چگونه ویتامین k بدن را تامین کنیم؟

به گزارش وبلاگ من، ویتامین K سطح کلسیم را در بدن تنظیم می نماید.

چگونه ویتامین k بدن را تامین کنیم؟

ویتامین K به اشکال مختلفی وجود دارد که به طور سنتی به دو گروه تقسیم می گردد:

ویتامین K 1 (فیلوکینون): رایج ترین شکل ویتامین K است و در گیاهان، به ویژه سبزیجات برگ¬دار مانند کلم پیچ و اسفناج یافت می گردد.

ویتامین K 2 (مناکینون): این شکل در غذا بسیار نادرتر است و عمدتا در مواد غذایی حیوانی و مواد غذایی تخمیر شده یافت می گردد. ویتامین K 2 یک خانواده بزرگ از ترکیبات، از جمله مناکینون-4 (MK-4) و مناکینون-7 (MK-7) است.

MK-4: در مواد غذایی حیوانی مانند جگر، زرده تخم مرغ و پنیر یافت می گردد.

MK-7: با تخمیر باکتریایی فراوری می گردد و در مواد غذایی تخمیر شده مانند میسو و کلم ترش یافت می گردد. بعلاوه به وسیله باکتری های روده فراوری می گردد.

دوز مناسب ویتامین کا

توصیه های غذایی فعلی بین ویتامین K 1 و K 2 تمایز قائل نمی شوند. برای افراد 19 ساله و بالاتر، اندازه مصرف کافی ویتامین کا برای زنان 90 و برای مردان 120 میکروگرم است. علاوه بر مواد غذایی، برای جذب ویتامین K می توانید از مکمل های غذایی نیز بهره ببرید. از آنجایی که ویتامین K محلول در چربی است، مصرف آن با چربی باعث افزایش جذب آن می گردد. به عنوان مثال، می توانید کمی روغن به سبزی های برگ دار اضافه کنید یا مکمل های خود را با یک وعده غذایی حاوی چربی مصرف کنید.

خوشبختانه بسیاری از مواد غذایی غنی از ویتامین K 2 نیز سرشار از چربی هستند. لطفا بدون مشورت با پزشک از دوز های بالای مکمل های ویتامین K استفاده نکنید، زیرا ممکن است با بعضی دارو ها تداخل داشته باشند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "چگونه ویتامین k بدن را تامین کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویتامین k بدن را تامین کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید