هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در فرانسه

به گزارش وبلاگ من، دولت فرانسه درباره وقوع موج چهارم کرونا هشدار داده و تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر اروپا به دلیل توسعه ویروس دلتا برای اولین بار در دو ماه و نیم گذشته مجددا افزایش پیدا کرده است.

هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در فرانسه

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ من، ویروس جهش یافته هندی همچنان در بین کشورهای اروپایی در حال شیوع است و نگرانی زیادی را در بین مقامات و شهفرایندان این اتحادیه ایجاد کرده است.

مقام آلمانی یوفا را عامل مرگ انسان های زیادی دانست

تازهترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که کارل لایترباخ، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان شدیدا به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به دلیل پذیرش تعداد زیادی تماشاگر برای بازی های مسابقات قهرمانی اروپا انتقاد وارد کرده و با اشاره به بیش از 40 هزار تماشاگری که سه شنبه شب از نزدیک بازی فوتبال بین آلمان و انگلیس را نگاه می کردند گفت: این بازی بار دیگر نشان داد که هواداران تیم ها چقدر به هم نزدیک بوده و یکدیگر را در آغوش می کشیدند و فریاد می کشیدند. صدها نفر از تماشاگران مطمئنا در این شرایط به کرونا مبتلا شده اند و تا به حال هزاران نفر دیگر را آلوده کردند.

لایترباخ در پیامی توئیتری یوفا را مسئول مرگ تعداد زیادی از انسان ها دانست.

واکسن های فایزر و مدرنا می توانند ایمنی پایدار ایجاد کنند

واکسن های با فن آوری mRNA تا به امروز بهترین عملکرد را داشته اند. این واکسن ها دستورالعمل ساخت پروتئین را به صورت یک پیام به سلول انتقال می دهند و سلول ها سپری حفاظتی می سازند و ممکن است تا آخر عمر از ما محافظت کنند.

مطالعات تازه نشان می دهند که واکسن هایی که با سیستم mRNA تولید شدند قادرند از محافظت دائمی بدون ترزیق واکسن های تقویت کننده برخوردار باشند.

طبق یک مطالعه علمی که در مجله Nature منتشر شده، واکسن های مدرنا و بیون تک-فایزر باعث ایجاد ایمنی پایدار در بدن می شوند و سال ها ما را در برابر ویروس کرونا محافظت خواهند کرد.

نتایج مطالعات تازه اثربخشی طولانی مدت هر دو واکسن را تأیید می کنند. بیشتر افراد واکسینه شده با سیستم mRNA ممکن است به دوز تقویت کننده نیاز نداشته باشند به شرطی که ویروس و انواع مختلف آن فراتر از شکل فعلی پیشرفت نکنند. با وجود این محققان گفتند این امر قطعی و تضمین کننده نیست.

دکتر علی البدی، ایمونولوژیست دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس آمریکا گفته است نتایج تحقیقات پایداری ایمنی این واکسن ها را نشان داده است.

در تحقیق انجام گرفته واکسن جانسون اند جانسون مورد بررسی قرار نگرفت اما دکتر البدی انتظار دارد که پاسخ ایمنی آن از پایداری واکسن های mRNA کمتر باشد.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر البدی دریافتند سلول های ایمنی که ویروس را تشخیص می دهند در افرادی که از کووید-19 بهبود یافتند حداقل هشت ماه پس از عفونت هم در مغز استخوان باقی می مانند.

نتایج مطالعه دیگری نشان داده است که سلول های B و یا همان سلول های حافظه حتی تا یک سال پس از عفونت به فعالیت خود ادامه می دهند.

طبق یافته های تازه محققان گفتند ممکن است در افرادی که کرونا گرفته و سپس واکسینه شده اند، مصونیت سال ها و احتمالا تا سرانجام عمر ادامه داشته باشد.

با این حال معین نیست که آیا واکسیناسیون به تنهایی می تواند یک اثربخشی طولانی مدت مشابه داشته باشد.

نتایج تحقیقات تازه همچنین نشان داده است بیشتر افرادی که واکسینه شده اند در طولانی مدت حداقل در برابر انواع گونه های کرونا محافظت می شوند. اما افراد سالمند که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ممکن است به تقویت کننده نیاز داشته باشند.

افراد بهبود یافته از کووید-19 که این واکسن ها را دریافت می کنند، ممکن است هرگز به تقویت کننده نیاز نداشته باشند.

پیش بینی دقیق مدت زمان محافظت واکسن های mRNA سخت است. اما به گفته کارشناسان از نظر تئوری این مصونیت می تواند یک عمر ادامه یابد اما ویروس کرونا هم در مدام در حال تغییر شکل است.

هشدار مقام آلمانی درباره شیوع ویروس های جهش یافته خطرناک

آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی و نامزد صدر اعظمی آینده اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم با توجه به کاهش تعداد مبتلایان تازه به کرونا درباره بی احتیاطی ها هشدار داده و با این همه سرعت واکسیناسیون را دلگرم کننده نامیده است.

وی در عین حال تاکید کرد : گونه های تازه خطرناک این ویروس می تواند به سرعت ما را با تعداد بالای مبتلایان روبرو کنند. ما باید هر روز امیدوار باشیم که هیچ گونه ای شکل نگیرد که واکسن ها را بی تاثیر کند و سبب شود ما از نو کار را شروع کنیم.

هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در فرانسه

ژان فرانسوا دلفراسی، رئیس هیات مشاوره کرونای دولت فرانسه هم امروز (چهارشنبه) با توجه به شیوع گسترده ویروس دلتا در کشور درباره وقوع موج چهارم کرونا بعد از تعطیلات تابستان هشدارداده و در عین حال با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون این موج را ضعیف تر از موج های سابق دانست. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه تا به حال بیش از 50 درصد شهفرایندان این کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بیشتر شهفرایندان آلمانی واکسیناسیون اجباری را رد می کنند

نتایج تازهترین نظر سنجی هم نشان می دهد که حدود یک چهارم شهفرایندان آلمانی با توجه به شیوع ویروس دلتا خواستار اجباری شدن واکسیناسیون هستند. 77 درصد شهفرایندان هم مخالف این مسئله هستند و بر این عقیده اند که واکسیناسیون باید همچنان به صورت داوطلبانه انجام شود. این نظر سنجی از طرف موسسه فورسا انجام شده است.

تداوم فرایند کاهشی مبتلایان در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 808 مورد تازه به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان تازه به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 5.2 مورد کاهش پیدا کرده است. 56 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

رنج دراز مدت بیماران کرونایی در آلمان

نتایج یک تحقیق هم نشان می دهد که هزاران بیمار در آلمان بعد از ابتلا به کرونا از عواقب دراز مدت آن رنج می برند.

افزایش مبتلایان تازه هفتگی کرونا در اروپا

در سراسر اروپا تعداد مبتلایان به کرونا به دلیل توسعه ویروس دلتا برای اولین بار در دو ماه و نیم گذشته مجددا افزایش پیدا کرده است.عمدتا به دلیل افزایش شدید مبتلایان تازه در انگلیس و روسیه در هفت روز اخیر حدود 20 درصد ابتلای تازه بیشتر نسبت به هفته قبل از آن ثبت شده است. این خبر را یک رسانه غربی بر اساس آمارهای رسمی نهادهای بهداشتی این منطقه منتشر کرده است.

بر این اساس اخیرا در تمام اروپا روزانه حدود 57 هزار ابتلای تازه به کرونا ثبت می شود.

افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در انگلیس

نهادهای بهداشتی در انگلیس هم از ابتلای 20.479 مورد تازه در عرض 24 ساعت و 23 مرگ کرونایی تازه خبر داده اند که نشان فرایند صعودی آشکار مبتلایان به دلیل شیوع ویروس دلتا در این کشور است.

سبقت آلمان از آمریکا در کمپین واکسیناسیون سراسری

تعداد افراد واکسینه شده در آلمان برای اولین بار از شروع کمپین واکسیناسیون از آمریکا سبقت گرفت. انستیتو رابرت کخ آلمان روز چهارشنبه خبر داد که 54.5 درصد شهفرایندان این کشو علیه کرونا واکسینه شده اند، این در حالی است که نهادهای بهداشتی آمریکا شب گذشته بیان نمودند که کم تر از 54 درصد شهفرایندان این کشور اولین دوز ازواکسن کرونا را دریافت کرده اند.

شروع واکسیناسیون بچه ها و نوجوانان در هلند

هلند هم واکسیناسیون جوانان در سنین بین 12 تا 17 سال را شروع می کند. وزیر بهداشت این کشور بیان نمود که برای این منظور از واکسن فایز-بیون تک استفاده می شود. وی به این ترتیب یک توصیه شورای سلامت را دنبال می کند. تا به حال تنها جوانان با بیماری های زمینه ای می توانستند در این کشور واکسینه شوند. در اتحادیه اروپا افراد 12 تا 17 سال تنها با واکسن فایزر واکسینه می شوند.

مخالفت شهفرایندان آلمانی با لغو محدودیت های سفر برای منطقه ها خطر کرونایی

یک نظر سنجی انستیتو یوگو که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است هم نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی با لغو هشدارهای سفر دولت آلمان برای منطقه ها خطر کرونایی مخالف هستنند و 48 درصد این را تصمیم غلطی دانسته و تنها 38 درصد آن را درست ارزیابی می کنند. 14 درصد هم اعلام کرده اند که هیچ اطلاعی در این باره ندارند.

دولت آلمان حدود 3 هفته پیش تصمیم گرفت هشدارهای سفر برای همه منطقه ها خطر کرونایی با کم تر از 50 ابتلای تازه در هر 100 هزار نفر را در اول جولای لغو کند. این تصمیم مربوط به بیش از 80 کشور دنیا می شود. بعد از آن دیگر دولت به صورت کلی سفرهای توریستی به خارج از کشور را رد نمی کند.

بیشتر شهفرایندان آلمانی (71 درصد) هم تست اجباری برای همه مسافرانی که به این کشور سفر می کنند را درخواست کرده اند. تنها 14 درصد خواستار لغو این تست های اجباری برای کشورهایی هستند که دیگر در منطقه ها خطر کرونایی قرار ندارند. 10 درصد هم خواستار لغو کامل آن هستند.

تداوم شیوع کرونا در فرانسه

دولت فرانسه هم سهم موارد آلوده شده به ویروس دلتا در این کشور را حدود 20 درصد اعلام کرده که دو برابر بیشتر از حدود یک هفته پیش است. این شیوع در برخی منطقه ها به 75 درصد موارد مبتلایان هم رسیده است.

مرکل با جانسون دیدار می کند

یک سخنگوی دولت آلمان هم بیان نمود که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز جمعه در دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس همچنین به مسئله محدودیت های سفر خواهد پرداخت. در حال حاضر انگلیس به دلیل شیوع گسترده ویروس دلتا در لیست پرخطرترین منطقه ها کرونایی آلمان قرار گرفته و قواعد سخت و محدود کننده ای علیه مسافران این کشور اعمال شده است.

تاثیر بیش از حد انتظار کرونا و برگزیت بر اقتصاد انگلیس

محدودیت های کرونایی و پیامدهای برگزیت کمی بیش از آنچه در ابتدای سال جاری انتظار آن می رفت بر اقتصاد انگلیس تاثیر گذاشته است.

اداره آمار انگلیس ONS اعلام کرده که بازده اقتصادی این کشور در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماهه قبل آن حدود 1.6 درصد کاهش داشته است. در اولین برآوردها برای ماه های ژانویه تا ماه مارس تنها یک کاهش بازده اقتصادی حدود 1.5 درصدی پیش بینی شده بود. بر اساس آمارهای اعلام شده در مقایسه با اولین سه ماهه سال 2020 بازده اقتصادی انگلیس حدود 6.1 درصد کاهش داشته است.

هشدار آلمان درباره استفاده ابزاری از واکسن

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به روسیه و چین در این باره هشدار داده است که از مسئله توزیع واکسن های کرونا برای توسعه نفوذ خود در دنیا استفاده کنند.

ماس روز گذشته در نشست سران جی بیست در ماترای ایتالیا بیان نمود که در مبارزه با کرونا نباید این مسئله مطرح باشد که کشوری به مزایای ژئواستراتژیک کوتاه مدت خود دست یابد. وی افزود: باید برای کشورها یی مانند چین و روسیه صریحا این مسئله روشن شود که ما به دیپلماسی واکسن آنها هیچ اعتقادی نداریم. باید به صورت مشترک با این پاندمی مبارزه شود و بنابراین هر کدام از ما در صورتی امن خواهد بود که همه ما امن باشیم و هر کسی باید این مسئله را بفهمد.

تا امروز کشور چین بیش از 350 میلیون دوز واکسن به بیش از 80 کشور دنیا تحویل داده است. آماری درباره میزان صادرات واکسن روسی به دیگر کشورها هم ارائه نشده است.

تازهترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس تازهترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 2,314 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 23 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 20,479 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 23 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 679نفر به کرونا مبتلا شده اند و 42 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس تازهترین آمارها در عرض 24 ساعت 7,091 نفر به کرونا مبتلا شده و 42 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس تازهترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,772,844 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 111,057 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,775,301 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 128,126 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس تازهترین آمارها تا به حال 4,259,133 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,542 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,799,733 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,829 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند. البته اسپانیا در دو روز اخیر آمار بروز شده ای را ارائه نداده است..

در آلمان هم تا به حال 3,735,416 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 91,403 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند..

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید