واکنش ایران به قطع حمایت اقتصادی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی

به گزارش وبلاگ من، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه مبارزه علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهانی را مجازات می نماید که این اقدام عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است

واکنش ایران به قطع حمایت اقتصادی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی

به گزارش وبلاگ من، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در تعلیق بودجه سازمان بهداشت دنیای و یاری اقتصادی آن کشور به این سازمان بین المللی آنهم در شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا، این تصمیم را گام دیگری در راستای تضعیف چند جانبه گرایی و نهادهای بین المللی از سوی دولت آمریکا دانست و آن را شدیدا محکوم کرد.

وی با اشاره این که سلامت، بهداشت و امنیت جانی مردم دنیا مستقیما در اثر همه گیری کرونایی به خطر افتاده است، افزود: آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه جنگ علیه یک بلای دنیای ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت دنیای را مجازات می نماید که این عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است.

موسوی افزود: هدف اصلی ترامپ از تعلیق بودجه سازمان بهداشت دنیای، فرافکنی و سرپوش نهادن بر ناکارآمدی دولت آمریکا در مهار و کنترل ویروس کرونا در آن کشور است. وی از جامعه دنیای دعوت کرد که برای بی اثر کردن اقدامات یکجانبه آمریکا و حفظ جبهه واحد دنیای بکوشند و در کنار این سازمان دنیای بایستند.

وی گفت: سیاستمداران آمریکا باید متوجه شوند که این اقدام نقض تعهدات آنها به جامعه بین المللی است و نمی توان با قطع یاری و فشار یکجانبه، کوشش بشردوستانه دنیا را به اسارت گرفت و از اقدامات غیر قانونی و غیر اخلاقی منتفع شد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "واکنش ایران به قطع حمایت اقتصادی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به قطع حمایت اقتصادی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید