147 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است

به گزارش وبلاگ من، محمد مهدی مروج الشریعه شب یکشنبه در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم و نقش آفرین در خراسان جنوبی تصویب کلیات سند توسعه و امنیت پایدار استان است.

147 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: بحث شورای امنیت و توسعه پایدار شرق و غرب کشور شامل 9 استان می گردد که استاندار در این شورا به دستور وزیر کشور در تهیه اسناد توسعه آن همکاری می نماید.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه در این سند آب در درجه نخست احتیاج مورد تأکید قرار گرفته است، ادامه داد: سند آمایش خراسان جنوبی نیز اقدام باارزشی است که در زمینه حرکت های میان مدت و بلند مدت جهت گذاری نموده است.

وی اضافه نمود: در حوزه اشتغال روستایی و عشایری در گام اول 118 میلیارد تومان تسهیلات و در مرحله دوم 21 میلیارد تومان تشویقی در مرحله دوم به خراسان جنوبی تعلق گرفت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همه این طرح ها تنها برای اشتغال در محیط روستا است و اگر واحد صنعتی در محیط روستا شکل بگیرد می تواند از این دسته تسهیلات بهره مند گردد که اقدامی بسیار ارزشمند است.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه میزان پرداختی خراسان جنوبی در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به 147 میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: همچنین طرح هایی که قرارداد آن ها به امضای بانک و طرف مقابل رسیده نیز 182 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

وی مطرح نمود: سال قبل هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک ها در بخش های اقتصادی خراسان جنوبی تزریق شده و بیشتر آن به صنایع متوسط و بزرگ اختصاص یافت.

وی اعلام کرد: در حوزه خسارات ناشی از خشکسالی نیز دولت در نخستین اقدام 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ چهار درصد و علاوه بر آن 47 میلیارد تومان برای تقویت زیر ساخت های طبیعی خراسان جنوبی چون قنوات و آبخیز داری و بخش فراوری خراسان جنوبی اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "147 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "147 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید