معرفی رشته ای منحصر به فرد مدیریت بیمه اکو

به گزارش وبلاگ من، تفاوت رشته مدیریت اکو با مدیریت بیمه در آن است که تمامی دروس این رشته به زبان انگلیسی است.

معرفی رشته ای منحصر به فرد مدیریت بیمه اکو

موضوعات مختلفی را از جمله موضوعات مدیریتی، مالی، حقوقی، حسابداری و تجاری آموزش را در بر می گیرد و تمامی دروس این رشته به زبان انگلیسی تدریس می گردد.

امروز میخواهد تا به معرفی و آنالیز این رشته بپردازد.

مدیریت بیمه اکو، رشته ای ویژه و منحصر بفرد است که در ایران ایجاد شده و دانشجویان خود را از بین علاقه مندان کشورهای عضو پیمان منطقه ای اکو انتخاب می نماید.

در رشته مدیریت بیمه اکو موضوعات مختلف مدیریتی، مالی، حقوقی، حسابداری و تجاری آموزش داده می گردد و دانشجویان درباره نقش بیمه در ایجاد امنیت سرمایه گذاری، امنیت مالی و رفاهی جامعه مطالعه می نمایند.

تفاوت این رشته با مدیریت بیمه در آن است که تمامی دروس مدیریت بیمه اکو به زبان انگلیسی است.

از همین رو دانشکده بیمه اکو در مرحله اول، 10 برابر ظرفیت دانشجو می پذیرد و سپس از بین داوطلبان، افرادی را که تسلط بیشتری به زبان انگلیسی دارند، انتخاب می نماید.

در رشته مدیریت بیمه اکو به قوانین حقوق و تجارت بین الملل توجه خاص می گردد و علاوه بر تدریس اساتید، برگزاری آزمون های کتبی وسوال و جواب های کلاس نیز همگی به زبان انگلیسی است بنابر این اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید بهتر است در انتخاب این رشته محتاط تر باشید.

تاریخچه رشته مدیریت بیمه اکو

با توجه به نقش و اهمیت بیمه در شکوفایی، رشـد و توسعـه اقتصـادی کشورها، به همت مدیـران وقت صنعت بیمه در سال 1348 (1969میلادی)، مدرسه عالی بیمه تهران (Tehran College of Insurance) توسط اعضای مؤسس آن به عنوان یک مؤسسه غیرانتفاعی تشکیل و اساسنامه آن به تصویب وزارت علوم رسید و از سال 1349 اقدام به پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی مدیریت بیمه کرد.

این نرم افزار در انتخاب رشته به شما یاری میکند

مدرسه عالی بیمه تهران در ابتدای کار از 2 بخش فارسی و انگلیسی تشکیل شد به طوری که بخش انگلیسی آن، مدرسه عالی بین المللی بیمه RCD نام گرفت. این بخش از مدرسه عالی در چارچوب سازمان همکاری منطقه ای برای توسعه (RCD) و به منظور تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص تحت عنوان کارشناس بیمه جهت کشور های عضو یعنی سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان فعالیت خود را شروع کرد که البته این موضوع به پیشنهاد هیئت مدیره صندوق بیمه اتکایی RCD و تصویب شورای وزیران سه کشور (COM) انجام شد.

این مدرسه عالی علاوه بر وزارت علوم ایران، مورد تأیید وزارت آموزش پاکستان و وزارت آموزش ملی ترکیه هم نهاده شد.

مقر آن در تهران بوده و با مؤسسه بیمه چارتر لندن و دانشکده بیمه نیویورک همکاری نزدیک داشت علاوه بر این با دانشگاه های کراچی، استانبول و تهران نیز ارتباط رسمی برقرار کرد؛ زبان آموزشی آن نیز انگلیسی مشخص شد تا بتواند از تمام کشور ها دانشجو بپذیرد.

مدرسه عالی بین المللی بیمه RCD تا سال 1358 و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران فعال بود؛ در سال 1364 (1985) و با شکل گیری مجدد RCD، تحت عنوان سازمان همکاری های مالی (اکو- ECO) مجدداً احتیاج به فعالیت مدرسه عالی بین المللی بیمه RCD به عنوان یک الگوی مناسب برای همکاری های منطقه ای و تأمین نیروی انسانی متخصص کارشناس بیمه مطرح شد.

آشنایی با رشته فوریت های پزشکی + ظرفیت پذیرش و بازار کار

در نهایت بر پایه توافق سران کشور های عضو اکو و به استناد موافقتنامه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اساسنامه مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو در سال 1369 مصوب و جایگزین اساسنامه مدرسه عالی بین المللی بیمه RCD سال 1348شد.

بر این اساس نام مدرسه عالی بین المللی بیمه RCD به مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو (ECO College of Insurance) تغییر یافت و وابسته به دانشگاه علامه طباطبایی اعلام شد.

مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو از مهرماه 1370 (سپتامبر1991) اقدام به پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی مدیریت بیمه کرد؛ بازگشایی مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو توسط دبیر کل اکو به اولین اجلاس شورای وزیران اکو در ماه مه سال 1991 گزارش شد و رئیس جمهور وقت ایران هم در سخنرانی خود در دومین اجلاس سران اکو در سال 1372 درکشور ترکیه بازگشایی آن را خاطرنشان کرد.

در نهایت پنجمین اجلاس شورای وزیران اکو در بهمن ماه 1373 (ژانویه 1995) در عشق آباد، پایتخت کشور ترکمنستان اساسنامه مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو را تصویب کرد.

بدین ترتیب با تصویب اساسنامه مؤسسه توسط شورای وزیران اکو (COM) فعالیت این مؤسسه آموزشی در تهران به عنوان یکی از مجموعه های سازمان همکاری های مالی (اکو) مورد تاکید واقع شد.

در ادامه ایجاد 50 پست سازمانی علمی و اداری در مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو در سال 1374 به تأیید رئیس جمهوری وقت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رسید.

در سال 1382 شورای وزیران اکو گروهی را مأمور ارائه راه حل هایی برای تقویت سازمان اکو جهت آنالیز وضعیت موجود مؤسسات وابسته و چگـونگی فعال تر کردن آن ها کرد.

گروه یاد شـده پس از انجام آنالیز های لازم به وجود خلاء آموزشی در منطقه اشاره و توصیه کرد که اساسنامه مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو با هدف تبدیل آن به یک مؤسسه آموزشی معتبر بین المللی اصلاح گردد.

به همین دلیل پیش نویس اصلاحی اساسنامه مؤسسه تهیه شد و در جلسات مختلف با نمایندگان کشور های عضو اکو این اساسنامه مورد بحث و آنالیز قرارگرفت.

این اساسنامه که مشتمل بر 15 ماده است در تاریخ 20 اکتبر2007 (28 مهر 1386) در شهر هرات کشور افغانستان تهیه و مورد تصویب شورای وزیران اکو نهاده شد.

نسخه اصلی (به زبان انگلیسی) به دولت جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و دولت ایران نسخه های تایید شده (برابر اصل) اساسنامه را برای کشور های عضو و دبیرخانه اکو ارسال کرد.

دروس مشترک در گرایش های مختلف مدیریت

اصول حسابداری، ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت، آمار و کاربرد آن در مدیریت، کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، روش تحقیق در مدیریت، مبانی سازمان و مدیریت، تحقیق در عملیات، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی، حقوق اساسی، مبانی مدیریت اسلامی، سیستم های اطلاعاتی در مدیریت.

دروس اصلی و تخصصی گرایش مدیریت بیمه اکو

Sociology، Principles OF Psychology، Principles OF economics، Principles OF management، Callege Algebra، Applied Mathematics، Accounting، Principles of Law، Introduction To Insurance، Introduction To Computer Sci، Research Methodology، Micro ECO Analysis، Macro ECO Analysis، Mathematical Statistics and Probability، Principles of Insurance، Operation Research، Public Finance، Organizational Behaviour، Money and Banking، Management of Human Resources، Financial Management، International Econ andrg، Business Policy، Legal Aspects of Ins، Property and Pec. Ins، Insurance of the Person، Risk Management، Marketing and its Ins. Applic، Fundumental of loss surveying /Adjusting، Ins. Co. Administration and Mat، Reinsurance، Econ.DeveLopment and Planning، System Analysis، Insurance Accounting، Paperon Ins، Engineering Ins، Liability Ins، Maritime Law، Maritime Hull and Aviation Insurance، Math Basis of Life Ins، Life Ins. Agency Org. and Mgt، Group Life and Health Ins، Life Ins. Apl and Underwriting.

توانایی مورد احتیاج و قابل توصیه رشته مدیریت بیمه اکو

توانایی مورد قبول در درس زبان انگلیسی، علاقه به امور مدیریتی و حقوق و تجارت بین الملل از ویژگی های دانش جویان این رشته است.

جوانان می دانند که در رشته ریاضی و فنی آینده ای ندارند

آینده شغلی و بازارکار رشته مدیریت بیمه اکو

فارغ التحصیل این رشته می تواند در زمینه های زیر فعالیت کند:

  • کارشناس بیمه
  • کارگزاربیمه
  • مدیرفروش
  • مدیربازاریابی
  • کارشناس تحقیقات بازار
  • کارمندبانک و رییس بانک
  • کارشناس گمرک
  • مشاورحقوقی

این رشته، در دسته ای نهاده شده است که اکثریت قریب به اتفاق فارغ التحصیلانش، کاملاً راضی از انتخاب خود هستند زیرا بازار کار خوب و زمینه پیشرفت زیادی دارد.

باید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که این رشته زبان انگلیسی قوی و توانایی بالای فکری می خواهد.

دانشجویان این رشته باید از سه کنکور بگذرند و بعد باید در امتحان زبان کتبی و شفاهی به طور مصاحبه، شرکت نمایند تا گزینش شوند.

اکثر دانشجویان از سال دوم به بعد جذب بازار کار می شوند و کم تر دانشجویانی داریم که بیکار باشند و این از مزیت های این رشته است.

پس از فارغ التحصیلی هم دانشجویان به گردهمایی های مختلف دانشجویان این رشته دعوت می شوند که این گردهمایی ها از سوی دفاتر مشاغل یا کاریابی مورد حمایت قرار می گیرند.

پس اگر می خواهید از نظر یافتن کار با مشکل روبرو نشوید، به رشته خوبی علاقه مند شده اید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معرفی رشته ای منحصر به فرد مدیریت بیمه اکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی رشته ای منحصر به فرد مدیریت بیمه اکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید