کره شمالی از روی قطار موشک شلیک کرد

به گزارش وبلاگ من، کره شمالی می گوید پرتاب های موشکی روز آدینه، برگزاری یک مانور به وسیله هنگ موشکی راه آهن بوده است.

کره شمالی از روی قطار موشک شلیک کرد

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه های دولتی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند، پرتاب موشکی که صبح روز آدینه اعلام شد، یک پرتاب آزمایشی به وسیله هنگ موشکی راه آهن این کشور بوده است.

گفته شده پرتاب موشک از قطار راه آهن در کره شمالی در غربی ترین استان این کشور و در مرز چین صورت گرفته است. این رزمایش و تمرین موشکی شامل شلیک دو موشک راهنمایی شونده تاکتیکی به سمت دریای ژاپن بوده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی در ارتباط با پرتاب موشک از راه آهن گفته است: سیستم عامل موشکی در سراسر کشور و یافتن راه هایی برای تکمیل روش های جنگی با موشک های راه آهن در دستور کار واقع شده است.

سامانه موشکی راه آهن کره شمالی که حامل موشک های بالستیک است، سپتامبر گذشته رونمایی شد. هدف از پرتاب موشک به وسیله قطار حفاظت از موشک ها از حمله با تغییر مداوم مکان آنها عنوان شده است.

برای کشوری مانند کره شمالی که نگران حمله پیشگیرانه به وسیله کره جنوبی یا ایالات متحده است، چنین قابلیتی احتمالاً به آنها یاری می نماید که توان بازدارنده خود را افزایش دهند.

پرتاب روز آدینه سومین پرتاب موشکی کره شمالی در دو هفته گذشته بوده است.

آمریکا مدعی شد که این آزمایش ها تحریک آمیز بوده و قطعنامه های سازمان ملل را نقض می نماید و ادعا می نماید که قطعنامه های منع موشک های بالستیک دوربرد، موشک های مافوق صوت را نیز پوشش می دهد.

آمریکا بعلاوه پس از این آزمایش های موشکی در کره شمالی، پنج شخصیت کره ای را تحریم کرد که چهار نفر از آنها در چین و یک نفر در روسیه کار می نمایند.

خزانه داری آمریکا ادعا می نماید که افراد تحریم شده به پیونگ یانگ در تهیه غیرقانونی کالا برای تسلیحات موشکی یاری نموده اند.

در مقابل سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز آدینه با انتقاد شدید از آنچه منطق گانگستری آمریکا مطرح نمود، گفت که تقویت توان دفاعی این کشور حق مشروع یک کشور مستقل است و این موشک هیچ کشور یا نیروی خاصی را هدف قرار نداده و هیچ آسیبی به امنیت کشورهای همسایه وارد ننموده است.

ایالات متحده از کره شمالی می خواهد که از برنامه های موشکی هسته ای و بالستیک خود دست بردارد، اما پیونگ یانگ می گوید در غیاب یک معاهده صلح دائمی با سئول و واشنگتن، به توان موشکی برای تضمین امنیت خود احتیاج دارد.

منبع: فرارو

به "کره شمالی از روی قطار موشک شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی از روی قطار موشک شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید