کرونا در اتریش، اشتیاق اتریشی ها برای خرید واکسن روسی، درخواست فوری وزیر بهداشت از شهروندان

به گزارش وبلاگ من، وزیر بهداشت اتریش با توجه به شرایط حاد کرونایی در کشورش از آخرین فرصت برای کشیدن ترمز اضطراری سخن گفته و نتایج جدیدترین نظر سنجی هم از تمایل بالای شهروندان اتریشی برای خرید واکسن روسی خبر می دهد.

کرونا در اتریش، اشتیاق اتریشی ها برای خرید واکسن روسی، درخواست فوری وزیر بهداشت از شهروندان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ من به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، شرایط کرونایی در کشور اتریش وخیم است. بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی این کشور حدود 3687 نفر در این کشور در 24 ساعت گذشته به کرونا مبتلا شده اند و شمار بیماران سخت در تخت های اورژانس هم 540 نفر بوده است. در این میان بخصوص شرق اتریش و وین ، پایتخت این کشور شرایط کرونایی وخیمی دارند.

بر اساس پیش بینی های مقام های بهداشتی اتریش شمار بیماران در بخش های مراقبت های ویژه اتریش تا 14 آوریل به 670 نفر افزایش پیدا خواهد نمود.

رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش با توجه به این آمارهای نگران نماینده در درخواستی فوری اعلام نموده که اکنون آخرین فرصت ها برای کشیدن ترمز اضطراری است. وی اضافه نمود: ما به همه شهفرایندان در اتریش به عنوان بخشی از راه چاره احتیاج داریم.

وی از شهفرایندان خواست در روزهای عید پاک به صورت قاطعانه از قواعد ضد کرونایی تبعیت نمایند از خود همبستگی نشان دهند و مسئولیت خود را بپذیرند. وی از جمله این وظایف رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و تست گیری های منظم را نام برد.

با توجه به شرایط حاد کرونایی از پنجشنبه محدودیت های کرونایی سختگیرانه تری در مناطق شرق اتریش و به ویژه وین ، پایتخت این کشور اعمال خواهد شد.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم چهارشنبه بعد از انجام مذاکراتی با سفیر روسیه در وین اظهار داشت: ما در آخرین مراحل سفارش واکسن روسی اسپوتنیک وی قرار داریم و احتمالا هفته آینده این سفارش انجام خواهد شد.

وی از وعده های های الزام آور طرف روسی برای تحویل واکسن بسیار ابراز خرسندی نموده است.

نتایج یک نظر سنجی آنلاین نشان می دهد که اتریشی بسیار مشتاق به خرید واکسن روسی هستند.

بر این اساس حدود 69 درصد شهفرایندان اتریشی خواهان خرید واکسن روسی بوده و 57 درصد هم می توانستند تصور نمایند که با این واکسن واکسینه شوند.

صدر اعظم اتریش بعد از ملاقات با سفیر روسیه اظهار داشت: اگر ما اسپوتنیک را سفارش دهیم در ماه آوریل حدود 300 هزار دوز در ماه می حدود 500 هزار و در اوایل ژوئن حدود 200 هزار دوز دریافت خواهیم کرد.

بر اساس اطلاعات طرف روسی واکسن اسپوتنیک وی تا به حال در 60 کشور تایید شده، اما در اتحادیه اروپا هنوز این واکسن تایید نشده است.

کورتس در این باره گفته است: درباره واکسن نباید شرایط ژئوپلیتیکی مد نظر قرار گیرد. تنها چیزی که باید مد نظر قرار گیرد این است که آیا این واکسن موثر و مطمئن است و نه اینکه از کجا می آید.

کورتس اظهار داشت : اگر اتریش حدود یک میلیون دوز واکسن بیشتر دریافت کند بازگشت به زندگی نرمال امکان پذیر شده و به این ترتیب ما می توانیم زندگی بسیاری انسان ها و مشاغل بیشتری را نجات دهیم.

آژانس دارویی اروپا در حال حاضر در حال آنالیز یک درخواست برای تایید واکسن اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا است. مجارستان تا به حال قبل از تایید اتحادیه اروپا استفاده از واکسن روسی را شروع نموده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در اتریش هم مانند دیگر کشورهای اروپایی فرایند افزایشی را طی می نماید.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اتریش 546229 نفر به کرونا مبتلا شده و 9339 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرونا در اتریش، اشتیاق اتریشی ها برای خرید واکسن روسی، درخواست فوری وزیر بهداشت از شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اتریش، اشتیاق اتریشی ها برای خرید واکسن روسی، درخواست فوری وزیر بهداشت از شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید