سونی پس از 20 سال سامسونگ را به زیر کشید

به گزارش وبلاگ من، براساس برآوردهای نو، سونی بیش از 3 میلیارد دلار بیشتر از سامسونگ در سال 2023 سود داشته است. این اولین بار از سال 1999 است که سود عملیاتی سالانه سامسونگ الکترونیکس از سونی کمتر است. شرکت کره ای در سال گذشته میلادی، ضعیف ترین سود سالانه خود در بیش از یک دهه گذشته را ثبت کرد.

سونی پس از 20 سال سامسونگ را به زیر کشید

به گزارش وبلاگ من ، سود عملیاتی سامسونگ در سال 2023 حدود 4.9 میلیارد دلار و سود عملیاتی سونی 7.95 میلیارد دلار بوده است. بر اساس این برآوردها، سونی بیش از 3 میلیارد دلار بیشتر از سامسونگ الکترونیکس در سال 2023 عایدی داشته است. سامسونگ در سه ماهه پایانی 2023 کاهش 34.5 درصدی سود را تجربه کرد.

طبق خبر منتشر شده در دیجیاتو، رویدادها و عوامل مختلفی باعث شده تا ژاپنی ها بتوانند از این شرکت کره ای جلو بزنند؛ برای مثال مازاد عرضه و کاهش میانگین قیمت فروش در بازار تراشه های حافظه به ضرر سامسونگ تمام شده است. این امر به سونی این فرصت را داده است تا برای اولین بار در بیش از دو دهه، سود عملیاتی بیشتری داشته باشد.

سود بیشتر سونی در مقایسه با سامسونگ در سال 2023

این اولین بار از سال 1999 است که سود عملیاتی سامسونگ الکترونیکس از سونی کمتر شده است؛ در حالی که سونی تقریباً دیگر جایگاهی در بازار گوشی های هوشمند ندارد. بعلاوه در سال 2023 رکودی در بازار نیمه رساناها فراگیر شد که باعث شد سامسونگ از جایگاه بهترین تراشه ساز دنیا کنار برود و اینتل جای آن را بگیرد. عایدی سامسونگ از بخش تراشه های خود با کاهش 38 درصدی نسبت به سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار رسید.

کارشناسان می گویند که تمرکز فزاینده سونی بر دنیای سازی برند خود، تحول های دیجیتالی، بازسازی و روینمودهای نو این شرکت به عملکرد قوی آن در سال 2023 یاری نموده است. از سوی دیگر، سامسونگ انتظار دارد بازار نیمه رساناها در سال 2024 بهبود یابد؛ احتمالاً مدتی طول بکشد تا این شرکت بتواند یک بار دیگر از نظر سود سونی را شکست دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "سونی پس از 20 سال سامسونگ را به زیر کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی پس از 20 سال سامسونگ را به زیر کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید