این غذاها مو را سیاه می نمایند!

به گزارش وبلاگ من، تازه ترین تحقیقات پزشکی ثابت نموده اند که کمبود فلزاتی همانند منگنز، روی، تیتانیوم، آهن و مس از عوامل اصلی در سفید شدن و شکنندگی موها به حساب می آیند. طبق نظر متخصصان تغذیه، افرادی که دچار سفیدی مو هستند، باید مصرف سبزیجات و میوه هایی چون سیر، پیاز، موسیر، تره، سیب، گلابی و هلو که دارای منگنز هستند را

این غذاها مو را سیاه می نمایند!

این غذاها مو را سیاه می نمایند!

تازه ترین تحقیقات پزشکی ثابت نموده اند که کمبود فلزاتی همانند منگنز، روی، تیتانیوم، آهن و مس از عوامل اصلی در سفید شدن و شنمایندگی موها به حساب می آیند. طبق نظر متخصصان تغذیه، افرادی که دچار سفیدی مو هستند، باید مصرف سبزیجات و میوه هایی چون سیر، پیاز، موسیر، تره، سیب، گلابی و هلو که دارای منگنز هستند را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

مصرف مواد غذایی حاوی مس و منگنز در جلوگیری از سفیدی مو بسیار موثر است. یافته های موجود نشان می دهد در میان داروهای گیاهی، جوشانده سبوس گندم، مصرف سنبل الطیب، خوردن روزانه یک قاشق مرباخوری از مخلوط پودر سبوس برنج و شکر یا نبات ساییده شده و قرار دادن نان جو در دستور رژیم غذایی هم در حفظ رنگ مو و کاهش موهای سفید مؤثر است.

مس هم از جمله عناصری است که می تواند بر پوست و مو تاثیر بگذارد و حتی از سفید شدن مو هم جلوگیری کند. خوراکی هایی همانند نخودفرنگی، قارچ، آجیل، لوبیا، عدس، گوجه فرنگی، موز، آلو، سویا و سیب زمینی از جمله غذاهایی هستند که اندازه قابل توجهی مس را در خود جا داده اند.

فقط پیری، مو را سفید نمی کند. کمبود ویتامین B12، بیماری تیرویید، سیگار کشیدن (واقعیت آن است که سرعت سفید شدن مو در سیگاری ها چهار برابر افراد غیرسیگاری است)، کم خونی، رژیم های سخت و طولانی مدت، عوامل ارثی، بیماری ها و افزایش گلبول های سفید خون هم باعث سفیدی زودهنگام و بیش از حد موها می گردد.

منبع:نشریه کوچه ما، شماره 14.

منبع: راسخون

به "این غذاها مو را سیاه می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها مو را سیاه می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید