علم و تکنولوژی

سونی پس از 20 سال سامسونگ را به زیر کشید

براساس برآوردهای نو، سونی بیش از 3 میلیارد دلار بیشتر از سامسونگ در سال 2023 سود داشته است. این اولین بار از سال 1999 است که سود عملیاتی سالانه سامسونگ الکترونیکس از سونی کمتر است. شرکت کره ای در سال گذشته میلادی، ضعیف ترین سود سالانه خود در بیش از یک دهه گذشته...

12 بهمن 1402

قیمت کوییک GXR L و 28 محصول دیگر سایپا برای بهمن ماه اعلام شد

قیمت کوییک GXR L به همراه فهرست کامل قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا برای بهمن ماه سال جاری اعلام شد. کوییک R تیپ DA با قیمت 256 میلیون و 31 هزار تومان ارزانترین و چانگان CS55 پلاس با قیمت یک میلیارد و چهارصد میلیون و 963 هزار تومان گرانترین خودروهای سایپا به...

4 بهمن 1402

در دومین روز از نمایشگاه رینوتکس 2023 برگزار گردید

در دومین روز از نمایشگاه رینوتکس 2023 که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار گردید، رویداد دمو دی ارائه به سرمایه گذاران برگزار گردید و یازده تیم استارتاپی در حوزه های مختلف به معرفی کسب و کار خود به سرمایه گذاران پرداختند.

15 آذر 1402

انواع بند ساعت و نوع کاربرد آن ها بر اساس ساعت های مختلف

تقریبا همه می دانیم که ساعت یکی از اجزای اصلی هر استایلی است و می تواند به آن شخصیت ببخشد. اما همانقدر که مکانیزم کارکرد ساعت و طراحی آن مهم است، توجه به بند آن هم برای هماهنگی با استایل مهم است. انواع بند ساعت مچی در بازار وجود دارند که شما می توانید در...

10 آبان 1402

کنترل ژن های انسان با یاری الکتریسیته، درمان پوشیدنی دیابت!

تحقیق جدیدی که به وسیله ETH Zürich در سوئیس اجرا شده حکایت از آن دارد که دستگاه های پوشیدنی آینده و شاید حتی چند ایمپلنت و به کارگیری مهندسی ژنتیک بتواند به صورت مستقیم باعث بهبود سلامت افراد شوند.

14 مرداد 1402

قیمت گوشی های شیائومی دوشنبه 28 فروردین 1402

خبرنگاران- قیمت شیائومی 12 با 256 گیگ فضای ذخیره سازی و 12 گیگ حافظه موقت امروز دوشنبه 28 فروردین تقریبا 28 میلیون است. شیائومی 12 پرو را با همین مشخصات 32 میلیون تومان می فروشند و خرید شیائومی 12s با 512 گیگ فضای ذخیره سازی نزدیک 59 میلیون تومان آب می خورد.

29 فروردین 1402

ارائه مشوق به بنگاه های عضو کنسرسیوم های صنعتی دانش بنیان

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، توافق نامه همکاری میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف اتصال صنایع بزرگ به نوآوری های دانش بنیان ها امضا شد.

23 اسفند 1401

استخدام هوش مصنوعی به جای هنرمندان در نتفلیکس

شرکت نتفلیکس می گوید که هوش مصنوعی می تواند به کمبود نیروی کار احتمالی برای فراوری تصویر یاری کند. انیماتور ها از این موضوع خشمگین هستند.

24 بهمن 1401

چگونه این گاو سالی 18 تن شیر می دهد؟

3 گوساله مذکور از گاو های نژاد هلشتان فریژن کلون شده اند که در اصل هلندی هستند و می توانند سالانه 18 تن شیر (یا 100 تن شیر در طول عمرشان) فراوری نمایند.

18 بهمن 1401

انتظاراتی که از سامسونگ در سال 2023 داریم

سامسونگ در سال 2022 موفقیت های خوبی کسب کرد و در حال آماده شدن برای ارائه محصولاتش در سال 2023 است، اما کره ای ها چگونه می توانند سال 2023 را بهتر رقم بزنند و می توانیم چه انتظاراتی از آن ها داشته باشیم؟

27 دی 1401

بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند 7؛ مالی با امکانات بسیار مجذوب کننده

شیائومی می بند 7 یکی از پرفروش ترین و مالی ترین گجت های پوشیدنی فروشگاه آنلاین خبرنگاران به شمار می رود که توانسته با ارائه قابلیت های بسیار مجذوب کننده و کاربردی در عین داشتن قیمتی مناسب، نظر کاربران به ویژه ورزشکاران را به سمت خود جلب کند. در این مقاله...

21 دی 1401

قبل از خواب نباید ورزش کرد؟

آنالیز های محققان نشان می دهد بعضی از مکانیسم هایی که به وسیله آن ورزش تأثیر مثبت بیشتری بر سلامت افراد دارد شامل کاهش عواملی مانند اضطراب و چاقی است که می تواند خواب را تحت تاثیر قرار داده و به ریتم شبانه روزی، چرخه طبیعی خواب و بیداری یاری کند.

7 دی 1401

چگونه safe mod را در گوشی اندرویدی روشن و خاموش کنم؟

آیا چیزی آزاردهنده تر از این است که برنامه بانکی شما در میانه تراکنش ها از کار بیفتد یا وقتی می خواهید فایلی را در یک تماس ویدیویی با رئیس خود به اشتراک بگذارید، تلفن شما به کندی کار کند؟ آیا ایراد از یک برنامه شخص ثالث است؟ شاید ایراد از گوشی شماست؟ وقتی...

5 دی 1401

طرح مفهومی مینیاتوری ترین خودرو الکتریکی سال رونمایی شد ، مناسب برای فضاهای شهری شلوغ و پرترافیک

طرح مفهومی خودرو موسوم به Seat Minimó به عنوان مینیاتوری ترین خودرو الکتریکی سال رونمایی شد. این خودرو الکتریکی دارای باتری قابل تعویض است و برای حمل و نقل شهری ایده آل محسوب می شود.

30 آذر 1401

تبدیل پلاستیک به سوخت ممکن شد!

رومیت نوشت: پژوهشگران روش جدیدی را توسعه داده اند که می تواند مخلوطی از چند نوع پلاستیک را به ماده اولیه مفیدی تبدیل کند و سپس آن را برای فراوری سوخت یا پلاستیک به کار ببرد.

17 آذر 1401

مهار نوعی پروتئین باعث افزایش ظرفیت رشد سلول ها می گردد

به گزارش خبرنگاران، سلول های بنیادی جنینی انسان، با توجه به این مهم که توان تمایز به انواع سلول های بدن انسان را دارند، ابزار مناسبی برای مطالعه مراحل ابتدائی تکوین جنین انسان و تمایز سلول های آن محسوب می شوند.

13 آبان 1401

عجیب ترین فوبیاها؛ از جوجه هراسی تا ترس از آینه

فوبیا انواع مختلفی دارد و تقریباً هر نوعی از آن می تواند بر زندگی افرادی که دچار آن هستند اثر بگذارد. در این مطلب با تعریف فوبیا و بعضی از نادرترین موارد آن آشنا می شوید.

8 آبان 1401

برترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی

احتمالا ضرب المثل هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد! را بسیار شنیده باشید. این ضرب المثل، درباره پیامک تبلیغاتی هم صادق است و اگر بخواهیم خیلی ساده تر بگوییم: هر پیامک، باید در زمان مناسب خودش ارسال گردد. حال سوال اینجاست که برترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی...

30 مهر 1401

متا از هدست Quest Pro رونمایی کرد ، گام بلند به سمت توسعه متاورس

متا پلتفرم از هدست واقعیت مجازی و ترکیبی Quest Pro خود رونمایی کرد که نقطه عطفی برای ورود مارک زاکربرگ، مدیرعاملاین شرکت به بازار رده بالای دستگاه های رایانش واقعیت پیشرفته است.

21 مهر 1401

مانیتور 2 در یک ال سی دی در چین عرضه شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، ف این مانیتور شامل 2 نمایشگر است که یکی از آنها پنل ال سی دی 23.8 اینچی با کیفیت Quad HD است و دیگری نمایشگرE-Ink بسیار نازک مانند کاغذ 13.3 اینچی است.

20 مهر 1401
تعداد: (252)