ساجدی: نیروهای مقاومت در شرایط کرونا، موقعیت خود را در منطقه تثبیت می نمایند

به گزارش وبلاگ من، یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رئیس جمهور ترکیه نشان می دهد که فشار های داخلی بر او زیاد است و عملا در شرایط شیوع بیماری کرونا نیرو های مقاومت به شدت در حال تثبیت موقعیت خود هستند.

ساجدی: نیروهای مقاومت در شرایط کرونا، موقعیت خود را در منطقه تثبیت می نمایند

محمد ساجدی، کارشناس مسائل غرب آسیا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی وبلاگ من، در خصوص اظهارات اخیر اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه کشورش بیش از این در خصوص حملات در شمال سوریه صبر نخواهد کرد، گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا یعنی اوایل اسفند ماه تغییرات در شمال غرب سوریه و ادلب به نفع مقاومت نبود، اما بعد از شیوع این بیماری و تلفاتی که به ارتش ترکیه وارد شد ترک ها تا اندازه ای دست از یکه تازی برداشته و آرام شدند.

وی با اشاره به سفر دو هفته قبل ظریف به دمشق در شرایط حاد بروز بیماری کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: ضرورت انجام این سفر نشان داد که شرایط مقاومت در شمال ادلب مورد تایید ایران و حزب الله نیست، چون اگر مورد تایید بود ضرورتی به سفر ظریف در این شرایط وجود نداشت.

ساجدی با اشاره به انتقال نیرو های داعش توسط آمریکا به عراق گفت: این عملکرد آمریکایی ها نیز نشان دهنده آن است که تحرکات جدیدی در منطقه در حال رخ دادن است و با فروکش کردن کرونا دوباره زمینه برای حاضر شدن نیرو های جدید در منطقه فراهم خواهد شد بنابراین به نظر می رسد ترک ها مجددا درصدد دست اندازی و احیای نیرو های خود در شمال غربی سوریه هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به صحبت اخیر اردوغان مبنی بر اینکه ترکیه در خصوص حملات به شمال سوریه صبر نخواهد کرد، گفت: این سخن نشان می دهد که فشار های داخلی به اردوغان زیاد است و عملا در شرایط شیوع بیماری کرونا نیرو های مقاومت به شدت در حال تثبیت موقعیت خود هستند.

وی ادامه داد: این اظهارنظر اردوغان حکایت از عدم تعلل ترک ها دارد و اثبات این موضوع که ما هنوز در صحنه و میدان هستیم.

البته آمریکا همه حداکثر استفاده را از شرایط پیش آمده می نماید و به بهانه خروج نیرو های خود از سوریه آن ها را به عراق وارد می نماید.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در خاتمه اعلام کرد: خروج آمریکایی های از منطقه و به ویژه عراق و سوریه به سادگی صورت نخواهد پذیرفت و آمریکایی ها در این خصوص حرف گزافه ای زدند در عراق نیز علی رغم تصویب این موضوع در مجلس این کشور، اما از آنجا که عراقی ها چیزی حدود 4.5 میلیارد دلار پول در بانک های آمریکایی دارند جرات وارد کردن فشار بیش از حد به آن ها برای خروج از عراق را ندارند و با رفتار کج دار و مریض خواهان خروج آن ها از منطقه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ساجدی: نیروهای مقاومت در شرایط کرونا، موقعیت خود را در منطقه تثبیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساجدی: نیروهای مقاومت در شرایط کرونا، موقعیت خود را در منطقه تثبیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید