اسدآباد در تعداد پرستار شرایط مطلوب دارد اما جراح مغز و اعصاب ندارد!

به گزارش وبلاگ من، خبرنگاران/همدان معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: شاخص نسبت پرستار به ازاء تخت در اسدآباد 1.14 صدم بوده که با چنین شرایطی اسدآباد از نظر شاخص نسبت پرستار به ازاء تخت از شاخص استان و کشوری بالاتر است.

اسدآباد در تعداد پرستار شرایط مطلوب دارد اما جراح مغز و اعصاب ندارد!

سجاد حیدری در جمع وبلاگ من از کلنگ زنی پروژه بیمارستان امیرالمومنین اسدآباد با اعتباری افزون بر 50 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر اطلاع داد و اظهار کرد: در حال حاضر مشکل زمین این بیمارستان مرتفع شده و زمین به تملک دانشکده علوم پزشکی در آمده است که با کلنگ زنی و تخریب بیمارستان قدیمی امیرالمومنین ، ساخت بیمارستان تازه با انتخاب پیمانکار طرح در سال آینده شروع خواهد شد.

پیگیری برای جذب جراح مغز و اعصاب در اسدآباد

وی در ادامه با اشاره فعالیت 32 پزشک متخصص و 9 پزشک عمومی در شهرستان اسدآباد توضیح داد: در حال حاضر تنها رشته تخصصی که در شهرستان اسدآباد وجود ندارد نوروسرجری

(جراحی مغز و اعصاب) بوده که پیگیری جذب این تخصص در دست اقدام است.

حیدری اضافه نمود: با توجه به هزینه بالای تجهیزات این رشته، تجهیزات مورد احتیاج آن برآورد و با وزارتخانه و با تعدادی از خیرین مذاکره شده ضمن اینکه رسانه ها نیز در جذب خیرین و راهنمایی اقدامات خدا پسندانه خیرین به سمت و سوی یاری به چنین مواردی برای فراهم آوردن تجهیزات این رشته در شهرستان از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود چرا که در حال حاضر بخش عمده اعزام های شهرستان به استان بیماران نوروسرجری است و وجود آن در شهرستان ضرورت دارد.

افتتاح و راه اندازی مرکز خونگیری اسدآباد ظرف چندماه آینده

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بعلاوه از افتتاح و راه مقدار مرکز خون گیری ثابت این شهرستان ظرف چند ماه آینده اطلاع داد و گفت: در حال حاضر سازه این مرکز با استاندارهای خاص در حال تکمیل است و با راه اندازی آن در طول ماه دو بار در شهرستان اقدام به خون گیری از متقاضیان شده و احصا فرآورده های خونی در همدان انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پیگیری راه اندازی بانک خون برای شهرستان فعلا منتفی است، توضیح داد: با مکاتباتی که با سازمان انتقال خون کشور داشتیم قصد بر آن بود برای شهرستان پیگیر راه اندازی بانک خون باشیم اما این امر دارای شرایط خاصی بوده و باید در هر شهر به ازاء هر 20 هزار نفر اهدا نماینده خون مستمر بانک خون راه اندازی گردد که اسدآباد دارای چنین جمعیتی نیست .

ارتقاء درجه اعتبار بخشی بیمارستان قائم اسدآباد پس از 13 سال

حیدری در ادامه از ارتقاء درجه اعتبار بخشی بیمارستان قائم(عج) این شهرستان به درجه یک در اوایل امسال اطلاع داد و اظهارکرد: در چهارمین دوره اعتبار بخشی بیمارستان های کشور، پس از ارزیابی کشوری و تأیید وزارت متبوع در تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت از بیمارستان قائم(عج)، درجه اعتبار بخشی این بیمارستان برای اولین بار به درجه یک، ارتقاء پیدا کرد.

وی با بیان اینکه از زمان تأسیس بیمارستان تا کنون که حدود 13 سال می گذرد، بیمارستان پیروز به کسب این درجه نشده است، اضافه نمود: بیمارستان ها برای اخذ گواهینامه درجه یک باید در سه مؤلفه اصلی مدیریت و رهبری، مراقبت و درمان، رعایت حقوق گیرنده خدمت، نمره لازمه را کسب نمایند که در این رابطه بیمارستان قائم(عج) با کسب نمره لازم درسه مؤلفه فوق با حضور بازرس وزارت بهداشت در این مرکز و ارزیابی تمامی واحدها به تفکیک پیروز به کسب این درجه شد که این امر از نقش موثری در جذب امکانات، اعتبارات و ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم برخوردار خواهد بود.

افزایش 20 تا 30 درصدی ارائه خدمات بیمارستان قائم در شش ماهه گذشته

وی در ادامه اعلام کرد: بیمارستان قائم اسدآباد در تمامی حوزه های بستری، اعمال جراحی، اورژانس ویزیت درمانگاه، خدمات پاراکلینیک هر کدام به صورت میانگین 20 تا 30 درصد افزایش ارائه خدمات در شش ماه گذشته نسبت به مشابه سال قبل داشته که این امر به علت جذب پزشکان متخصص بوده که برای شهرستان داشته ایم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از اعلام احتیاج دانشکده علوم پزشکی برای جذب 16 پزشک تازه اطلاع داد و اعلام کرد: با توجه به جمعیت و تعداد پزشکان متخصص که در شهرستان دارای فعالیت هستند این شهرستان به جرات جزو 10 دانشکده برتر بوده و شهرستان دیگر پزشک تک تخصص ندارد.

افتتاح طرح توسعه ICU اسدآباد در دهه فجر

حیدری بعلاوه از افتتاح طرح توسعه ICU این شهرستان با 11 تخت در دهه فجر اطلاع داد و ادامه داد: در حال حاضر نوبت دهی در کلینیک تخصصی بیمارستان قائم اسدآباد نیمی به صورت حضوری و نیمی به صورت غیر حضوری بوده که از اردیبهشت ماه سال آینده تمامی نوبت دهی ها در این کلینیک به صورت غیر حضوری خواهد شد.

وی بعلاوه با اشاره به افزایش سه برابری ویزیت های کلینیک تخصصی بیمارستان قائم خاطر نشان کرد: مجوز جذب دو دندانپزشک تازه برای کلینیک دندانپزشکی شهرستان اختصاص داده شده که با شروع به فعالیت این دو پزشک تازه کلینیک دندانپزشکی شهرستان در دو شیفت صبح و بعد از ظهر اقدام به ارائه خدمات خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کلینیک های مرکز بهداشت که در شهرستان وجود دارد تنها در بحث کشیدن دندان فعالیت دارند، یاد آور شد: در حال حاضر تجهیزات تصویربرداری دندان پزشکی برای کلینیک دندان پزشکی شهرستان خریداری شده و با مرتفع شدن مشکل گمرکی آن و استقرار این تجهیزات در کلینیک دندانپزشکی شاهد تنوع خدمات دندانپزشکی در شهرستان با تعرفه های دولتی خواهیم بود.

فعال شدن شدن شیفت بعدازظهر مرکز MRI بیمارستان قائم، راه اندازی کتابخانه بیمارستان، کلینیک توانبخشی، سونوگرافی، طرح تحول سامانه آموزش، نسخه نویسی الکترونیک، خرید دستگاه امحا زباله، جذب پزشک متخصص سوم چشم برای شهرستان، یاری به بیماران خاص ...از دیگری موارد و اقداماتی بود که در این جلسه معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی به آن اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اسدآباد در تعداد پرستار شرایط مطلوب دارد اما جراح مغز و اعصاب ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسدآباد در تعداد پرستار شرایط مطلوب دارد اما جراح مغز و اعصاب ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید