شش تا از برترین غذاهایی که در ایران خوردم

به گزارش وبلاگ من، در ادامه وصف غذاهای موردعلاقه بابی گاش را از زبان خود او بخوانید:

شش تا از برترین غذاهایی که در ایران خوردم

تهران، ایران

کمی عجیب است که بخواهم مطلب را با ذکر نکته ای شروع کنم، اما این نکته بسیار مهم است: غذاهای ایرانی زمانی لذت بخش هستند که در خانه پخته شده باشند، نه در رستوران. هر کسی را که در تهران دیدار کردم به من اطمینان داد که اگر کاوش من برای کمال آشپزی ایرانی به غذاخوری های شهر محدود شده، جست و جوی من شکست خورده است. با این وجودکسی مرا برای شام به خانه اش دعوت نکرد. امید دارم دفعه بعد که به ایران می روم، غذای خانگی بخورم.

در ایران خیلی خوب و بهتر از هر کشور دیگری در خاورمیانه غذا خوردم، . و حالا غذا های منتخب من از ایران:

کشک بادمجان، تهران

در خصوص این غذا شک و تردید داشتم، اما در طلب بشقاب های غذای منطقه ای ایران بودم. این غذا بسیار بهتر از عالی بود: غذای خامه مانندی که از بادمجان، ماست، پیازداغ، سیر و کشک درست شده بود. در خصوص تزیینات، مشتی از پیازداغ مخلوط شده با مقداری از کشک و بادمجان. هنوز در نیویورک به درست کردن این غذا فکر می کنم.

آب گوشت در دیزی سنگی، تهران

این رستوران فقط یک غذا درست می نماید و نامش هم از آن گرفته شده است. دیزی، که به آبگوشت معروف است، و از آرام پزشدن گوشت بره، نخود، لوبیاسفید، سیب زمینی، لیموعمانی، گوجه فرنگی و زردچوبه درست می گردد. سپس آبگوشت را جدا و بقیه مواد را با گوشت کوب له می نمایند. آب گوشت به شدت تند و طعم دار شده، و آن را با تکه های نان می خورند.

زیتون پرورده، اصفهان

در پانزده سال سفر به خاورمیانه، انواع و اقسام زیتون با تدارکات مختلف را امتحان کردم، اما این برترین زیتونی بود که تابه حال چشیدم. زیتون های سبز در رب انار، گردوی خرد شده، سیر و دسته ای از سبزی ها مخلوط شده بود، نتیجه ای شگفت آور با انفجاری از مزه ها در دهان. من در چند رستوران دیگر این را تجربه کردم و همه بسیار عالی بودند.

شیشلیک، تهران

روسی ها، گرجی ها، آذری ها و ایرانی ها همه ادعای انتساب شیشلیک را به خود دارند و من صلاحیت ندارم که قضاوت کنم. اما می تونم نوعی را که در رستوران های معروف ایران ارائه می دهند، ضمانت کنم. گوشت بره عالی که کمی رویش برشته شده و داخلش آبدار است.

کباب برگ، تهران

کباب برگ جز اصلی غذای ایرانی است و نوعی که موردعلاقه من است در پرسپولیس، در شمال شرقی نیویورک ارائه می گردد. ولی این به رتبه دوم نزدیک بود.

کله پاچه، تهران

بشقابی از سرگوسفند و پاچه که برای چند ساعت متوالی پخته شده است. رستوران هایی که مخصوصأ کله پاچه ارائه می نمایند، به مشتریان قسمت های مختلف سر را پیشنهاد می دهند. مغز، زبان و چشم، زیبا نیست اما برای یک صبحانه و ناهار عالی پخته می گردد.

منبع: کوارتز

منبع: کجارو

به "شش تا از برترین غذاهایی که در ایران خوردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش تا از برترین غذاهایی که در ایران خوردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید