اخبار سیاسی

کانال زیردریایی ایران ، قطر در مرحله مطالعات امکان سنجی

کانال در صورت احداث، شبه جزیره قطر را از شمال به ایران (بندر دیّر استان بوشهر) متصل می نماید.

8 اردیبهشت 1402

دو هیأت ایرانی تا اواخر هفته به عربستان عزیمت می نماید

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: رایزنی های اولیه را با عربستان انجام دادیم و این هیأت در قالب دو هیأت جداگانه برای ترمیم شرایط یکی در جده و دیگری در ریاض مستقر خواهد شد و ان شاءالله آمادگی برای بازگشایی سفارتخانه و سرکنسولگری...

21 فروردین 1402

ارائه مشوق به بنگاه های عضو کنسرسیوم های صنعتی دانش بنیان

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، توافق نامه همکاری میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف اتصال صنایع بزرگ به نوآوری های دانش بنیان ها امضا شد.

23 اسفند 1401

نماینده مجلس: گاز بعضی از شهر های اطراف مشهد قطع شده است

ماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به اینکه گاز بعضی از شهر های اطراف شهر مشهد در حالی قطع شده که برودت هوا شرایط را برای مردم بسیار سخت نموده است، گفت: متاسفانه دولت هیچ برنامه ای برای ذخیره سازی گاز ندارد.

28 دی 1401

انتظاراتی که از سامسونگ در سال 2023 داریم

سامسونگ در سال 2022 موفقیت های خوبی کسب کرد و در حال آماده شدن برای ارائه محصولاتش در سال 2023 است، اما کره ای ها چگونه می توانند سال 2023 را بهتر رقم بزنند و می توانیم چه انتظاراتی از آن ها داشته باشیم؟

27 دی 1401

تبدیل پلاستیک به سوخت ممکن شد!

رومیت نوشت: پژوهشگران روش جدیدی را توسعه داده اند که می تواند مخلوطی از چند نوع پلاستیک را به ماده اولیه مفیدی تبدیل کند و سپس آن را برای فراوری سوخت یا پلاستیک به کار ببرد.

17 آذر 1401

کارلوس کی روش بماند یا برود؟

قرارداد کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران، با فدراسیون به سرانجام رسیده است. حداقل این موضوعی است که می گردد با استناد به صحبت های مهدی تاج، زمانی که درباره قرارداد کارلوس حرف می زد، آن را قطعی دانست.

10 آذر 1401

اشاره تلویحی سخنگوی وزارت خارجه به تغییر برنامه سفر گروسی به ایران

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سازمان انرژی اتمی متناسب با شرایط و احتیاج درباره گام های برداشته شده در پاسخ به قطعنامه آژانس اطلاع رسانی خواهد نمود.

30 آبان 1401

برگزاری مزایده 15 معدن و محدوده اکتشافی کرمانشاه

مسئول اکتشافات معدنی صمت کرمانشاه گفت : مزایده 15 معدن و محدوده اکتشافی کرمانشاه درحال برگزاری است.

28 آبان 1401

استفاده از ظرفیت خالی فراوری برند ترش طعم برای فراوری محصولاتی با برند شما

از ظرفیت خالی فراوری چه می­دانید؟ با استفاده از ظرفیت خالی می­توان بدون تاسیس کارخانه، فعالیت فراوریی آغاز کرد. این مدل جهانی دارای مزایای زیادی است. از این مدل، یعنی فراوری بدون کارخانه در سراسر جهان استفاده می­شود و آن را به عنوان یک مدل پیروز می­شناسند.

11 آبان 1401

آنالیز روابط دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان در ملاقات وزرای خارجه دو کشور

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرام اف وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند.

3 مهر 1401

اعداد گویا از کمبود معلم در ایران

آنالیز های مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد که سال تحصیلی گذشته در 30 استان کشور به جز ایلام با کمبود معلم سپری شد و این کمبودها به سال تحصیلی تازه هم منتقل خواهد شد.

31 شهریور 1401

تغذیه رایگان دانش آموزان منطقه ها محروم بعد از 11 سال تعطیلی ، 3 میلیون دانش آموز سال جاری تغذیه رایگان می گیرند

وزیر آموزش و پرورش گفت: از مهر سال جاری 3 میلیون دانش آموز تغذیه رایگان دریافت می نمایند.

11 شهریور 1401

پاداش 500 تومانی برای صرفه جویی هر کیلووات ساعت برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: اگر بخش اداری شهر تهران مدیریت مصرف را اعمال کند، می توان تا 150 مگاوات صرفه جویی مصرف برق را داشته باشیم که معادل تامین برق یک هزار مشترک است.

22 تیر 1401

ابهامات در روش قرعه کشی خودرو، سامانه یکپارچه مشکل را حل می کند؟

به گزارش خبرنگاران، برخی مردم تاکید می کنند که روش قرعه کشی، فاقد شفافیت است. در واقع آنها مدعی هستند که قرعه کشی در کار نیست و در این فرایند تقلب صورت می گیرد. افراد می توانند با پرداخت مبلغی به یک رابط، بدون قرعه کشی خودرو را از خودروسازانی مانند ایران...

15 تیر 1401

سالی پر از شگفتی پیش رو است، یمن حیاط خلوت هیچ کشوری نیست

به گزارش خبرنگاران، بنقل از شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الیمن درباره تازه ترین تحولات کشورش گفت: ابتکار عمل ما مبنی بر اعلام آتش بس موقت در چارچوب تلاش ما برای احقاق حقوق مشروع ملت...

13 تیر 1401

وزارت مردم، جلوه جهاد تبیین و امیدآفرینی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشت: جهاد تبیین در وزارت مردم مقدمه ای است برای اصلاح، تحول و توجه به خواسته های به حق ملت.

7 تیر 1401

باقری راهی وین می گردد

تهران (پانا) - علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه راهی وین می گردد.

4 تیر 1401

هیچ مانعی برای توسعه روابط فرهنگی ایران و آذربایجان وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب افزود: ایران و آذربایجان سابقه طولانی در روابط مشترک فرهنگی با یکدیگر دارند و به همین دلیل نیازمند توسعه همکاری های مشترک...

31 خرداد 1401

شورای شهر شیراز بودجه شهرداری را منتشر کند

جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه شیراز (آرمان) طی نامه ای نامه ای به طاهری رئیس شورای اسلامی این شهر خواست تا با توجه به ابلاغ بودجه مصوب شهرداری، در اولین فرصت متن این بودجه را منتشر کند.

30 خرداد 1401
تعداد: (275)