ترفند کشورها در مقابله با گرما

به گزارش وبلاگ من، عمر بادور، رئیس نظارت بر اقلیم در سازمان جهانی هواشناسی (WMO) اظهار کرد که اولین هفته جولای 2023 می تواند به عنوان گرمترین هفته ثبت شده تا به امروز در نظر گرفته گردد. میانگین دمای جهانی در هفتم جولای به 17.24 درجه سانتی گراد رسید و رکوردهای دمایی قبلی ثبت شده در چند روز قبل از خود را شکست.

ترفند کشورها در مقابله با گرما

دانشمندان اتحادیه اروپا در 6 جولای نشان دادند که ژوئن گرمترین ماه ثبت شده در دنیا بوده است و دمای ثبت شده هم در خشکی و هم در دریا به طور غیر طبیعی بالا بود.

این اتفاق زمانی رخ داد که سازمان دنیای هواشناسی اظهار داشت: پدیده آب وهوایی ال نینو شروع شده است که دوره های طولانی تری از هوای گرم و خشک را به همراه دارد. بادور گفت که انتظار می رود، ال نینو در سال 2024 افزایش یابد که پس از آن یک رکورد برای گرما باشد.

تابستان سوزان 2022 رکوردهای دما را در سراسر اروپا، آسیا و آفریقا شکست و دولت ها را بر آن داشت تا هشدارهای بهداشتی صادر نمایند و از افراد آسیب پذیر خواسته شد تا در خانه بمانند تا از مسائل گرمایی دور باشند.

طبق گزارش رصدخانه زمین ناسا، در 13 جولای 2022، دمای هوا در اسپانیا به 42.2 درجه سانتی گراد رسید، در حالی که تونس 48 درجه سانتی گراد را ثبت کرد و رکورد 40 سال را شکست در حالی که پرتغال و بریتانیا برای موج گرمای بیشتر در ماه جولای آماده می شوند.

در بریتانیا، کشور جزیره ای که به آب وهوای خنک و مرطوب معروف است، دمای بالای 40 درجه سانتی گراد برای اولین بار در 19 جولای ثبت شد.

اداره آمار ملی دولت بریتانیا 3271 مرگ ومیر در موج گرما را بین ژوئن تا آگوست 2022 ثبت کرد. نرخ مرگ ومیر در این دوره 6.2 درصد بالاتر از میانگین ملی پنج ساله در این زمان از سال بود. مهمترین راهکار کشورها برای مقابله با تهدید امواج گرما در ذیل ارائه شده است.

دولت فرانسه پس از 11 هزار مرگ ناشی از گرما در سال 2022، اولین طرح ملی مدیریت موج گرما را منتشر کرد. در این برنامه سالمندان و افراد آسیب پذیر برای آنالیز شرایط سلامت خود در دوره های گرم تماس دریافت می نمایند. از کارکنان تحویل پست نیز خواسته می گردد افرادی را که ممکن است تحت تأثیر گرما قرار گرفته اند را آنالیز نمایند. دولت بعلاوه دستور داده است که نظارت بر دما در مدارس و مکان های عمومی انجام گردد تا برای افراد مکان های خنک ارائه کند.

استان کالیفرنیا به تازگی یکی از طولانی ترین خشکسالی های تاریخ را گذرانده است اما تهدید تداوم موج گرما باعث ایجاد طرحی برای انعطاف پذیرتر کردن استان و مردم آن در برابر گرمای شدید شده است. محور اصلی طرح 800 میلیون دلاری، اجرای یک سیستم نظارت بهداشتی در سطح استان برای ردیابی و مداخله در موارد بیماری های ناشی از گرماست. این استان بعلاوه میخواهد راهکار های مبتنی بر طبیعت را برای مبارزه با تأثیر رویدادهای گرمای شدید ایجاد کند.

موج گرمای چند ماهه در سال 2022، چین را در بحران انرژی فرو برد زیرا نیروگاه ها در کوشش برای تامین تقاضا بودند. به گزارش گاردین، در استان سیچوان، جایی که 80 درصد فراوری برق از برق آبی است، هواپیماهای بارورسازی ابرها در کوشش برای افزایش بارندگی است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از گرما در چین در 40 سال گذشته به سرعت افزایش یافته است.

گرمای شدید می تواند منجر به کم آبی و در بدترین موارد گرمازدگی گردد. اگر بیمار بتواند طی 30 دقیقه خنک گردد، گرمازدگی معمولاً کمترین تأثیر را دارد. بچه ها، افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و مسائل قلبی بیشتر در معرض خطر گرمازدگی هستند.

افزودن سایبان های خورشیدی به منطقه ها ورزش و میادین عمومی و ایجاد پارک ها، خیابان ها و مسیرهای سایه دارتر می تواند به افراد در انجام فعالیت های روزانه یاری کند.

منبع: گردشبان

به "ترفند کشورها در مقابله با گرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند کشورها در مقابله با گرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید