معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، یوونتوس؛ بانوی پیر از قهرمانی خسته نمی گردد

به گزارش وبلاگ من، راه راه پوشان تورینی به سوی یک قهرمانی دیگر در ایتالیا و اروپا پیش می روند.

معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، یوونتوس؛ بانوی پیر از قهرمانی خسته نمی گردد

به گزارش وبلاگ من، تیمی در قلب شهر تورین که سال هاست سردمدار فوتبال باشگاهی در ایتالیاست و خیلی از بازیکنان تیم ملی ایتالیا نیز از این تیم به تیم ملی کشورشان رسیدند؛ یوونتوس. این تیم هر چند خیلی ها را یاد کالچوپولی و فساد داوری می اندازد ولی به واقع برترین تیم باشگاهی در فوتبال ایتالیا در سال های اخیر بوده است. کسب 7 قهرمانی پیاپی به خوبی قدرت این تیم را در فوتبال ایتالیا نمایان می نماید. همچنین تیم آلگری فاصله زیادی با هشتمین قهرمانی پیاپی ندارد و می تواند در تابستان برای هشتمین بار پیاپی به قهرمانی برسد. یوونتوس یکی از قدیمی ترین باشگاه های فوتبال در ایتالیا و البته یکی از پر افتخارترین باشگاه های اروپاست. در سال 1923 ادواردو آنیلی که پدرش کمپانی بزرگ فیات را تأسیس نموده بود، یوونتوس را خریداری کرد تا یکی از بزرگرین باشگاه های ایتالیایی متولد شود.

یوونتوس در این سال ها در لیگ قهرمانان اروپا نتوانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و حتی تا پای فینال هم پیش رفت ولی نتوانست به صندلی نخست دست یابد. بیانکونری در تابستان برای خرید کریستیانو رونالدو 100 میلیون یورو هزینه کرد. تا به حال سابقه نداشت که یک تیم ایتالیایی برای خرید یک بازیکن چنین رقمی پرداخت کند آن هم در شرایطی که خیلی ها در ایتالیا نسبت به این انتقال موضع گرفتند و حتی کارگران کارخانه فیات نیز اعتراض گسترده ای نشان دادند. یوونتوس در کمتر زمانی از تاریخ خود مانند سایر تیم های اروپایی افت محسوس داشته و حتی در زمان هایی نظیر پس از دوران کالچوپولی، خیلی سریع دوباره بازسازی شده و به سطح اول اروپا بازگشته است. این خصوصیت، باشگاه یوونتوس را متمایز می نماید.

آخرین قهرمانی یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به سال 1996 برمی شود و از آن موقع تاکنون این تیم رنگ موفقیت در اروپا را ندیده است. آنها در فینال سال 1996 توانستند بوروسیادورتموند را 3 بر یک شکست دهند و قهرمان لیگ قهرمانان شوند. یوونتوس در سال 1998 به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید، ولی با یک گل مغلوب رئال مادرید شد و دستش به قهرمانی نرسید. در سال 2003 نیز فینال تمام ایتالیایی یوونتوس و میلان برگزار گردید که یوونتوسی ها در ضربات پنالتی بازنده شدند تا بوفون و تیمش در حسرت قهرمانی بمانند. یوونتوس سال 2015 برابر بارسلونا و سال 2017 برابر رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان بازنده شد.

ماسیمیلیانو آلگری در یوونتوس تاکنون 10 قهرمانی توانسته به دست بیاورد تا با این قهرمانی ها، سومین مربی پرافتخار در تاریخ یوونتوس باشد. جیوانی تراپاتونی 14 قهرمانی از جمله دو قهرمانی در اروپا به دست آورده است و فابیو کاپلو با 13 قهرمانی در رده دوم است.

در بین بازیکنان، جانلوئیجی بوفون با 21 قهرمانی رکورددار است و بیشترین تعداد قهرمانی را توانسته است به دست بیاورد. این دروازه بان اکنون درون دروازه تیم پاری سن ژرمن فرانسه است. الکساندرو دل پیرو با 18 قهرمانی در رده دوم است و جورجیو کیه لینی فعلاً 17 قهرمانی به دست آورده است و می تواند در تابستان به رکورد دل پیرو برسد.

رکورددار بیشترین گل زده در تیم یوونتوس در اختیار الکساندر دل پیرو است که توانسته 290 گل برای تیمش به ثمر برساند. جان پیرو بونیپرتی و روبرتو بته گا در رده های دوم و سوم هستند و هیچ بازیکن از تیم فعلی در بین 15 گلزن برتر یوونتوس قرار ندارد.

در زمینه بیشترین بازی، رکورددار اول الکساندرو دل پیرو است که 705 بازی انجام داده است و جان لوئیجی بوفون با 656 بازی در رده دوم است و گایتانو اسکیرا سوم است. در بین بازیکنان فعلی تیم یوونتوس جورجیو کیه لینی بیشترین بازی را انجام داده است.

یوونتوس یکی از تیم های بزرگ فوتبال ایتالیا و اروپا مدت هاست که نتوانسته است قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. در این مدت یوونتوس بازیکنان بزرگ زیادی به خود دیده است که هیچ کدام طعم موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا را نچشیده اند. بازیکنانی همچون دینو زوف، روبرتو باجو، فابیو کاناوارو و پاول ندود از جمله این بازیکنان هستند.

افتخارات

34 قهرمانی در سری A ایتالیا

13 قهرمانی در کوپا ایتالیا

8 قهرمانی در سوپرجام ایتالیا

2 قهرمانی در جام باشگاه های اروپا

3 قهرمانی در جام یوفا

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، یوونتوس؛ بانوی پیر از قهرمانی خسته نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، یوونتوس؛ بانوی پیر از قهرمانی خسته نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید