ایرانیان همیشه در طول تاریخ نقش اثر گذاری داشته اند ، باستان شناسی باید در کتب درسی معرفی گردد

به گزارش وبلاگ من، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایرانیان ملتی با فرهنگ و دارای تمدنی غنی هستند که همیشه در طول تاریخ نقش اثر گذاری ایفا نموده اند.

ایرانیان همیشه در طول تاریخ نقش اثر گذاری داشته اند ، باستان شناسی باید در کتب درسی معرفی گردد

به گزارش خبرنگار وبلاگ من، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز سه شنبه 14 اسفند 97 با بیان این مطلب در شانزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران که در محل موزه ملی ایران برگزار گردید گفت: در همه امور به دنبال نو شدن هستیم و به دنبال این هستیم که موضوعات جدیدی را اضافه کنیم که جزو افتخارات به حساب می آید اما باستان شناسی حوزه ای است که به قدیم می پردازد و کاوش تاریخ را انجام می دهد و این یک افتخار است که در قدیم و گذشته به دنبال هویت تاریخی و افتخار خود هستیم.

او گفت: یکی از ویژگی هایی که این بخش دارد این است که هرچه قدمت فرهنگی ما بیشتر باشد افتخار بیشتری نصیب ما می گردد.

مونسان ادامه داد: ایران کشوری است که قدمت تاریخی فراوانی دارد و در طول تاریخ تمدن ساز بوده است و همیشه اثرات مثبت داشته است، ایرانیان همیشه در طول تاریخ نقش اثر گذار داشته اند. در چنین کشوری باستان شناسی یک حوزه مهم به حساب می آید و باید بیش از پیش به آن پرداخت.

او گفت: خوشبختانه همکاران ما در پژوهشگاه میراث فرهنگی با همت والای خود با بودجه اندک و با این حجم از گستردگی فرهنگی تاریخی در کشور، دارند کوشش می نمایند تا هویت تاریخی کشور را برای مردم و برای جهانیان معرفی نمایند.

مونسان ادامه داد: خوشبختانه مردم ما همیشه در طول تاریخ اثر گذار بوده اند و ملتی بودیم که با دوستی و مودت با همسایگان زندگی نموده ایم و اقداماتی را انجام داده ایم که در طول تاریخ مایه مباهات است و باعث فخر ما در جهان است.

او در ادامه گفت: باید کارهای جدیدی را در حوزه باستان شناسی و در پژوهشگاه میراث فرهنگی انجام دهیم، باید کوشش کنیم تا با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم موضوعات مرتبط با باستان شناسی به دانش آموزان به خوبی منتقل گردد و در کتب درسی حضورمان باید بیشتر باشد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: فرهنگ بازدید از موزه ها را باید بتوانیم نشر دهیم و رفتن به موزه در برنامه ریزی های خانواده ها قرار گیرد که البته خوشبختانه این مهم شروع شده است و در حال حاضر نیز شاهد افزایش تعداد موزه ها در سطح کشور هستیم.

در بخش دیگری از این نشست، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، روح الله شیرازی رئیس پژوهشگاه باستان شناسی و جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران سخنرانی کردند.

در حاشیه این نشست همچنین نمایشگاه چهار دهه کشفیات باستان شناسی در محل موزه ملی ایران با حضور دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

منبع: میراث آریا

به "ایرانیان همیشه در طول تاریخ نقش اثر گذاری داشته اند ، باستان شناسی باید در کتب درسی معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانیان همیشه در طول تاریخ نقش اثر گذاری داشته اند ، باستان شناسی باید در کتب درسی معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید