واگذاری بخش مودم موبایل اینتل به شرکت اپل نهایی شد

به گزارش وبلاگ من، اپل چند ماه قبل با پرداخت حدود 1 میلیارد دلار بخش بزرگی از کسب وکار مودم موبایل اینتل را خریداری کرد و فرایند این معامله روز گذشته نهایی شده است. اپل با بهره گیری از کارکنان متخصص شرکت اینتل و تکنولوژی های این کمپانی، می تواند کوشش خود را برای توسعه مودم های اختصاصی با جدیت بیشتری ادامه دهد تا دیگر نیازی به همکاری با شرکت هایی مانند کوالکام نداشته باشد.

واگذاری بخش مودم موبایل اینتل به شرکت اپل نهایی شد

در این معامله، فقط بخش مودم موبایل اینتل به شرکت اپل واگذار شده و کمپانی اینتل همچنان به ساخت مودم های مربوط به کامپیوترها، گجت های مربوط به اینترنت اشیاء و اتومبیل های خودران ادامه می دهد.

اینتل ادعا می نماید که روینمودهای ضد رقابتی کوالکام تاثیر زیادی در فروش بخش مودم موبایل این شرکت به اپل داشته است. مدیران ارشد اینتل در جریان پرونده حقوقی ضد انحصاری علیه کوالکام که در کمیسیون فدرال تجارت آمریکا تشکیل شده، در دادگاه حضور پیدا نموده و شهادت داده اند. یک قاضی علیه کوالکام رای صادر نموده ولی به دلیل درخواست تجدیدنظر از سوی کوالکام، حالا این پرونده به دادگاه استیناف منتقل شده است.

با نهایی شدن این معامله، اپل بیش از پیش می تواند وابستگی خود را به شرکت های ثالث کمتر کند. گفتنی است سه مدل نخست آیفون از پردازنده ساخت سامسونگ بهره می بردند و سپس اپل از تراشه سری A رونمایی کرد و با این کار توانست کنترل بیشتری بر گجت های خود داشته باشد و عملکرد بهتری برای آن ها به ارمغان بیاورد. طبق بعضی شایعات منتشر شده، اپل میخواهد در آینده نه چندان دور برای نسل های جدید بعضی از کامپیوترهای خود به جای پردازنده های اینتل از تراشه های اختصاصی مبتنی بر معماری ARM استفاده کند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "واگذاری بخش مودم موبایل اینتل به شرکت اپل نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری بخش مودم موبایل اینتل به شرکت اپل نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید