بهترین روش ضدعفونی لباس های آلوده چیست؟

به گزارش وبلاگ من، بهترین روش ضدعفونی لباس های آلوده؛ همانطور که می دانید و بار ها هشدار داده شده است، زدن ماسک، استفاده از ژل های آنتی باکتریال، پوشیدن دستکش، شستن مکرر دست ها و عدم حضور در اماکن عمومی بسیار مهم است، اما مهم تر از آن رعایت نکات بهداشتی و پاکسازی سطوح منزل، شستشوی لباس های آلوده و همچنین ضدعفونی کردن مشاعات ساختمان در برابر کرونا قضیه ای دیگری است که باید جدی گرفته گردد.

بهترین روش ضدعفونی لباس های آلوده چیست؟

وبلاگ من| در حالی که این روز ها ویروس کرونا دلهره زیادی در جهان ایجاد نموده است و با حضورش در ایران خانه جدید برای خود ساخته است، تمامی ایرانیان به ناچار برای قطع گسترده شیوع بیماری، قرنطینه خانگی را انتخاب نموده اند و ایمان دارند که پیشگیری از گسترش کرونا را باید از خانه آغاز کنیم.

همانطور که می دانید و بار ها هشدار داده شده است، زدن ماسک، استفاده از ژل های آنتی باکتریال، پوشیدن دستکش، شستن مکرر دست ها و عدم حضور در اماکن عمومی بسیار مهم است، اما مهم تر از آن رعایت نکات بهداشتی و پاکسازی سطوح منزل، شستشوی لباس های آلوده و همچنین ضدعفونی کردن مشاعات ساختمان در برابر کرونا قضیه ای دیگری است که باید جدی گرفته گردد.

یکی از لوازم زندگی که تأثیر فراوانی بر سلامت افراد دارد لباس ها هستند. بدن به طور مداوم در تماس با پوشاک است و با این لباس ها در محیط های مختلفی که بعضی از آن ها ممکن است آلوده باشند، حاضر می شوند.

این روز ها با شیوع بیماری، خیلی از افراد در شستشوی لباس به وسواس افتاده اند و با زیاد روی در شستن لباس و نحوی اشتباه شستشوی، علاوه بر مصرف زیاد آب و آسیب رساندن به بافت لباس، دلهره و نگرانیشان نیز افزایش پیدا نموده است؛ بنابراین اگر شما با شخص مبتلا به بیماری در معاشرت نبوده اید و در قرنطینه خانگی بسر می برید نیازی به شستن مکرر لباس هایتان ندارید.

طبق مطالعات اجرا شده ماندگاری ویروس کرونا روی لباس و پارچه طولانی مدت نیست و بیشتر روی سطوح صافی مانند پیشخوان مغازه ها ماندگاری دارد. در واقع لباس منبع چندان مهمی برای انتقال آلودگی از یک فرد بیمار به فرد دیگر نیست.

با این وجود بسیاری از افراد برای کار های ضروری مجبورند از خانه بیرون بروند و تعیین نیست این افراد در معرض بیماری قرار گرفته اند یا خیر، برای اینکه خیال خود و خانواده را از احتمال ابتلا به بیماری آسوده کنید، ابتدایی ترین و آسان ترین کار این است که پس از ورود به منزل لباس های خود را از دیگر لباس ها داخل منزل جدا کنید و در معرض نور خورشید و یا در مکانی که هوا جریان دارد، قرار دهید.

اگر به ناچار از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و یا اتوبوس استفاده نموده اید به احتمال بسیار ویروس در اثر برخورد سطح به لباس های خارجی شما منتقل خواهد شد، برای شستن پالتو، کاپشن، پلیور و کت و شلوار، لباس هایتان را به خشکشویی بسپارید تا به بافت لباس آسیب نرسد. راحل مناسب تر این است که با تماس با خشکشویی اینترنتی معتبر دیگر لازم نیست مجدد از خانه خارج شوید و خود را در معرض بیماری قرار دهید.

به دلیل اینکه در این فصل بسیاری از لباس های زمستانه را همچون کاپشن، پالتو و پلیور را نمی توانید در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، با خیالی آسوده لباس ها را به یک خشکشویی آنلاین معتبر بسپارید.

ویروس جدید کرونا که باعث کووید -19 می گردد با ویروس آنفلوانزا بسیار متفاوت است و کارشناسان هنوز در حال یادگیری اقدامات پیشگیرانه مؤثر هستند، اما دانشمندان دریافتند ویروس کرونا همانند بلچه ای می توانند بر اثر عطسه، سرفه و ترشح قطرات تنفسی بیماران کرونایی، آلوده شوند؛ بنابراین ضدعفونی لباس ها یکی از بهترین راه های پیشگیری از بیماری کروناست.

طبق تحقیقات مرکز کنترل پیشگیری بیماری های آمریکا، ویروس آنفلوانزا در اثر حرارت بالاتر از 75 درجه سانتیگراد کشته می گردد. بخار، که در دمای 100 درجه سانتی گراد فراوری می گردد، می تواند ویروس آنفلوانزا را از بین ببرد؛ مدتهاست که تمیز کردن منسوجات با مواد شوینده و آب بهترین گزینه است.

بخار از دو طریق ضد عفونی و تمیز کردن کار می نماید. ضد عفونی کردن باعث از بین رفتن باکتری و ویروس می گردد، در حالی که تمیز کردن باعث از بین بردن کثیفی است. اولین مورد به وسیله گرماست که ضد عفونی نماینده است و دوم به وسیله رطوبتنگار، که عملکرد تمیز کردن را انجام می دهد. به همین منظور می توان از وسایل کاربردی از جمله اتو و یا بخار شوی استفاده کرد تا از شست شوی چندباره لباس جلوگیری کنیم و بتوانیم از لباس بصورت مدت طولانی تر استفاده کنیم.

راین اساس ویروس کرونا با آب ولرم و ماده شوینده از بین می رود. در صورتی که می خواهید نگرانی مبتلا شدن به این ویروس را از خود دور کنید، لباس های خود را با آب داغ یا ولرم در دمای 30 تا 40 درجه سانتیگراد بشویید و ترجیحاً در مقابل نور آفتاب خشک کنید.

بافت بسیاری از لباس ها با دمای بالا و آب داغ از بین می رود. از این رو توصیه می کنیم این نوع لباس ها را با آب ولرم بشویید و حتما از مواد شوینده نیز بهره ببرید. در صورتی که ماده شوینده قوی به بافت لباس تان آسیب می رساند، از ماده شوینده ملایم بهره ببرید.

همچنین کارشناسان توصیه می نمایند حتماً در دمای 60 تا 90 درجه سانتی گراد، لباس ها و ملحفه های آلوده فرد بیمار شست وشو گردد.

منبع: فرادید

به "بهترین روش ضدعفونی لباس های آلوده چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش ضدعفونی لباس های آلوده چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید