ادبیات

7 راه برای دور زدن سؤالات اقوام در دید و بازدید عید

راسم دید و بازدید عید یکی از قدیمی ترین آیین های ما ایرانی ها است اما بسیاری از ما از این مراسم گریزان هستیم. علت آن هم به سؤالات ریز و درشتی مربوط بازمی گردد که اقوام در دید و بازدید عید از ما می پرسند. این سؤالات از سنین کودکی با معدلت چند شده؟ شروع می...

1 فروردین 1403

معرفی فیلم: ظهور سیاره میمون ها

خب، فیلم هایی مثل ظور سیاره میمون ها به سختی در زمره فیلم هایی قرار می گیرند که من برایشان وقت بگذارم، اما گاهی همه ما احتیاج پیدا می کنیم که فیلم های سرگرم کننده هم ببینید. از این لحاظ فیلم مت ریوس -کارگردان فیلم- فیلمی تقریبا قابل قبول می کند.

19 آذر 1401

ویلکو جانسون؛ جلاد تاج و تخت درگذشت

ویلکو جانسون نوازنده گیتاریست گروه بلوز-راک بریتانیایی دکتر فیلگود که پس از ابتلا به سرطان، تغییر شغلی غیرمنتظره ای داشت، در سن 75 سالگی درگذشت.

5 آذر 1401

ویدئوی دیده نشده از شعرخوانی هوشنگ ابتهاج ، محمدرضا شجریان و لطفی در شعر سایه

امیرحسین سام، پزشک، آهنگساز و نوازنده سه تار چند روز پس از درگذشت زنده یاد هوشنگ ابتهاج، ویدئویی از همنشینی خود با این شاعر و شعرخوانی او منتشر کرد.

28 مرداد 1401

یک راه ساده برای بازسازی روانی

خبرنگاران- لذت بردن از موسیقی زنده و آواز خواندن، خواندن و نوشتن، غرق شدن در فضای موزه و نقاشی نه تنها راه هایی برای کسب آرامش بلکه برای بازسازی روانی و عاطفی مان هستند.

1 مرداد 1401

تفال به حافظ 13 دی ماه 1400؛ دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

7 اردیبهشت 1401

وس اندرسون یک اقتباس ادبی را به سینما می آورد

وس اندرسون فیلم جدیدش را بر اساس کتاب نوشته رولد دال و با حضور بندیکت کامبربچ به عنوان بازیگر نقش اصلی مقابل دوربین خواهد برد.

28 بهمن 1400

سیاوش دمیریان: موسیقی در پیشا تاریخ به زودی منتشر می گردد

تهران (پانا) - سیاوش دمیریان از انتشار کتاب موسیقی در پیشا تاریخ از سوی انتشارات ادبیات نمایشی اطلاع داد.

1 مرداد 1400

قمه کشی هلیا و دستور دادستانی

ویدیویی از دعوای چند دختر نوجوان منتشر شده که در آن دختران کم سن وسال با یکدیگر درگیر می شوند و در درگیری علاوه بر اینکه فحش های رکیک و ناسزا به یکدیگر می گویند، یکی از دختران که ظاهرا نامش هلیا است قمه ای را از لباسش بیرون می آورد و برای دیگران خط و نشان...

30 تیر 1400

خبرنگاران جشنواره جایزه عارف، رخوت روزهای کرونایی را از تن موسیقی خارج می نماید

قزوین - خبرنگاران- رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: جشنواره عظیم جایزه ملی عارف، رخوت و کسالت روزهای کرونایی را از تن موسیقی ایران خارج می نماید و نشاط و شادابی را به آن باز می گرداند.

1 فروردین 1400

اعلام آمادگی 250 شرکت صنعتی برای ورود به بورس

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: در پی فراخوان های وزارت صمت برای حضور شرکت ها در بورس، تا به امروز 250 شرکت برای ورود به بورس اعلام آمادگی نموده اند و تا به امروز سهم بخش صنعت از اوراق منتشر شده به 3900 میلیارد تومان رسیده است.

1 آبان 1399

چه کتابی بخوانیم؟ ، سکه ای از آسمان اثری از جنیفر ال هالم

سکه ای از آسمان نام کتابی است از جنیفر ال هالم Jennifer L. Holm و برنده مدال افتخار نیوبری. این کتاب را نشر افق با ترجمه شهلا انتظاریان منتشر نموده است.

6 مهر 1399

زندگی حشره ای در راه بازار نشر

به گزارش خبرنگاران، ویکتور پلوین از جریان سازترین، محبوب ترین و جنجالی ترین نویسندگان حال حاضر روسیه است. او که منتقد سرسخت سیاست های دولت است، هم اکنون در آمریکا زندگی می نماید. پلوین در کارنامه دوره های کاری ادبی خود آثار تخیلی و پست مدرن متعددی دارد،...

1 تیر 1399

پیغام تسلیت معاون میراث فرهنگی کشور به مناسبت درگذشت حسن انوشه

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پیامی درگذشت استاد حسن انوشه، محقق حوزه تاریخ و فرهنگ را تسلیت گفت.

16 خرداد 1399

احسان حدادی در گفت وگو با خبرنگاران: ورزشکار کمیته المپیک و وزارت ورزش هستم

قهرمان پرتاب دیسک آسیا در واکنش به مصاحبه اش با فدراسیون دوومیدانی گفت: ورزشکار سیستم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هستم و در قامت یک ورزشکار حرف می زنم نه مدیر ورزشی.

18 اردیبهشت 1399

آثار هنری عجیب و غریب ، از موز 120 هزار دلاری تا تخت 4 میلیون دلاری

وقتی هنرمند ایتالیایی مائوریتزیو کَتِلان یک موز را با چسب پهن نواری به دیوار نصب کرد و روی آن 120 هزار دلار قیمت گذاشت، باعث شد بحثی قدیمی درباره اینکه چه چیزی هنر را تشکیل می دهد، از سر گرفته گردد.

21 بهمن 1398

فرمولی طلایی برای که نکات کتاب در حافظه تان حک شود

در این بسته دانستنی تحصیلی شما را با یکی از راحت ترین روش های ثبت اطلاعات درسی در حافظه بلند مدت آشنا می کنیم.

7 دی 1398

جای خالی گردشگری غذا در صنعت توریسم ایران

گردشگری غذا هر چند مقوله ای نوپا در ادبیات گردشگری دنیاست، اما گردش اقتصادی سالانه 200 میلیارد دلاری آن بسیاری از کشورها را به برنامه ریزی در این راستا ترغیب نموده؛ امری که به نظر می رسد در کشور ما همچنان مغفول است.

19 مهر 1398

پژوهشکده مردم شناسی قدیمی ترین نهاد علوم اجتماعی ایران

پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، قدیمی ترین نهاد علوم اجتماعی ایران و مردم شناسی ایران است.

11 مهر 1398

فال آنلاین دیوان حافظ دوشنبه یازدهم شهریور ماه 98

بعضی حافظ را لسان الغیب می گویند یعنی کسی که از غیب سخن می گوید و بر اساس بیتی از شعر حافظ او معتقد است که هیچ کس زبان غیب نیست.

10 مهر 1398
تعداد: (26)