مایکروسافت سرفیس Duo 3 شاید 3 نمایشگر و 2 لولا داشته باشد

به گزارش وبلاگ من، مایکروسافت پتنت یک گوشی هوشمند با دو نمایشگر تاشو را ثبت نموده است. این پتنت برای اولین بار در ژوئن 2020 (تیر ماه 1399) ثبت شد و هفته گذشته گواهی آن به این شرکت فرستاده شد. یک گوشی هوشمند با دو لولا و سه قسمت بدنه در این پتنت دیده می گردد. هر بخش بدنه دارای یک نمایشگر است. به نظر می رسد که نمایشگرها مجزا هستند و به شکل یک قطعه تاشوی سه گانه نیستند.

مایکروسافت سرفیس Duo 3 شاید 3 نمایشگر و 2 لولا داشته باشد

این طراحی نو به یک قسمت از صفحه نمایش اجازه می دهد تا صفحه اصلی اختصاصی باشد که در صورت تاشدن گوشی هوشمند به راحتی در اختیار کاربر قرار بگیرد. این قابلیت بعلاوه به کاربران اجازه می دهد تا وقتی گوشی بسته است نیز بتوانند از آن استفاده نمایند و آن را بعد استفاده به راحتی درون جیب خود جای دهند. هنگامی که گوشی هوشمند باز می گردد سه نمایشگر آن با هم ترکیب می شوند تا یک تجربه نمایشی همه جانبه را به کاربر ارائه دهند.

متاسفانه اطلاعات دیگری در این پتنت دیده نمی گردد. آنچه از این طرح مفهومی دریافت می گردد گوشی هوشمندی است که مجهز به دوربین، پورت یا بلندگو نیست. بعلاوه فناوری گوشی های هوشمند با دو نمایشگر و مکانیزم آن نیز در این پتنت گنجانده نشده است. اما مایکروسافت تنها شرکتی نیست که در خصوص گوشی های تاشو با دو نمایشگر تحقیق می نماید. سامسونگ نیز به این طرح مفهومی علاقه نشان داده و چند هفته پیش، غول کره ای پتنتی را برای گوشی مشابهی به ثبت رسانده است.

پتنت سامسونگ یک نمایشگر تاشو سه گانه را به نمایش می گذارد که وقتی تا گردد دو قسمت از صفحه نمایش باقی می ماند؛ یکی در قسمت جلو و دیگری در پشت گوشی. هنوز معین نیست که آیا گوشی های هوشمند سامسونگ و مایکروسافت به مرحله فراوری نهایی می رسند یا نه. همانطور که احتمالا می دانید، مایکروسافت با عرضه گوشی های هوشمند سرفیس Duo و Duo 2 وارد بازار گوشی های هوشمند تاشو شده است.

Duo 2 که اواخر تابستان سال جاری از آن رونمایی شد، مجهز به دو نمایشگر جداگانه است که لولای 360 درجه آن امکان چرخش کامل نمایشگرها را فراهم می نماید. این گوشی تاشو نسبت به رقبای خود از طراحی متفاوتی برخوردار است که همین عامل مورد استقبال جمع کثیری از علاقه مندان به فناوری نهاده شد. هنگامی که این گوشی تاشو را باز می کنید، با دو نمایشگر 5.8 اینچی AMOLED HDR با رزولوشن 1892 در 1344 پیکسل روبرو می شوید که با ادغام با یکدیگر یک نمایشگر بسیار بزرگ 8.3 اینچی (2688 در 1892 پیکسل) با 401 پیکسل بر اینچ (PPI) را می سازند.

این نمایشگر های 90 هرتزی دارای حداکثر روشنایی 800 نیت هستند که کاربران در زیر نور آفتاب به راحتی می توانند از آن ها استفاده نمایند. پردازنده اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده این گوشی تاشو در نظر گرفته شده که عملکرد پردازشی بسیار خوبی دارد و از پس کار های روزمره شما به راحتی بر می آید. بعلاوه 8 گیگابایت حافظه رم و بین 128 تا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی این پردازنده را همراهی می نمایند. در نسل نو از گوشی های تاشو، مایکروسافت از دوربین سه گانه استفاده نموده که بیرون زدگی ماژول نسبتا بزرگ آن در قاب پشتی کاملا قابل مشاهده است.

در بخش دوربین مایکروسافت سرفیس Duo 2 ما شاهد حضور 3 لنز هستیم که لنز اصلی شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 بوده که در کنار دو سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال تا 2 برابری و دیافراگم f/2.4 و فوق عریض 16 مگاپیکسلی سیستم دوربین این گوشی تاشو را تشکیل می دهند. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز در قسمت بالایی نمایشگر دیده می گردد که توانایی ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را هم دارد. منبع انرژی این گوشی تاشو یک باتری با ظرفیت 4449 میلی آمپر ساعت است که با وجود دو نمایشگر 90 هرتز و پردازنده اسنپدراگون 888 شارژدهی خوبی دارد.

باید در نهایت دید که این پتنت مایکروسافت یعنی گوشی هوشمند با دو نمایشگر تاشو آیا می تواند به عنوان مایکروسافت سرفیس Duo 3 به کاربران عرضه گردد یا نه.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت سرفیس Duo 3 شاید 3 نمایشگر و 2 لولا داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت سرفیس Duo 3 شاید 3 نمایشگر و 2 لولا داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید