مدل پایه گلکسی S22 اولترا شاید رم کمتری داشته باشد

به گزارش وبلاگ من، سامسونگ از جمله شرکت هایی است که معمولا نمی تواند ویژگی های گوشی های خود را مخفی نگه دارد و گوشی های سری گلکسی S22 هم از این قاعده مستثنا نیستند و تمام جزئیات ریز و درشت آن ها طی ماه های گذشته فاش شده است.

مدل پایه گلکسی S22 اولترا شاید رم کمتری داشته باشد

حالا یکی از روزنامه نگاران مشهور با انتشار یک پست در توییتر قیمت مدل های مختلف این گوشی ها را در بازار اروپا لو داده است. بر اساس این پست، مقرون به صرفه ترین مدل گلکسی S22 که از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد، با قیمت 849 یورو (961 دلار) راهی بازار اروپا می گردد. بعلاوه ظاهرا سامسونگ برای مدل 8/128 گیگابایتی S22 پلاس قیمت 1049 یورو (1187 دلار) در نظر گرفته است. در ادامه می توانید اسکرین شات این توییت را در ادامه مشاهده کنید.

قیمت های گلکسی S22 و S22 اولترا با این میزان رم و حافظه داخلی تفاوتی با نسل قبلی ندارند. اما در این میان، قیمت مدل پایه S22 اولترا قابل توجه است که با قیمت 1249 یورو (1414 دلار) به دست کاربران می رسد. باید خاطرنشان کنیم این مدل از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می نماید ولی سال گذشته S21 اولترا با همین قیمت ولی با 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به دست کاربران رسید.

به عبارت دیگر، کاربران برای خرید مدل پایه S22 اولترا باید قیمت مدل 12 گیگابایتی S21 اولترا را بپردازند. گویا به علت مسائلی مانند تورم، کمبود قطعات و چالش های مربوط به بحران کرونا سامسونگ به ناچار دست به انجام چنین کاری زده است. اگرچه 8 گیگابایت رم همچنان برای بسیاری از کاربران کافی است، اما معمولا کسی که 1249 یورو برای خرید گوشی هزینه می نماید، انتظار دارد که از رم بیشتری بهره مند گردد.

همان طور که احتمالا می دانید، گوشی های سری S22 به ترتیب با نمایشگرهای 6.06، 6.55 و 6.8 اینچی راهی بازار می شوند. مدتی قبل اعلام شد که نمایشگر مدل اولترا حداکثر روشنایی 1800 نیت را ارائه می نماید و در این زمینه رکوردشکنی خواهد نمود، ولی بر اساس گزارش های نو به نظر می رسد این شایعه صحت ندارد و سامسونگ برای آن بار دیگر حداکثر روشنایی 1500 نیت را در نظر گرفته است.

بعلاوه مطابق معمول، این گوشی ها همراه با تراشه اگزینوس و اسنپدراگون به دست کاربران می رسند. اگزینوس 2200 که چند روز قبل معرفی گردید، اولین تراشه موبایل مبتنی بر پردازنده گرافیکی AMD محسوب می گردد ولی طی روزهای گذشته با حواشی گسترده ای روبه رو شده است. سامسونگ در مراسم معرفی این تراشه اطلاعات چندانی از آن فاش ننموده ولی بر اساس بنچمارک های غیر رسمی، به نظر می رسد این تراشه در برابر اسنپدراگون 8 نسل 1 و حتی Dimensity 9000 حرف زیادی برای گفتن ندارد.

با توجه به همین مسائل و احتمالا عملکرد ضعیف اگزینوس 2200، گویا در بسیاری از بازارهایی که طی سال های گذشته فقط مدل های مبتنی بر اگزینوس عرضه می شدند، سال جاری شاهد عرضه مدل های دارای اسنپدراگون 8 نسل 1 هم خواهیم بود. روی هم رفته درباره این تراشه همچنان ابهامات زیادی وجود دارد و باید ببینیم در عمل نسبت به تراشه های رقیب چه عملکردی از خود نشان می دهد.

از دیگر ویژگی های مهم این گوشی ها باید به ماژول دوربین آن ها هم اشاره کنیم. گوشی های S22 و S22 پلاس در این زمینه هیچ تفاوتی ندارند و با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و اولترا واید 12 مگاپیکسلی به دست کاربران می رسند. از سوی دیگر برای مدل اولترا باید انتظار بهره گیری از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و اولترا واید 12 مگاپیکسلی را داشته باشیم.

سامسونگ برای S22 و S22 پلاس به ترتیب از باتری 4000 و 4800 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده و مدل اولترا با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به دست کاربران می رسد. سامسونگ اعلام نموده که این گوشی ها در ماه آینده میلادی معرفی می شوند ولی تاریخ دقیق این مراسم اعلام نشده است. اما بر اساس گزارش های غیر رسمی، به احتمال زیاد در تاریخ 9 فوریه (20 بهمن) شاهد رونمایی از نوترین پرچم داران سامسونگ خواهیم بود.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدل پایه گلکسی S22 اولترا شاید رم کمتری داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل پایه گلکسی S22 اولترا شاید رم کمتری داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید