دستورالعمل پاسداری میراث فرهنگی ناملموس آنالیز شد

به گزارش وبلاگ من، با آنالیز دستورالعمل پاسداری میراث فرهنگی ناملموس شهرها و روستاهای کشور با مشارکت شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری و دهیاری ها در جلسه تخصصی کمیسیون خاص امور کلان شهرهای هیئت دولت، موضوع در دستورکار کمیته فرعی نهاده شد.

دستورالعمل پاسداری میراث فرهنگی ناملموس آنالیز شد

به گزارش وبلاگ من به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط، دستورالعمل پاسداری (شناسایی، معرفی و ترویج) میراث فرهنگی ناملموس شهرها و روستاهای کشور با مشارکت شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری و دهیاری ها را به دولت ارائه نمود.

این دستورالعمل که در راستای اجرای بند (ب) کنوانسیون پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و ماده (12) آیین نامه اجرایی قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مذکور تهیه شده است، کلیه دستگاه های مربوط به موضوع پاسداری از میراث ناملموس را ملزم به رعایت قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حراست از میراث فرهنگی ناملموس و آیین نامه اجرایی این قانون می نماید.

میراث فرهنگی ناملموس به معنی رفتارها، نمادها، بیان ها، دانش ها، مهارت ها، هنرها و نیز صنایع دستی و فضاهای وابسته به آن هاست که جوامع، گروه ها و در بعضی موارد افراد، آن ها را به عنوان بخشی از میراث فرهنگی خود می شناسند. این میراث که از نسلی به نسل دیگر منتقل می گردد پیوسته توسط جوامع و گروه ها در پاسخ به محیط، تعامل با طبیعت و تاریخشان بازآفرینی می گردد و حس هویت و تداوم را برایشان به ارمغان می آورد و بدین ترتیب احترام به تنوع فرهنگی و خلاقیت بشری را ترویج می نماید.

دستورالعمل مربوط، پس از آنالیز و تصویب در جلسه تخصصی کمیسیون امور خاص کلان شهرها، به کمیته فرعی ارجاع شد.

لازم به ذکر است، جلسه تخصصی کمیسیون خاص امور کلان شهرهای هیئت دولت به ریاست داود آرین، معاون کمیسیون و با حضور نمایندگان وزارت خانه های جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حفاظت محیط زیست، شورای عالی استان ها و شورای اسلامی شهر تهران روز دوشنبه 7 مرداد ماه 1398 به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دستورالعمل پاسداری میراث فرهنگی ناملموس آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل پاسداری میراث فرهنگی ناملموس آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید