معرفی فیلم: ظهور سیاره میمون ها

به گزارش وبلاگ من، خب، فیلم هایی مثل ظور سیاره میمون ها به سختی در زمره فیلم هایی قرار می گیرند که من برایشان وقت بگذارم، اما گاهی همه ما احتیاج پیدا می کنیم که فیلم های سرگرم کننده هم ببینید. از این لحاظ فیلم مت ریوس -کارگردان فیلم- فیلمی تقریبا قابل قبول می کند.

معرفی فیلم: ظهور سیاره میمون ها

از بعد تکنیکی نمی توان ایراد زیادی فیلم به گرفت، فیلم از نظر گرافیکی کاملا قابل قبول است و صحنه های مهیجی برای تفریح شما دارد.

اما تقریبا تنها چیزی که در فیلم برایم جالب بود و باعث شد، پستی را به این فیلم اختصاص بدهم، بازنمایش مشکل همیشگی برخورد تمدن ها در قالب این فیلم تخیلی بود.

در طول تاریخ، در کتاب های ادبی و نیز در هالییود، ما بارها شاهد برخورد ناگزیر تمدن ها با هم بوده ایم. یعنی همواره تمدن هایی با آرمان ها، ایده آل ها، بافت ها و ایدئولوژی های مختلف را داشته ایم که جبر جغرافیایی یا یک رخداد پیشبینی نشده آنها را در کنار هم قرار داده است.

در این میان همواره اعتدالیونی وجود داشته اند که فکر می نموده اند می گردد زیست و به دیگران هم اجازه زندگی داد، اما همواره این اعتدالیون در اقلیت بوده اند و چیزی که پیش رفته، عملا تقابل و نبرد و هرج و مرج بوده است.

ایده اصلی فیلمنامه ظهور یا طلوع سیاره میمون ها هم همین بوده است و این بار یک جامعه انسانی ضعیف شده به خاطر یک بیماری ویروسی مهلک در تقابل به یک جامعه از میمون ها قرار گرفته است که از نظر هوشی ارتقا یافته اند.

از این نظر ایده فیلم مناسب به نظر می رسد، اما خب، باید بگویم در برخی جاها داستان فیلم به شدت قابل پیشبینی از آب درآمده و همین باعث ایجاد کسالت در ما می گردد.

مثلا آنجا که در چند صحنه همسر میمون سردسته، بیمار نشان داده می گردد، کاملا قابل پیشبینی است که از سوی انسان ها کاری برای درمان او انجام گردد و همین باعث نزدیکی سردسته و انسان ها به هم گردد.

در مقام مقایسه با قسمت قبلی یعنی خیزش سیاره میمون ها Rise of the Planet of the Apes ، اثر فعلی به باور من هم از نظر داستانی و هم از نظر بصری قابل توجه تر است و در شرایطی که دنباله های خیلی از آثار، عملا آثار ضعیفی هستند، جای شکرش را دارد.

منبع: یک پزشک

به "معرفی فیلم: ظهور سیاره میمون ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم: ظهور سیاره میمون ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید