کره جنوبی به خاطر این بروشورها کره شمالی را رسما به حمله نظامی تهدید کرد، عکس

به گزارش وبلاگ من، فارس نوشت: یک مسئول در ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می گوید اگر پیونگ یانگ از پرنده های بدون سرنشین برای پخش کردن بروشور در مرز استفاده کند، سئول نیز مجبور به اقدام نظامی خواهد شد.

کره جنوبی به خاطر این بروشورها کره شمالی را رسما به حمله نظامی تهدید کرد، عکس

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، مسئولان نظامی سئول امروز (دوشنبه) هشدار دادند که این کشور به دقت فعالیت های ارتش کره شمالی و احتمال ارسال بروشورهای پروپاگاندا در مرز را زیر نظر دارد و تمام گزینه ها از جمله اقدام نظامی نیز روی میز است.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) چندی پیش گزارش داد که پیونگ یانگ در اقدامی تلافی جویانه، حدود سه هزار بالن را آماده نموده که قرار است تقریبا 12 میلیون برگ بروشور تبیلغاتی علیه کره جنوبی را مرز دو کشور پخش نمایند.

بر این اساس، کیم جون راک سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در نشست خبری شرح داد: ما به دقت تحرکات ارتش کره شمالی درباره پخش بروشورها را زیر نظر داریم. ما جهت آماده شدن برای هرگونه احتمالات، شرایط آمادگی محکم خود را حفظ نموده ایم.

به نوشته یونهاپ، یک مقام دیگر در ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز گفت: برای نمونه، اگر کره شمالی از پهپاد و کوادکوپتر [برای پخش بروشور] استفاده کند که نقض توافق نظامی بین دو کره است، ما مجبور خواهیم شد اقدام نظامی متناسب انجام دهیم.

کره شمالی شرحی درباره زمان یا نحوه پخش کردن بروشورهای تبلیغاتی نداده اما کارشناسان می گویند احتمال این هست که پیونگ یانگ از هواپیماهای بدون سرنشین برای این کار استفاده نماید.

پیشتر نیز خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که در پی تهدید کره شمالی به اقدام نظامی، نظارت سئول بر فعالیت های نظامی پیونگ یانگ افزایش یافته است.

به دنبال تشدید تنش ها در شبه جزیره کره بعد از افزایش فعالیتهای تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ در مناطق مرزی، کره شمالی هفته قبل دفتر ارتباطات هماهنگی بین دو کشور در منطقه صنعتی کائه سونگ را منفجر کرد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "کره جنوبی به خاطر این بروشورها کره شمالی را رسما به حمله نظامی تهدید کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی به خاطر این بروشورها کره شمالی را رسما به حمله نظامی تهدید کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید