5 باور غلط درباره میگرن که شما را شوکه می نماید

به گزارش وبلاگ من، اغراق نیست اگر بگوییم که میگرن حتی می تواند راه رفتن یا صحبت کردن فرد مبتلا را سخت کند، عده ای حتی از حساسیت به نور یا بو و بعلاوه حالت تهوع رنج می برند.

5 باور غلط درباره میگرن که شما را شوکه می نماید

میگرن یک درد ضربان دار در سر است که می تواند برای بعضی افراد بسیار شدید و حتی ناتوان نماینده باشد. این سردردهای طاقت فرسا که معمولا در یک طرف سر ایجاد می شوند، به تدریج در طی چند ساعت یا چند روز بروز پیدا می نمایند. افراد ممکن است به دلایل مختلفی به میگرن مبتلا شوند که ناشی از مواردی مانند استرس، اضطراب، تغییرات هورمونی، رژیم های غذایی سخت یا مسائل خواب باشد. وبلاگ من در این مطلب 5 باور غلط رایج درباره میگرن را آنالیز می نماید.

میگرن همان سردرد است

میگرن با چندین محرک، علائم و علل مختلف، می تواند بسیار شدیدتر از سردرد باشد. این افسانه که میگرن همان سردرد است، واقعا اشتباه است، به ویژه برای کسانی که به طور مرتب از میگرن رنج می برند و درک می نمایند که چقدر می تواند دردناک باشد. در حالی که سردردها اغلب کوتاه مدت هستند و می توان آن ها را راحت درمان کرد، میگرن می تواند ساعت ها یا حتی روزها ادامه داشته باشد.

میگرن فقط زنان را مبتلا می نماید

این درست است که زنان سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به میگرن هستند، اما این بدان معنا نیست که مردان از آن رنج نمی برند. از آنجا که زنان مبتلا به میگرن به طور گسترده تری شناخته شده اند، این فکر به یک باور اشتباه رایج تبدیل شده است.

میگرن فقط چند ساعت طول می کشد

برخلاف سردرد که معمولا فقط چند ساعت طول می کشد، میگرن در صورت عدم درمان ممکن است بین 4 تا 72 ساعت طول بکشد. حتی با درمان، میگرن ممکن است کمی طول بکشد تا از بین برود و حتی اگر شدت درد رفع شده باشد، ممکن است همچنان از بعضی علائم رنج ببرید.

کافئین باعث میگرن می گردد

مصرف کافئین می تواند باعث کم آبی بدن گردد زیرا کافئین دارای اثرات ادرارآور خفیفی است. در نتیجه بسیاری از مردم بر این باورند که کافئین باعث میگرن می گردد. با این حال این باور عمدتا نادرست است. بعضی تحقیقات حتی نشان داده اند که کافئین ممکن است به علائم میگرن یاری کند. کافئین می تواند به انقباض عروق خونی و کاهش تورم در مغز که باعث درد می گردد یاری کند، به این معنی که می تواند به عنوان تسکین سریع علائم شدید میگرن عمل کند.

تغییر رژیم غذایی میگرن را متوقف می نماید

درست است که دوست داریم باور کنیم که تغییر عادات غذایی ما حملات میگرنی را متوقف می نماید، اما باور غلطی است. در حالی که داشتن یک رژیم غذایی متعادل سالم و نوشیدن میزان زیادی آب برای سلامت کلی ما مفید است، که به نوبه خود می تواند به ما در مدیریت علائم میگرن یاری کند، یک تغییر ساده در رژیم غذایی مانع بروز کامل میگرن ما نمی گردد. اگر به مطالب باورهای غلط علاقمندید مطلب 4 دانستنی غلط رایج درباره داشتن پوستی جوان را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تاثیر امواج تلفن همراه بر وزن انسان چیست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "5 باور غلط درباره میگرن که شما را شوکه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 باور غلط درباره میگرن که شما را شوکه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید