5 نشانه مهمی که افراد با هوش هیجانی بالا دارند

به گزارش وبلاگ من، در طول دهه گذشته، مسئولان منابع انسانی در شرکت های سراسر دنیا به این نتیجه رسیده اند که یکی از مهارت های حیاتی برای موفقیت در محیط کار، هوش هیجانی است.

5 نشانه مهمی که افراد با هوش هیجانی بالا دارند

به گفته کارشناسان، هوش هیجانی (EQ) به یک پیشبینی نماینده مهم برای موفقیت شغلی تبدیل شده و در بسیاری از موارد از توانایی فنی و حتی ضریب هوشی بالا پیشی گرفته است.

هوش هیجانی یک موضوع نسبتاً گسترده است و تعاریف و کاربردهای متعدد، دارد اما مدیران باید بتوانند رفتارهای کلیدی را که نشان دهنده EQ بالا است، تشخیص دهند.

1. شفافیت

هنگام ارزیابی استخدامی های احتمالی، در پی افرادی باشید که با خود واقعی خود ظاهر می شوند. ممکن است در میان کارمندان و مدیران به طور یکسان تمایل به پنهان کاری، طفره رفتن، سنگ اندازی در کار دیگران، یا قرار دادن ماسک دروغ بر چهره، در شرایط سخت وجود داشته باشد.

اما در تیم هایی که پیشرفت می نمایند، افرادی را خواهید یافت که در حال مصاحبه و تعامل هستند و مجموعه ای از احساسات را در زمان های خوب و بد نشان می دهد. آنها با صداقت، بروز عاطف، باز بودن، بازخورد و آگاهی، ظاهر می شوند.

2. انعطاف پذیری

تقریباً در هر شرکت و شغلی اولویت ها تغییر می نماید. کسانی که مایل و توانا هستند در طی یک انتقال با جریان حرکت نمایند، افرادی هستند که شما در یک تیم می خواهید. آنها انعطاف پذیری لازم برای مقابله با موقعیت های نامطمئن و غیرقابل پیش بینی را دارند که مشخصه ای از EQ واقعی است.

3. تاب آوری

شما بعلاوه می خواهید در پیرامون خود، افرادی با فکر پویا باشید. آنها با نه گفتن به هر کسی که در اهداف و برنامه هایشان و به ویژه ارزش ها و باورهایشان دخالت می نماید، از موقعیت های بد پیشگیری می نمایند. افراد تاب آور و مقاوم در خصوص چیزهایی که هیچ ربطی به آنها ندارد احساس گناه نمایند. آن ها می دانند که مسئول اعمال و کارهای دیگران نیستند و هرگز خود را به خاطر کاری که شخص دیگری انجام داده سرزنش نمی نمایند و در نتیجه بهره وری شان بالا می رود

4. کنترل

هنگام تشکیل تیم، در پی افرادی باشید که احساسات خود را به خوبی مدیریت می نمایند. این قدرت در هوش هیجانی تحت مدیریت خود (یا خودتنظیمی) قرار می گیرد و در بیشتر تیم های با عملکرد بالا یافت می گردد.

مدیر باید از خود بپرسد: آیا یک فرد می تواند احساسات و رفتار خود را برای ایجاد نتایج مثبت راهنمایی کند؟ افرادی که کنترل احساسات خود را حفظ می نمایند، به ایجاد ارتباطات ایمن، منصفانه و قابل اعتماد یاری می نمایند. آنها بهره وری بالایی دارند.

5. همدلی

مردم به سمت کسانی کشیده می شوند که همدلی خوبی دارند. تیمی که در آن افراد نسبت به یکدیگر همدلی نشان می دهند، از داشتن روابط شخصی قوی و همکاری سود می برند. اعضای تیم در خصوص شرایط همکاران خود فکر می نمایند، چالش ها و ناامیدی های آنها را درک می نمایند و درک می نمایند که احساسات همکارانشان به مقدار احساسات آنها واقعی و ارزشمند است.

منبع

منبع: یک پزشک

به "5 نشانه مهمی که افراد با هوش هیجانی بالا دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نشانه مهمی که افراد با هوش هیجانی بالا دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید