شرط واکسن برای رانندگان خودروهای عمومی و شخصی در سفرهای نوروزی

به گزارش وبلاگ من، تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت تقاضای ما از مردم این است که اگر فرایند واکسیناسیون شان کامل نیست، حتما در فرصت به جای مانده آن را انجام دهند.

شرط واکسن برای رانندگان خودروهای عمومی و شخصی در سفرهای نوروزی

به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی، در حاشیه اجلاس مجازی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: نزدیک به دو سال بود که مردم در فشار و محدودیت های کرونایی بودند، اما اکنون با عنایت به حجم گسترده واکسیناسیون در کشور، حاشیه امنی ایجاد شده است، اما نباید ساده انگاری گردد. مهم ترین مساله در کنار تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک است. ماسک به راحتی از ابتلا به سوش اُمیکرون جلوگیری می نماید.

وی اضافه کرد: سال جاری با تمهیداتی که دولت مردمی انجام داده، برای مسافرت ضروری است از سامانه ایران من استفاده گردد. در هتل ها و پروازهای هواپیمایی این امر به خوبی دیده شده، البته یک سری اشکالات وجود دارد که وزارت کشور حل خواهد نمود. هدف این است که وقتی مردم به گردش و سرگرمی و یا مسافرت می فرایند، خیالشان راحت باشد که آلودگی از افراد دیگر به آنها سرایت نمی نماید.

وزیر بهداشت عنوان نمود: تقاضای ما از مردم این است که اگر فرایند واکسیناسیون شان کامل نیست، حتما در فرصت به جای مانده آن را انجام دهند. توصیه ما این است که مردم حتما دو دُز واکسن را تزریق نموده باشند تا امنیت و آسایش برای همه تامین گردد، باید همگی بهم یاری کنیم تا در این کارزار پیروز خارج شویم.

عین اللهی گفت: هر فردی که واکسن تزریق می نماید، به صورت اتوماتیک کدملی اش در سامانه سیب ثبت می گردد و نیازی نیست که در سامانه دیگری اطلاعاتی ثبت کند. سامانه سیب با سامانه ایران من متصل شده و به محض اینکه کد ملی فرد استعلام گردد، تزریق یا عدم تزریق واکسن به وسیله فرد، معین می گردد. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مردم واکسن تزریق نموده و شرایط بهتری حاکم است بنابراین محدودیت های سابق در رنگ بندی ها اعمال نمی گردد. این محدودیت ها برای افرادی است که واکسن تزریق ننموده اند و شرط واکسن برای رانندگان خودروهای عمومی و شخصی در سفرهای نوروزی نیز برقرار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شرط واکسن برای رانندگان خودروهای عمومی و شخصی در سفرهای نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط واکسن برای رانندگان خودروهای عمومی و شخصی در سفرهای نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید