لغو طرح ترافیک در پایتخت از فردا تا انتها هفته

به گزارش وبلاگ من، تهران (پانا) - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از لغو طرح ترافیک از فردا تا انتها هفته در تهران اطلاع داد.

لغو طرح ترافیک در پایتخت از فردا تا انتها هفته

علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: برای کاهش ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی، طرح ترافیک از فردا یکشنبه تا آخر هفته در تهران برداشته می گردد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید نمود: در جلسه امروز مروری بر آخرین شرایط بیماری در جهان و ایران داشتیم. شرایط فرایند بیماری در کشور همچنان مناسب نیست و فرایند صعودی است. اکنون 18 استان کشور فرایند همچنان صعودی دارند و 7 استان هم فرایند به شدت صعودی را تجربه می نمایند.

25 استان اصلا در شرایط خوبی نیستند؛ 7 استان دارای بیشترین فرایند صعودی

وی با بیان اینکه 25 استان اصلا در شرایط خوبی نیستند اضافه نمود: 7 استانی که بیشترین فرایند صعودی را دارند شامل استان های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، لرستان و همدان است. البته 18 استان دیگر هم فرایند صعودی دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه نمود: در تعدادی از استان ها نسبتا به نظر می رسد در حال نزدیک شدن به قله هستیم. استان هایی مثل مازندران، خوزستان، قزوین، فارس، تاحدودی اردبیل، یزد و کردستان فرایند نسبتا ملایم تری طی می نمایند. در عین حال تعدادی از استان ها فرایند نزولی را شروع کردند.

میزان رعایت پروتکل ها به 61 درصد در کشور رسید

وی اضافه نمود: شرایط رعایت پروتکل ها در سطح کشور آنچنان که انتطار داریم افزایش نیافته است. الان دو هفته است که محدودیت های قرمز و نارنجی ایجاد شده و تعطیلی مشاغل همه گروه ها به جز گروه یک در شهرهای قرمز و گروه یک و دو در شهرهای نارنجی را داشتیم اما میزان رعایت پروتکل ها به 61 درصد در کشور رسیده که عدد مطلوبی نیست.

رئیسی ادامه داد: به ترتیب سوپرمارکت، خواربار فروشی، نانوایی، رستوران، بانک و فروشگاه زنجیره ای بدترین رعایت پروتکل ها را دارند که از گروه مشاغل یک هستند و باید بیشترین رعایت را داشته باشند.

شرایط قرمز در 301 شهر

وی با اشاره به رشد 56 درصدی تردد در جاده های کشور از 14 فروردین تا انتهای فرودین نسبت به مدت مشابه در سال قبل اظهار کرد: اکنون 301 شهر قرمز، 95شهر نارنجی، 45 شهر زرد و 7 شهر آبی داریم و این افزایش ترددها نوعی پروتکل شکنی است.

به گفته وی، میانگین تمکین مراکز خرید و مجتمع های تجاری از رعایت پروتکل ها و تعطیلی در شهرهای قرمز و نارنجی 87 درصد است. این میزان برای اصناف فعال در معابر 80 درصد است.

3 استان در صدر رعایت پروتکل های بهداشتی

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: استان های زنجان، کرمان و خراسان جنوبی بیشترین رعایت پروتکل ها را داشتند.

رئیسی گفت: در ارتباط با مناسب بودن تهویه در مراکز سربسته 64 درصد رعایت را شاهد هستیم. ماسک زدن در اماکن عمومی به 63 درصد رسیده است و رعایت فاصله گذاری حدود 61 درصد گزارش می گردد و رعایت در فروشگاه های زنجیره ای 81 درصد است که همه این اعداد و ارقام نشان می دهد اگر ایم اعداد زیر 90 درصد باشد خیلی اثربخشی ندارد و باید بهتر رعایت گردد. در حوزه نظارت در طی یک هفته گذشته 98 هرار تذکر و اخطار و 5800 پلمب اجرا شده است.

نحوه برگزاری مراسم شب های قدر و نماز عید فطر

معاون وزارت بهداشت در ارتباط با مراسم های شب قدر و نماز عید فطر نیز گفت: مصوب شد تا این مراسمات در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل مراسم برگزار گردد. در شهرهای نارنجی و قرمز در فضای باز باید مراسم برگزار گردد. طول مدت مجاز برنامه حداکثر 2 ساعت است. به منظور تسهیل رفت و آمد شب های قدر طرح ممنوعیت تردد از 9 شب تا 3 صبح صرفا در شب های قدر برداشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "لغو طرح ترافیک در پایتخت از فردا تا انتها هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو طرح ترافیک در پایتخت از فردا تا انتها هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید