حضور پررنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو

به گزارش وبلاگ من، بلگراد-خبرنگاران- ایران در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو، سال جاری نیز همانند سال های گذشته حضور پر رنگی داشته و کتاب های ارائه شده از سوی موسسه های علمی ایرانی با اقبال بازدید کنندگان از این رویداد فرهنگی و ادبی رو به رو شده است.

حضور پررنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو

به گزارش وبلاگ من از سفارت ایران در سارایوو، در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو یکصد ناشر داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بوسنی و هرزگوین آخرین دستاوردهای علمی، ادبی، فرهنگی، تاریخی و آموزشی خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهند.

این نمایشگاه که از امروز رسما گشایش یافته تا 22 آوریل / 2 اردیبهشت برای عموم علاقمندان به کتاب و ادبیات بوسنی و هرزگوین و دیگر کشورهای شرکت کننده باز است.

ایراهیم اسپاهیچ رئیس هیات مدیره کمیته برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو طی دیدار با سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین از نمایشگاه کتاب ارائه داد و از حضور مستمر ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو که از پر بازدید ترین غرفه است، ابراز خوشنودی کرد.

محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با حضور در این نمایشگاه از غرفه بنیاد ملاصدرا بازدید و از نزدیک با آثار جدید منتشره آشنا شد و در مراسم رونمایی از ترجمه و توضیح بوسنیایی کتاب مقامات العارفین شرکت کرد.

سفیر کشورمان در غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز حضور یافت و امیرحسین نوری رایزن فرهنگی سفارت گزارشی از ارائه سه بخش کتب فارسی، بوسنیایی و انگلیسی در غرفه رایزنی در نمایشگاه کتاب سال سارایوو را تشریح کرد.

حیدری باقدردانی از کوشش های انجام شده رایزنی فرهنگی، بنیاد ملاصدرا و موسسه ابن سینا و حضور فعال آنها در نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو گفت: غنای ذاتی و سابقه حضور ادبیات فارسی و فرهنگی ایرانی- اسلامی در بوسنی و هرزگوین یکی از دلایل علاقمندی وافر مردم این کشور به ادبیات و فرهنگ ایرانی است.

لذا مناسب است ترجمه و انتشار آثار فاخر ایرانی برای آشنایی بیشتر و عمیق تر جوانان بوسنیایی و توسعه روابط فرهنگی مورد توجه افزونتر قرار گیرد.

کاظم ذوقی بارانی مدیر موسسه علمی پژوهشی ابن سینا در بازدید سفیر کشورمان از غرفه این موسسه گزارشی از آثار جدید تالیفی و ترجمه شده توسط اساتید و مترجمان بوسنیایی را ارائه کرد و گفت: کتاب اسلام در هویت فرهنگی اروپا جدیدترین اثر پروفسور رشید حافظ اویچ استاد دانشکده علوم اسلامی سارایوو می باشد که در آن به آنالیز رابطه و تعامل فرهنگی بین اسلام و اروپا از بعد فلسفی و دینی پرداخته شده و مورد استقبال مخاطبان بوسنیایی قرار گرفته است.

رونمایی از آثار جدید نویسندگان خارجی و داخلی، اهدای جوایز به ناشران و نویسندگان برتر، برگزاری کنفرانس های تخصصی در مورد ادبیات و فروش کتاب از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو است.

شبس**اروپام**436**1917

منبع: ایرنا

به "حضور پررنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور پررنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید