پاسخ منفی مرکل به دعوت ترامپ ، حضور در نشست G7 به شرط خاتمه کرونا

به گزارش وبلاگ من، صدر اعظم آلمان بیان کرد اگر دانلد ترامپ سران هفت کشور برتر مالی دنیا را به یک نشست حضوری دعوت کند، در شرایط شیوع کرونا در این نشست شرکت نمی کند.

پاسخ منفی مرکل به دعوت ترامپ ، حضور در نشست G7 به شرط خاتمه کرونا

به گزارش وبلاگ من به نقل از گاردین، نشست سران اقتصادهای برتر جهان قرار بود 10 تا 12 ژوئن به میزبانی رئیس جمهوری آمریکا در کمپ دیوید برگزار گردد اما شیوه گسترده کرونا در جهان آن را لغو کرد. ترامپ هفته پیش از کوشش خود برای برگزار کردن نشست حضوری سران اطلاع داد و مدعی شد این برنامه فرصتی بسیار خوب است تا به جهان نشان داده گردد همه چیز به شرایط عادی بازگشته است.

اندکی پس از انتشار سخنان رئیس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل گفت هنوز برای حضور در نشست احتمالی سران کشورهای مالی جهان به جمع بندی نهایی نرسیده است. حتی امکان دارد صدر اعظم آلمان به عنوان رهبر یکی از عظیم ترین و قدرتمندترین اقتصادهای جهان به شکل ویدئوکنفرانس در نشست G7 شرکت کند. هر چند مسئولان دفتر مرکل روز شنبه به خبرگزاری dpa آلمان گفتند خانم صدر اعظم برای رفتن یا نرفتن به آمریکا تصمیم خود را گرفته است.

در بیانیه دفتر صدر اعظم آلمان آمده است: تا امروز و با توجه به شرایط کلی بیماری فراگیر کووید-19، خانم مرکل نمی تواند شخصا در نشست سران اقتصادهای برتر جهان شرکت کند. البته ایشان اوضاع را زیر نظر دارد و اگر یک دگرگونی اساسی رخ بدهد، ممکن است تصمیمی دیگر گرفته گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "پاسخ منفی مرکل به دعوت ترامپ ، حضور در نشست G7 به شرط خاتمه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ منفی مرکل به دعوت ترامپ ، حضور در نشست G7 به شرط خاتمه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید