انواع بند ساعت و نوع کاربرد آن ها بر اساس ساعت های مختلف

به گزارش وبلاگ من، تقریبا همه می دانیم که ساعت یکی از اجزای اصلی هر استایلی است و می تواند به آن شخصیت ببخشد. اما همانقدر که مکانیزم کارکرد ساعت و طراحی آن مهم است، توجه به بند آن هم برای هماهنگی با استایل مهم است. انواع بند ساعت مچی در بازار وجود دارند که شما می توانید در صورت احتیاج یکی از آن ها را روی ساعت محبوب خود نصب کنید.

انواع بند ساعت و نوع کاربرد آن ها بر اساس ساعت های مختلف

در این مطلب از وبلاگ من مگ 8 مدل محبوب از انواع بند ساعت موجود در بازار و کاربرد آن ها برای ساعت شما را معرفی می کنیم تا در مواقع مورد احتیاج بتوانید از این فهرست یک برترین مدل بند ساعت را انتخاب کنید.

1. بند ساعت چرمی

چرم یکی از بادوام ترین مواد طبیعی است که برای ساخت بند ساعت از آن استفاده می گردد. به صورت کلی سه مدل چرم وجود دارد که با آن ها انواع بند ساعت ساخته می شوند:

چرم مصنوعی: این چرم بر پایه پلاستیک ساخته شده و ظاهری و بافتی شبیه به چرم طبیعی دارد، اما بسیار ارزان است. بعلاوه افرادی که تمایلی به استفاده از محصولات با منشا حیوانی ندارند از این مدل چرم استفاده می نمایند. بند ساعت ساخته شده با چرم مصنوعی به علت ترکیباتی که دارد به سرعت از بین می رود و باید در زمان های کوتاهی آن را تعویض کنید.

چرم اصل: چرم اصل از چرم مصنوعی بادوام تر است، قسمت مناسبی دارد و بسیار ماندگار است. پس با انتخاب آن می توانید ترکیبی از کیفیت عالی و قیمت مناسب را دریافت کنید.

چرم تمام دانه: این مدل چرم از باکیفیت ترین انواع چرم ها است و در برابر ترک خوردگی و خم شدن مقاوم است. دیر خراب می گردد و در نتیجه قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع چرم دارد.

2. بند ساعت استیل ضدزنگ

استیل یا فولاد ضدزنگ یک ماده معمولی است که از آن برای ساخت قاب و انواع بند ساعت استفاده می گردد. این جنس بسیار بادوام است و به راحتی می توانید در استایل های روزانه از آن بهره ببرید. استیل ضدزنگ در برابر خوردگی مقاوم و ضدحساسیت است، پس می توان از آن به عنوان یک بند ساعت عالی یاد کرد.

قیمت کمتری نسبت به تیتانیوم، نقره، طلا و پلاتین دارد و در مدل های ساعت میانه تا پایین رده بسیار استفاده می گردد. تنها نقطه ضعفی که دارد وزن بالای آن است که ممکن است گاهی اذیت نماینده باشد اما با استفاده از انواع بند ساعت استیل، می توانید مطمئن باشید که همواره یک ساعت ترند در دست دارید.

3. بند ساعت نایلونی

نایلون یکی از برترین مواد برای ساخت انواع بند ساعت مچی قابل استفاده در آب وهوای گرم و مرطوب است. بندهای نایلونی بادوام، راحت و مقاوم در برابر آب هستند. بعلاوه تنفس پذیری مناسبی دارند و به راحتی تمیز می شوند. تنوع رنگی این مدل بندهای ساعت آن ها را به یکی از محبوب ترین ها در بین هواداران مد تبدیل نموده است.

4. بند ساعت سیلیکونی

سیلیکون ماده ای است که در دماهای بسیار پایین یا بالا کاملا مقاوم است. بعلاوه یک ماده غیرسمی است که سازگاری بالایی با محیط زیست دارد. بندهای سیلیکونی نه تنها در زمان استفاده احساس نرمی روی پوست ایجاد می نمایند، بلکه تنوع رنگی بسیار بالایی دارند. انعطاف پذیری بالای این ماده مانع از تغییر شکل و فرم آن در زمان استفاده می گردد.

دوام بالا، راحتی در استفاده و عدم فرسودگی آن را به یکی از انتخاب های ورزشکاران تبدیل نموده است. تنها نقطه ضعف آن این است که در تابستان باعث عرق کردن مچ دست می گردد. انواع بند ساعت هوشمند معمولا از همین جنس فراوری می شوند.

5. بند ساعت لاستیکی پلی اورتان

پلی اورتان استحکام بیشتری و قیمت کمتری نسبت به سیلیکون دارد. انعطاف پذیری باورنکردنی این ماده باعث شده که در ساخت انواع بند ساعت مخصوص شنا و غواصی از آن استفاده گردد. ماندگاری بالایی دارد، در برابر آب مقاوم است و به راحتی با هر لباس ورزشی ست می گردد. پس می توان گفت انتخاب اول ورزشکاران بند ساعت پلی اورتان است. البته یک مدل بند ساعت اپل واچ هم از این جنس فراوری شده که در بین هواداران ساعت هوشمند بسیار محبوب است.

6. بند ساعت سرامیکی

سرامیک یک ماده بی نظیر برای بند ساعت مچی است. بسیار محکم است، ظاهری مجذوب کننده دارد و به سختی دچار خراشیدگی می گردد. روی انواع بند ساعت سرامیکی با یک لایه فلز گران بها پوشیده شده که ظاهری مجذوب کننده تر به آن ها می دهد. بسیار سبک هستند و گزینه خوبی برای استفاده روزمره به شمار می آیند. اما از قلم نیاندازید که سرامیک در برابر ضربه آسیب پذیر است و به سرعت شکسته می گردد. پس باید به خوبی از آن مراقبت کنید.

7. بند ساعت مش

این بند ساعت از سیم های فلزی، که معمولا از جنس فولاد ضدزنگ است، ساخته یا درواقع بافته شده است. پس می توان گفت که یکی از انواع بند ساعت فلزی خاص در بین بندهای ساعت است. در برابر سایش و پارگی مقاومت بسیار بالایی دارند و تقریبا هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی گردد. این بند ساعت در بین هواداران استایل کلاسیک بسیار محبوب است و به راحتی با ساعت های قدیمی و مدرن هماهنگ می گردد.

8. بند ساعت تیتانیومی

تیتانیوم تقریبا دو برابر فولاد ضدزنگ استحکام دارد؛ نقطه ذوب آن بالا است و به راحتی خراشیده یا آسیب دیده نمی گردد. بند ساعت تیتانیوم وزن کمی دارد و در زمان پوشیدن با آن احساس راحتی می کنید. البته فلز گران بهایی است و باید ببینید دوست دارید بند ساعت شما از این جنس باشد یا ترجیح می دهید از طلا بهره ببرید.

انواع قفل بند ساعت

به صورت کلی 8 مدل قفل بند ساعت وجود دارد که از ساعت های کلاسیک گرفته تا ساعت های هوشمند و مدرن از آن استفاده می نمایند. در ادامه فهرست این بندها را می بینید:

  • قفل تک دکمه ای
  • قفل جواهری
  • قفل سگکی یا قفل مدل کمربندی
  • قفل مگسی یا قفل مخفی
  • قفل مدل تاشو یا مدل دو قفله
  • قفل بند دکمه ای کلیپسی تاشو
  • قفل دکمه ای تاشو
  • قفل بند کلیپسی ساده یا Deploy ant

منبع: watchrepublicshop

منبع: دیجیکالا مگ

به "انواع بند ساعت و نوع کاربرد آن ها بر اساس ساعت های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع بند ساعت و نوع کاربرد آن ها بر اساس ساعت های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید