یلدای شبکه چهار در غیاب سلبریتی ها و اسپانسرها چگونه بود؟

به گزارش وبلاگ من، تهیه کننده برنامه چله نشین که در شب یلدا از شبکه چهار سیما به روی آنتن رفت، با تاکید بر حضور نداشتن اسپانسرها و سلبریتی ها در این برنامه گفت: جذب اسپانسر برای فراوری و جذب مخاطب با حضور چهره ها مد نظر نبود و در این برنامه محتوا و اندیشه را هدف اصلی قرار دادیم.

یلدای شبکه چهار در غیاب سلبریتی ها و اسپانسرها چگونه بود؟

به گزارش وبلاگ من، سید محسن مناجاتی ـ یکی از تهیه نمایندگان چله نشین ـ درباره ایده اولیه این برنامه گفت: شب یلدا شبی است که از دیرباز و از سال های کهن پارسی برای ایرانیان به یادگار مانده است. چله نشینی و یا همان دورهم نشینی شب یلدا، سنت دیرینه ایرانیان است و سادگی و بی آلایش این شب بر آن شد که طراحی اولیه چله نشین شبکه چهار بر همین اساس بنیان گردد.

او با اشاره به طراحی دکور این برنامه اعلام کرد: طراحی دکور و صحنه از دورهمنشینی ساده و سنت ایرانی بهره گرفته شد و فضایی سنتی و متناسب با هویت شبکه چهار سیما طراحی و اجرا شد.

مناجاتی درباره حضور نداشتن اسپانسرها و سلبریتی ها در ویژه برنامه چله نشین گفت: از آنجا که معمولا اسپانسرهای موجود برای علم، اندیشه، هنر و فرهنگ هزینه نمی نمایند، جذب اسپانسر برای فراوری برنامه مدنظر نبود، چون می دانستیم این مهم انجام نخواهد شد و نشد. با توجه به شرایط اقتصادی موجود مردم و اینکه می دانستیم سال جاری معمولا آجیل و پسته در سفره یلدایی مردم کمرنگ است، طراحی برنامه به گونه ای انجام شد که حضور سلبریتی ها میلیونی نیز از قاب برنامه و شبکه چهار حذف گردد. جذب مخاطب را با حضور چهره ها مد نظر قرار نداده و محتوا و اندیشه را هدف اصلی قرار دادیم و برای موسیقی ارزش بیشتری قائل شدیم.

او اضافه نمود: یکی دیگر از اهدافی که در این ویژه برنامه به دنبال آن بودیم جدا کردن مردم از گوشی های همراهشان بود تا این لحظات را بیشتر در کنار خانواده هایشان سپری نمایند. به همین منظور در این برنامه هیچ مسابقه پیامکی طراحی نکردیم تا مخاطبان این لحظات را با شعر، موسیقی و ادبیات طی نمایند.

تهیه نماینده برنامه معرفت درباره دعوت از اساتید معرفت در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: از آنجا که دی ماه شروع فراوری و پخش برنامه معرفت بود، چله نشین شبکه چهار بهانه ای شد که شروع چهاردهمین سال پخش معرفت را جشن بگیریم و برای اولین بار اساتید برنامه ـ دکتر دینانی و دکتر منصوری لاریجانی ـ در گرد چله نشینان شبکه چهار به صورت زنده به تفسیر یلدا و شعر حافظ بپردازند.

مناجاتی در انتها گفت: وقتی برای مردم فهیم ایران ساده زیستی را تفسیر می کنیم، نمایش و ارائه الگوی ساده زیستن و سنت گرایی از نوع ایرانی آن برای به بار نشستن هدفمان مهم است و افتخاری است که در شب یلدا تنها برنامه چله نشین شبکه چهار سیما بود که با عدم حضور سلبریتی ها و هزینه های میلیونی توانست مخاطب خود را راضی نگه دارد و با مردم هم کلام و هم نشین گردد.

بر اساس این گزارش وبلاگ من، حبیب الله ذوالفقاری، تهیه نماینده بخش دوم چله نشین هم با اشاره به قسمت موسیقیایی ویژه برنامه شب یلدا اظهار کرد: در بخش دوم چله نشین گردهم آیی آهنگسازان، نوازنده ها، خواننده های موسیقی نواحی و شعرا باعث شد تا بر زیبایی این ویژه برنامه اضافه نموده گردد.

او درباره چهره هایی که در این بخش حضور داشتند، اعلام کرد: میلاد کیایی، موسیقی دان، نوازنده سنتور و آهنگساز ایرانی، ایرج رحمانپور، خواننده و پژوهشگر موسیقی نواحی لرستان، رضا دیوسالار پژوهشگر و محقق آیین های باستانی مازندران از جمله چهره های موسیقیایی این برنامه بودند.

تهیه نماینده نغمه ها و شب موسیقی اضافه نمود: برای اولین بار در یک برنامه زنده تلویزیونی سبک جدیدی از شاهنامه خوانی را به مخاطبان ارائه کردیم. در این بخش آرمان دکه ای به همراه رامتین دارابی با تنبور و دف نوازی، اشعار شاهنامه را برای مخاطبان در قالب موسیقی اجرا کردند.

ذوالفقاری در انتها گفت: در این برنامه چهار اجرای موسیقی به خوانندگی سعید اسماعیل زاده و هم نوازی تار، ویلون و پیانو داشتیم که قبل و بعد از هر اجرا دکتر علیرضا امینی راجع به قطعات اجرا شده در پلاتوهای یک و دو دقیقه ای با مخاطبان مصاحبه می کردند.

ویژه برنامه چله نشین در شب یلدا با اجرای زهره سادات هاشمی، سعید بیابانکی و دکتر رشید کاکاوند به صورت زنده از ساعت 20:30 از آنتن شبکه چهار سیما پخش شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یلدای شبکه چهار در غیاب سلبریتی ها و اسپانسرها چگونه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یلدای شبکه چهار در غیاب سلبریتی ها و اسپانسرها چگونه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید