افزایش 50 درصدی لوایح ارسالی مدیریت شهری به شورای اسلامی شهر تهران

به گزارش وبلاگ من، دبیرخانه کارگروه آنالیز تخصصی لوایح و طرح ها در گزارشی از افزایش 50 درصدی آنالیز و ارسال لوایح به شورای اسلامی شهر تهران در این دوره مدیریت شهری از سال 1396 تا 1400 اطلاع داد.

افزایش 50 درصدی لوایح ارسالی مدیریت شهری به شورای اسلامی شهر تهران

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ من، به نقل از روابط عمومی اداره کل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادها؛ دبیرخانه کارگروه آنالیز تخصصی لوایح و طرح های شهرداری تهران در راستای اصلاح روال، هماهنگی و یکپارچگی ارسال لوایح پیشنهادی شهرداری تهران به شورای اسلای شهر و جلوگیری از ارسال لوایح متعدد و بعضا متعارض به شورا، طی فرایندی به صورت مداوم اقدام به ساماندهی آنالیز حقوقی و فنی لوایح و تهیه لایحه نهایی جهت تصویب کمیسیون لوایح و ارسال به شهردار محترم تهران می کند.

این دبیرخانه در گزارشی از افزایش فرایند آنالیز لوایح و طرح ها در این دوره مدیریت شهری اطلاع داد. در این دوره تعداد 423 لایحه مورد بحث و آنالیز قرار گرفته، 229 لایحه به شورای اسلامی شهر ارسال شده و 124 لایحه به تصویب شورای اسلامی رسیده است.

همچنین سال 1399 بیشترین تعداد لوایح آنالیز شده در کارگروه تخصصی، ارسال به شورا و تصویب لایحه را به خود اختصاص داده است.

از میان حوزه های مختلف شهرداری نیز معاونت خدمات شهری و محیط زیست با 84 لایحه، معاونت اقتصادی و اقتصاد شهری با 71 لایحه و معاونت حمل و نقل و ترافیک با 70 لایحه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر دارای بیشترین میزان لایحه تقدیمی به این کارگروه تخصصی جهت آنالیز، تنظیم و قرارگیری در فرایند ارسال به شورای اسلامی بوده اند.

براساس این گزارش، مدیریت شهری در این دوره با توجه به صندلی نظارتی و سیاست گذاری شورا و همچنین رعایت اجرای مصوبات این شورا، با ارائه لوایح گوناگون و متعدد، تایید نهاد شورا را برای فعالیت های خود اخذ کرده است. همچنین اداره کل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادها به عنوان پل ارتباطی شورای اسلامی و شهرداری، اقدامات زیرساختی موثری همچون راه اندازی سامانه تذکرات، به روز رسانی سامانه قوانین، طراحی سامانه لوایح و طرح ها و... را در راستای نظم دهی، پیگیری و حصول نتیجه مصوبات شورای اسلامی در شهرداری تهران پیگیری کرده که همزمان با طراحی و راه اندازی هریک از این سامانه ها از جمله سامانه طرح ها و لوایح در آینده نزدیک، گام بزرگی در دسترسی آسان و شفاف به تمامی محتویات را میسر می سازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 50 درصدی لوایح ارسالی مدیریت شهری به شورای اسلامی شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی لوایح ارسالی مدیریت شهری به شورای اسلامی شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید