طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه بدون شکرک و کپک به 3 روش

به گزارش وبلاگ من، مربای طالبی یکی از خوشمزه ترین خانگی است. از آن جایی که مربا را می توان به مدت طولانی نگه داشت، می توانید در فصل های دیگر سال برای استفاده از هم طالبی بخورید، البته به صورت مربای طالبی. در این مقاله از سرویس به طرز تهیه مربای طالبی به 3 روش می پردازیم و فوت و فن های تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد. با همراه باشید.

طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه بدون شکرک و کپک به 3 روش

طرز تهیه مربای طالبی ساده

مدت زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مدت زمان مورداحتیاج برای پخت: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه مربای طالبی

طالبی پوست گرفته: 500 گرم

آب: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 4 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه مربای طالبی ساده

برای درست کردن مربای طالبی، ابتدا باید طالبی ها را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس آب و شکر را حرارت دهید تا قوام بیاید. بعد طالبی ها را اضافه کنید تا با شربت بجوشند. وقتی همه مواد مربا پختند، شعله گاز را خاموش کنید. برای درست کردن این مربا طالبی، به حدود نیم ساعت احتیاج دارید.

مرحله اول: طالبی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه مربای طالبی، طالبی را بشویید و پوست و تخمه های آن را جا کنید. با قالب یا با چاقو به شکل دلخواه، گوشت نرم طالبی را برش بزنید.

مرحله دوم: شربت مربا طالبی را درست کنید

در یک قابلمه، آب و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید. حرارت را روی حالت میانه تنظیم کنید تا دانه های شکر حل شوند و بعد شربت مربا آغاز به غلیظ شدن کند. صبر کنید شهد مربا قوام پیدا کند و بعد برش های طالبی را اضافه کنید.

مرحله سوم: طالبی ها را اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه مربای طالبی، به شهد غلیظ شده و در حال جوشیدن، طالبی های خرد یا قالب زده شده را اضافه کنید. در(ب) قابلمه را باز بگذارید تا مربا غلیظ گردد و طالبی ها بپزند. وقتی مربا آماده شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مربا سرد گردد. سپس مرباها را در ظرف شیشه ای خشک، تمیز و در دار، در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه مربای طالبی با آبلیمو

مواد لازم برای تهیه مربای طالبی

طالبی: 500 گرم

شکر: 4 لیوان دسته دار فرانسوی

آب: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

جوش شیرین: 10 گرم

آبلیموی تازه: 1 قاشق مرباخوری

مراحل تهیه مربای طالبی با لیمو

برای درست کردن مربای طالبی با لیمو، طالبی را خرد کنید و برای چند ساعت داخل جوش شیرین و آب قرار دهید. سپس آن را آبکش کنید و با شربت مربا بجوشانید. در آخر هم آبلمیوی تازه را اضافه کنید. وقتی مربا به غلظت مناسب رسید، حرارت را خاموش کنید.

مرحله اول: طالبی را با آب و جوش شیرین در کاسه بریزید

در ابتدا پوست طالبی را بگیرید و تخمه های آن را جدا کنید. مغز یا گوشت طالبی را به شکل و با مقدار دلخواهتان برش بزنید. طالبی های خرد شده را در یک کاسه با سایز مناسب بریزید و روی آن را با آب بپوشانید. جوش شیرین را به طالبی و آب اضافه کنید.

مرحله دوم: طالبی ها را آبکش کنید

صبر کنید تا جوش شیرین در آب حل گردد. به مدت 5 ساعت طالبی را در آب و جوش شیرین استراحت دهید. این کار باعث می گردد بافت طالبی سفت تر گردد. سپس طالبی ها را در آبکش بریزید و روی آن ها را آب بگیرید و بشویید.

مرحله سوم: آبلیمو را به مربا اضافه کنید

در یک قابلمه، 2 لیوان آب و 4 لیوان شکر را بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا آب آغاز به جوشیدن کند و دانه های شکر حل شوند. طالبی ها را به شربت در حال جوشیدن اضافه کنید. مربا که قوام پیدا کرد، آبلیمو را اضافه کنید. 10 دقیقه بعد شعله گاز را خاموش نموده و صبر کنید تا مربا سرد گردد. سپس مربای طالبی را در بطری های دربسته شیشه ای و خشک و تمیز بریزید.

طرز تهیه مربای طالبی با پکتین

مواد لازم برای تهیه مربای طالبی

طالبی پوست کنده خرد شده: 1 کیلوگرم

شکر: 300 گرم

دانه وانیل: 1 عدد خرد شده

آبلیموی تازه: 1 قاشق غذاخوری

پوست لیمو: به مقدار یک لیمو

پکتین مایع: 1 بسته 85 میلی گرمی

مراحل تهیه مربای طالبی با پکتین

برای درست کردن مربای طالبی با پتکین، طالبی پوره شده را با آب و شکر بجوشانید. سپس بقیه مواد را به مربا اضافه کنید. اجازه دهید مربا به غلظت و طعم دلخواه شما برسد. شعله گاز را خاموش کنید و مربا را در ظروف شیشه ای بریزید یا آن را به صورت تازه سرو کنید.

مرحله اول: طالبی، شکر و آب را روی حرارت بگذارید

در ابتدا، یک قابلمه را روی حرارت بگذارید و شکر و آب را در آن بریزید. درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا آب جوش بیاید. طالبی را پوست بگیرید و خرد کنید. حتی می توانید طالبی را رنده یا پوره کنید. سپس همراه با وانیل به آب در حال جوش اضافه کنید. مواد را به مدت 8 تا 10 دقیقه بپزید.

مرحله دوم: بقیه مواد را اضافه کنید و مربا را بپزید

در این مرحله، پوست رنده شده لیمو، آب لیمو و پکتین مایع را به مربا اضافه کنید. وقتی دوباره مواد جوشیدند، 3 تا 4 دقیقه دیگر صبر کنید. اجازه دهید مربا کاملا غلیظ گردد. سپس حرارت را خاموش نموده و تا سرد شدن مربا، صبر کنید. در آخر، مربای آماده شده را در بطری های تمیز شیشه ای بریزید و درب آن ها را محکم ببندید و هواگیری کنید تا از کپک و شکرک زدن مربا جلوگیری گردد.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های طرز تهیه مربای طالبی

*برای درست کردن مربای طالبی از طالبی هایی که رسیده هستند، بهره ببرید. هر چه مقدار طالبی ها کوچک تر و بافت سفت تری داشته باشند، بهتر است.

*بعد از این که تخمه های طالبی را جدا کردید، مغز طالبی را با قالب به شکل دلخواه می توانید برش بدهید. در این صورت مربایتان زیباتر خواهد شد.

*از آنجایی که خود طالبی بافت نرمی دارد، احتیاجی به جوشیدن طالبی با شربت مربا نیست. چون در این صورت احتمالا طالبی له می گردد و مربا طالبی درنهایت ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

*موقع جوشیدن و آماده شدن مربای طالبی، روی سطح شربت و طالبی، کف ایجاد خواهد شد. این کف ها را با قاشق جدا کنید تا رنگ مربایتان شفاف گردد.

*به جای لیمو می توانید از جوهر لیمو در طرز تهیه مربای طالبی بهره ببرید. اضافه کردن این مواد از شکرک زدن مربا خودداری خواهد نمود. فقط آبلیمو یا جوهر نمک را در دقایق پایانی به مربا اضافه کنید.

*برترین مکان برای نگهداری از مربای طالبی، یخچال است. بعلاوه می توانید مربا را در یک مکان خنک و به دور از گرما و نور آفتاب قرار دهید. اگر شیشه های مربا را هواگیری کنید، می توانید برای مدتی آن ها را در خارج یخچال نگه دارید. ولی به محض باز کردن درب بطری مربا، باید آن را به یخچال منتقل کنید.

روش هواگیری کردن برای نگهداری مربای طالبی

برای هواگیری کردن شیشه های مربا، بعد از این که مرباهای سرد شده را در بطری های شیشه ای درب دار ریختید، در آن ها را محکم ببندید. یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و روی حرارت بگذارید. وقتی آب جوش آمد، بطری های مربا را در آب در حال جوش بگذارید. طوری که 2/3 سطح بیرونی شیشه مربا را آب بپوشاند. 15 تا 20 دقیقه شیشه های مربا را بجوشانید و سپس آن ها را از آب جوش بیرون بیاورید. بطری ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

سوالات متداول

برترین طالبی برای پختن مربای طالبی چیست؟

برای طرز تهیه مربای طالبی از طالبی های کوچک، سفت و رسیده بهره ببرید. مراقب باشید که آثار زدگی یا خرابی در طالبی وجود نداشته باشد. پیشنهاد می کنیم مقاله را مطالعه کنید.

چه کار کنیم مربای طالبی شکرک نزند؟

برای جلوگیری از شکرک زدن مربا طالبی، در 10 دقیقه پایانی، مقداری آبلیمو یا جوهر لیمو به مربا اضافه کنید.

منبع: cookingchanneltv

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه بدون شکرک و کپک به 3 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه بدون شکرک و کپک به 3 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید