انجام 80 درصد صادرات گیلان از گمرک آستارا

به گزارش وبلاگ من، خبرنگاران/گیلان ناظر گمرکات استان گیلان گفت: بالغ بر 80 درصد صادرات استان گیلان از مرز گمرک آستارا انجام می گردد.

انجام 80 درصد صادرات گیلان از گمرک آستارا

ابوالقاسم یوسفی نژاد، در آیین تکریم از مدیرکل پیشین گمرک بندر مرزی آستارا و معارفه مدیرکل جدید گمرک این شهرستان که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید، اظهار کرد: تجارت با کشورهای همسایه نیز در اولویت سیاست گذاری های کلان کشور است.

وی با بیان اینکه به همین دلیل نگاه گمرک به تجارت با کشورهای حوزه دریای خزر نیز معطوف شده است، ادامه داد: مرز آستارا فقط یک مرز محلی نیست بلکه یک معبر مهم کشوری است.

وی اضافه کرد: گمرک آستارا تنها مرز کشور می باشد که در حوزه های زمینی، دریایی، ریلی و منطقه ویژه مالی با کشورهای همسایه مراودات مالی و تجاری دارد.

یوسفی نژاد با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه ملی کشور در بخش عمرانی در گمرک آستارا اجرا می گردد، اعلام نمود: بیش از 80 درصد صادرات استان گیلان از مرز گمرک آستارا انجام می گیرد و این مهم این را می طلبد تا زیرساخت های لازم در این منطقه ایجاد گردد.

ناظر گمرکات استان گیلان با بیان اینکه زیرساخت های گمرک ریلی و منطقه ویژه مالی بندر باید ایجاد گردد، اضافه کرد: در صورت اتصال منطقه ویژه مالی بندر به شبکه سراسری راه آهن کشور، ظرفیتی جدید در تجارت فرا ملی ایجاد می گردد.

وی در بخش انتهای سخنان خود از الزام اتصال راه آهن گیلان به منطقه ویژه مالی بندر آستارا و منطقه آزاد کاسپین انزلی سخن گفت و توضیح داد: صدور بخشنامه های آنی و لحظه ای از دیگر معضلات حوزه صادرات است که سبب می گردد تا بازرگانان پس از بازاریابی و شروع تجارت با مسائل عدیده ای روبرو شوند.

به گزارش وبلاگ من، در انتها این مراسم از زحمات 54 ماهه رسول امیدی، مدیر کل سابق گمرک آستارا تجلیل به عمل آمد و کریم رسولی به عنوان مدیرکل جدید این گمرک معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انجام 80 درصد صادرات گیلان از گمرک آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 80 درصد صادرات گیلان از گمرک آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید