیدنی فروشگاه آنلاین خبرنگاران به شمار می رود که توانسته با ارائه قابلیت های بسیار مجذوب کننده و کاربردی در عین داشتن قیمتی مناسب، نظر کاربران به ویژه ورزشکاران را به سمت خود جلب کند. در این مقاله...

21 دی 1401

ببری خان؛ مشهورترین گربه تهران را بشناسید

آبدارباشی برای ببری خان مثل شاه غذا می آورد. در سفر ها هم برای گربه از تخت روان مخصوص استفاده می شد و منزل به منزل او را همراه شاه می بردند.

14 دی 1401

قبل از خواب نباید ورزش کرد؟

آنالیز های محققان نشان می دهد بعضی از مکانیسم هایی که به وسیله آن ورزش تأثیر مثبت بیشتری بر سلامت افراد دارد شامل کاهش عواملی مانند اضطراب و چاقی است که می تواند خواب را تحت تاثیر قرار داده و به ریتم شبانه روزی، چرخه طبیعی خواب و بیداری یاری کند.

7 دی 1401

معرفی فیلم: ظهور سیاره میمون ها

خب، فیلم هایی مثل ظور سیاره میمون ها به سختی در زمره فیلم هایی قرار می گیرند که من برایشان وقت بگذارم، اما گاهی همه ما احتیاج پیدا می کنیم که فیلم های سرگرم کننده هم ببینید. از این لحاظ فیلم مت ریوس -کارگردان فیلم- فیلمی تقریبا قابل قبول می کند.

19 آذر 1401

مهار نوعی پروتئین باعث افزایش ظرفیت رشد سلول ها می گردد

به گزارش خبرنگاران، سلول های بنیادی جنینی انسان، با توجه به این مهم که توان تمایز به انواع سلول های بدن انسان را دارند، ابزار مناسبی برای مطالعه مراحل ابتدائی تکوین جنین انسان و تمایز سلول های آن محسوب می شوند.

13 آبان 1401

عجیب ترین فوبیاها؛ از جوجه هراسی تا ترس از آینه

فوبیا انواع مختلفی دارد و تقریباً هر نوعی از آن می تواند بر زندگی افرادی که دچار آن هستند اثر بگذارد. در این مطلب با تعریف فوبیا و بعضی از نادرترین موارد آن آشنا می شوید.

8 آبان 1401

برترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی

احتمالا ضرب المثل هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد! را بسیار شنیده باشید. این ضرب المثل، درباره پیامک تبلیغاتی هم صادق است و اگر بخواهیم خیلی ساده تر بگوییم: هر پیامک، باید در زمان مناسب خودش ارسال گردد. حال سوال اینجاست که برترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی...

30 مهر 1401
تعداد: (303)