انتقاد دیپلمات ارشد چینی از تداوم تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا

به گزارش وبلاگ من، نماینده جمهوری خلق چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین تأکید کرد که تداوم تحریم های آمریکا علیه کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا نه تنها به بحران انسانی ناشی از شیوع کرونا دامن می زند، بلکه بر بازار نفت و ثبات خاورمیانه نیز تأثیر منفی می گذارد.

انتقاد دیپلمات ارشد چینی از تداوم تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ من به نقل از رویترز، وانگ کان نماینده جمهوری خلق چین در دفتر سازمان ملل متحد در وین و سایر سازمان های بین المللی مستقر در این شهر روز آدینه به شدت از سیاست خارجی آمریکا در بحبوحه بحران کرونا انتقاد کرد.

وانگ کان که در جمع مقامات کشورهای عضو سازمان نفتی اوپک -که مقر اصلی آن در وین واقع شده است- صحبت می کرد، در مورد سیاست های مشکل ساز واشنگتن در دوره ای که دنیا با یک بحران دست وپنجه نرم می نماید، گفت: آمریکا با تحریم های خود علیه کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا، بر شدت بحران انسانی [بر اثر شیوع کرونا] در این کشورها اضافه کرده است. این تحریم ها همچنین باعث ایجاد اخلال در عرضه نفت و ایجاد بی ثباتی بیشتر در خاورمیانه شده است.

این دیپلمات ارشد چینی در مورد اتهاماتی که واشنگتن طی هفته های اخیر علیه کشورش مطرح نموده است نیز توضیح داد: دولت آمریکا تمام کوشش خود را برای مقصر جلوه دادن و بدنام کردن چین و سازمان بهداشت دنیای انجام داده است تا از این طریق از بار مسئولیت هایش شانه خالی نموده و توجهات را از ناکارآمدی های خود در کنترل بحران کرونا در آمریکا منحرف کند.

وی اضافه کرد: انجام چنین اقداماتی از سوی آمریکا نه تنها کوشش ها و همکاری های بین المللی برای مبارزه با ویروس کرونا را تضعیف نموده است، بلکه باعث طولانی تر شدن همه گیری ویروس کرونا به طور مصنوعی و متعاقباً تداوم رکود در اقتصاد دنیای شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انتقاد دیپلمات ارشد چینی از تداوم تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد دیپلمات ارشد چینی از تداوم تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید