چرا موبایل گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ گزینه خوبی برای گیمرها نیست؟

به گزارش وبلاگ من، گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ یکی از بدترین موبایل های بازار برای گیمرها به حساب می آید. شاید عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد. البته نباید از این گفته به این برداشت اشباه رسید که موبایل مورد نظر قادر به اجرای سنگین ترین بازی های موبایل نیست.

چرا موبایل گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ گزینه خوبی برای گیمرها نیست؟

سامسونگ در روز پنجم آگوست سال جاری به صورت رسمی از خانواده گلکسی نوت 20 رونمایی کرد که یک مدل اولترا هم دارد و به نظر برای گیمرهایی ساخته شده که به دنبال بالاترین حد از کیفیت هستند. لیست مشخصات سخت افزاری این موبایل در بیشتر موارد بسیار تحسین برانگیز است.

گلکسی نوت 20 اولترا همراه با چیپست اسنپدراگون 865 پلاس عرضه می گردد که قابلیت هایی مخصوص گیمرها دارد. نمایشگر موبایل هم واقعا عظیم است و حتی نیازی نیست به نرخ به روزرسانی 120 هرتزی آن اشاره کنیم. بنابراین اگر بازی ها از این قابلیت پشتیبانی نمایند، به نرخ فریمی بسیار روان و دلچسب دست خواهید یافت. از سوی دیگر، مایکروسافت هم به صورت رسمی سرویس Xbox Game Pass Ultimate خود را به این موبایل آورده. با درنظرگیری تمام این مسائل، چرا می گوییم خرید گلکسی نوت 20 اولترا از سوی گیمرها اشتباه است؟ به دلایل متعدد.

گلکسی نوت 20 اولترا موبایلی بسیار گران قیمت است

عظیم ترین دلیل برای این ادعا چیست؟ قیمت دستگاه. گلکسی نوت 20 اولترا هزینه بسیار زیادی روی دست تان می گذارد، خصوصا در دوران پاندمی کرونا ویروس که همه به دنبال کاهش هزینه های خود تا حد ممکن هستند. علاوه بر این، گیمرها انبوهی از گزینه های جایگزین و ارزان قیمت تر دارند.

برای مثال شرکت ایسوس در ماه جولای از موبایل گیمینگ ROG Phone 3 رونمایی کرد که 800 دلار قیمت گذاری شده است. برای مقایسه، مدل پایه گلکسی نوت 20 اولترا 1299 دلار قیمت دارد. بنابراین با خرید گلکسی نوت 20 اولترا به جای ROG Phone 3 (که به صورت خاص برای گیمرها و نیازهایشان طراحی شده) نه تنها هزینه به مراتب بیشتری می پردازید، بلکه مشخصات سخت افزاری ضعیف تری هم گیرتان می آید.

حال اگر بخواهید به سراغ مدل بهتر گلکسی نوت 20 اولترا بروید که مشخصاتی مشابه به ROG Phone 3 دارد، باید مدل مجهز به حافظه 512 گیگابایتی را خریداری کنید که 1449 دلار قیمت دارد. این یعنی علاوه بر 500 دلار قبل، حالا باید 150 دلار دیگر هم بپردازید. همه این ها ما را می رساند به تفاوت قیمت 650 دلاری میان گلکسی نوت 20 اولترا و ROG Phone 3 ایسوس.

تکنولوژی خنک نماینده ضعیف تر

وقتی از پردازنده ها و پردازشگرهای گرافیکی موبایل ها برای مدتی طولانی استفاده می کنید، می توانند بسیار داغ شوند. برای مثال موبایل ROG Phone 2 یکی از مثال های خوب بروز این مشکل است و در بسیاری از نقدها به آن اشاره شده. اما همان منتقدین بارها گفته اند که این شرایط به ندرت ظهور می نماید و بیشتر بازی ها به شکلی روان اجرا می شوند، بدون اینکه موبایل را داغ تر از آن نمایند که نتوانید در دست تان نگهش دارید. یکی از دلایل تلطیف این مشکل، تکنولوژی خنک نماینده ای است که ایسوس در موبایل هایش به کار گرفته و در ROG Phone 3 نیز بهبودشان داده.

سایر موبایل های گیمینگ هم سیستم خنک نماینده بسیار خوبی دارند. برای مثال سیستم خنک نماینده موبایل Legion Phone Duel، ماه ها پیش از رونمایی رسمی آن تبلیغ می شد. و وقتی لنوو بالاخره از تکنولوژی خود پرده برداشت، به زحمت می توانستید از نتیجه کار ناراضی باشید. این موبایل می توان هنگام اجرای سنگین ترین بازی ها نیز خنک باقی بماند.

موبایل Razer Phone 2 هم یک مثال خوب دیگر است. این موبایل اکنون دو سال دارد و هنوز هم به خوبی خنک می ماند. و این مهم به لطف سیستم خنک نماینده محفظه بخار ریزر امکان پذیر شده است.

سامسونگ موبایل گلکسی نوت 20 اولترا را به عنوان یک موبایل گیمینگ نساخته است. بنابراین انتظار هم نمی رود که انبوهی از بهینه سازی های مختلف و مخصوص گیمرها داشته باشد. اما سیستم خنک نماینده خوب چیزی است که چنین موبایلی باید به آن مجهز باشد تا از سایر موبایل هایی که وظایف سبک تری برعهده دارند خنک تر باقی بماند.

سرویس اکس باکس گیم پس آلتیمیت در انحصار این موبایل نیست

یکی از عظیم ترین مانورهای تبلیغاتی سامسونگ این بود که گلکسی نوت 20 اولترا نخستین موبایلی است که رسما همراه با سرویس Xbox Game Pass Ultimate از راه می رسد. این موضوع به خاطر همکاری نزدیک سامسونگ و مایکروسافت بود. اما این همکاری به معنای انحصار نیست.

انبوهی از موبایل های اندرویدی طی سال اخیر به نسخه پیش نمایش سرویس استریم بازی xCloud دسترسی داشته اند و بعد از اتمام دوره پیش نمایش و قرار دریافت xCloud در باندل گیم پس آلتیمیت، این دسترسی کماکان وجود خواهد داشت.

تا زمانی که گیمرها اشتراک این سرویس را خریده باشند، روی هرکدام از موبایل ها و تبلت های اندرویدی خود قادر به استفاده از آن خواهند بود. بنابراین کاربران گلکسی نوت 20 از هیچ مزیت خاصی برخوردار نشده اند و نخواهند شد.

و این ما را برمی گرداند به فاکتور قیمت. گلکسی نوت 20 بیشتر از سایر موبایل هایی که به ایکس باکس گیم پس آلتیمیت دسترسی دارند قیمت گذاری شده. بنابراین اگر نیازی غیر از گیمینگ نداریم، چرا به پرداخت این هزینه بیشتر تن بدهیم؟

باتری کوچک تر نسبت به بعضی موبایل های گیمینگ

گلکسی نوت 20 اولترا مشکل عظیمی از نظر عمر باتری ندارد و از ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی در باتری برخوردار شده. اما در قیاس با بعضی از موبایل های گیمینگ موجود در بازار، این باتری آنقدرها هم معرکه به نظر نمی رسد. برای مقایسه، ROG Phone 2 و ROG Phone 3 همراه با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی باتری از راه می رسند و برای مدت بیشتری همراهی تان می نمایند.

از سوی دیگر، موبایل Legion Phone Duel لنوو هم به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده. حتی Black Shark 3 که جزو پریمیوم ترین موبایل های گیمینگ بازار نیست هم ظرفیت باتری 4750 میلی آمپر ساعتی دارد. تمام این موبایل ها در ضمن با قیمتی کمتر از گلکسی نوت 20 اولترا به دست تان می رسند. تازه جالب است بدانید که ایسوس پورت های شارژ موبایل خود را در کناره ها قرار می دهد و این یعنی هنگام تجربه بازی ها در حالت لنداسکیپ، می توانید به شارژ دستگاه مشغول باشید و کابل شارژ مانعی برای دریافت صحیح دستگاه در دست نخواهد بود.

خبری از اسپیکرهای جلویی یا تریگرهای حساس به لمس نیست

اگرچه تمام گیمرها قرار نیست از AirTrigger های تعبیه شده روی موبایل ROG Phone 3 ایسوس استفاده نمایند، اما داشتن چنین گزینه هایی می تواند خوب باشد و در بعضی از بازی ها حسابی کاربردی ظاهر گردد. این قابلیت از آن جایی اهمیت دارد که احساسی شبیه به دسترسی به یک کنترلر سنتی القا می نماید، بدون اینکه نیازی به یک کنترلر جداگانه داشته باشید. این تریگرها کارآمدتر از آن چیزی هستند که ممکن است تصور کنید (خصوصا در بازی های شوتر اول شخص) و اکنون موبایل های گیمینگ بیشتری همراه آن ها از راه می رسند.

گلکسی نوت 20 اولترا یکی از آن موبایل ها نیست و در ضمن اسپیکری هم در جلو ندارد. اسپیکرهای این موبایل استریو هستند، اما در بخش زیرین تعبیه شده اند و بنابراین به راحتی با دست پوشانده می شوند. چنین اتفاقی تاثیر منفی فراوانی روی تجربه صوتی می گذارد و مجبورتان می نماید که به استفاده از هدفون هایی روی بیاورید که آن ها هم تاخیر صوتی دارند.

جمع بندی

وقتی به صورت کلی و به عنوان یک پکیج به آن نگاه کنیم، گلکسی نوت 20 اولترا بدون تردید موبایلی بسیار قدرتمند است. این دستگاه هیچ مسئله ای هنگام اجرای امثال کال آو دیوتی موبایل یا پابجی موبایل یا دیگر بازی هایی که در آینده از راه خواهند رسید ندارد و برای استریم بازی هم کاملا مناسب است.

اما علی رغم تمام مزایایش، انبوهی از موبایل های دیگر را در بازار می یابید که عملکردی بهتر هنگام اجرای بازی ها خواهند داشت. موبایل هایی که حافظه رم بیشتر، حافظه داخلی بیشتر، قابلیت های مخصوص گیمرها و صدای گوش نوازتر دارند و به اندازه نوت 20 اولترا روی دست تان هزینه نمی گذارند.

اما موبایل های گیمینگ هم برای همه ساخته نشده اند و بدون تردید بی شمار گیمر داریم که علاوه بر قابلیت های گیمینگ، به دیگر ویژگی های گلکسی نوت 20 اولترا علاقه مند هستند. ولی اگر جزو افرادی تلقی می شوید که گیمینگ را در اولویت قرار می دهند، گلکسی نوت 20 اولترا یکی از بدترین گزینه هاییست که برای شما ساخته شده. همه چیز به این بستگی دارد که چه انتظاراتی از دستگاه دارید و چه چیزی برایتان مهم تر است.

  • با پول گلکسی نوت 20 اولترا چه چیز هایی می توان خرید؟

منبع: Android Headlines

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا موبایل گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ گزینه خوبی برای گیمرها نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا موبایل گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ گزینه خوبی برای گیمرها نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید