عجیب ترین مکان های جهان را بشناسید (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ من، گوشه و کنار جهان پر از جاذبه های شگفت انگیز است؛ از منطقه ها مرموز باستانی گرفته تا پدیده های طبیعی منحصربه فرد. بسیاری از این پدیده های شگفت انگیز در نزدیکی ما قرار دارند و می توانیم به راحتی از آن ها بازدید کنیم. در ادامه با 20 مکان عجیب و شگفت انگیز در سراسر جهان آشنا می شویم.

عجیب ترین مکان های جهان را بشناسید (قسمت اول)

طبیعت اطراف ما زیبایی های منحصربه فردی دارد. کوهستان های عجیب و مرموز، دریاچه های منحصربه فرد با رنگ های خاص، پدیده های طبیعی شگفت انگیز که گاهی هیچ جوابی برای معماهای مربوط به آن ها پیدا نمی گردد. در این مقاله به گوشه و کنار جهان سفر می کنیم و با عجیب ترین مکان های جهان آشنا می شویم.

1. دریاچه خال دار، بریتیش کلمبیا، کانادا

این دریاچه خال دار مدت های زیادی مورد احترام قبیله بومی Okanagan بود و البته تعجبی هم ندارد. آن ها این دریاچه را به خاطر ظاهر غیرمعمولش، مقدس می دانستند. در تابستان، آب دریاچه تبخیر می گردد و در اثر این تبخیر، استخرهای معدنی کوچکی در سراسر دریاچه ظاهر می شوند که هرکدام رنگ متمایزی با دیگری دارند. این دریاچه منحصربه فرد را می توانید در Highway 3، در شمال غربی شهر کوچک اوسویوس (Osoyoos) کانادا ببینید. البته گردشگران نباید وارد حریم سرزمین های قبایل بومی شوند. بومیان این منطقه، این دریاچه را کلیلوک می نامیدند. در جریان جنگ جهانی اول از مواد معدنی این دریاچه برای ساخت مهمات استفاده می کردند.

2. گذرگاه ساحلی غول پیکر (Giants Causeway)، ایرلند شمالی

60 میلیون سال پیش، یک فوران آتشفشانی بزرگ، حجم وسیعی از بازالت مذاب به جا گذاشت که پس از سرد شدن و سفت شدن، ستون های سنگی متعددی را ایجاد کردند که امروزه بقایای آن در ایرلند شمالی قابل مشاهده است. در این منطقه که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده است، در حدود 37 هزار ستون چندضلعی وجود دارد. این ستون ها از نظر هندسی بسیار دقیق هستند به نحوی که طبق یک افسانه محلی، یک غول این ستون ها را به دست خود ساخته است.

3. Thors Well ، اورگون ( Oregon)، آمریکا

در این منطقه شگفت انگیز و دیدنی واقع در آمریکا، سطح آب درون گودالی فرو می ریزد و سپس با فشار زیاد از آن فوران می نماید. به وسیله جهت Captain Cook می توانید این پدیده شگفت انگیز طبیعی را مشاهده کنید. برای حفظ امنیت و سلامتی تان، بهتر است که از آن به میزان کافی فاصله بگیرید و از بازدید این پدیده در هنگام مد یا بادهای شدید زمستانی، اجتناب کنید. به وسیله مرکز توریستی Cape Perpetua می توانید برای بازدید از این منطقه اقدام کنید.

4. پاموکاله ( Pamukkale )، ترکیه

این جاذبه گردشگری دیدنی در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است و میراث جهانی یونسکو است. پاموکاله به معنای قلعه پنبه ای است. ایوان های پلکانی این پدیده شگفت انگیز از سنگ آهک متخلخل تراورتن سفید تشکیل شده اند که آبگیرهای آب گرم طبیعی را ایجاد نموده اند. پاموکاله در منطقه دریای اژه و دره رودخانه مندرس واقع شده است که در بیشتر فصول سال آب وهوایی معتدل دارد .

5. دریاچه هیلیر ( Hillier )، استرالیای شرقی

این دریاچه جالب و دیدنی در سال 1802 در بزرگ ترین جزیره مجمع الجزایر Recherche استرالیا کشف شد. این دریاچه در تمام طول سال به رنگ صورتی است. دانشمندان اعلام نموده اند که این رنگ صورتی به خاطر میزان زیاد نمک موجود در دریاچه، جلبک هایی به نام Dunaliella salina و نوعی باکتری صورتی به نام halobacteria است.

6. باداب سورت، ایران

این چشمه های پلکانی تراورتنی باداب سورت، پدیده طبیعی شگفت انگیزی هستند که طی هزاران سال در شمال ایران ایجاد شده اند. تراورتن نوعی سنگ آهک است که از رسوب کردن کلسیم موجود در آب ایجاد می گردد. دو چشمه آب گرم با خواص معدنی متفاوت در این منطقه وجود دارد. رنگ قرمز و نارنجی و منحصربه فرد این چشمه های پلکانی به علت وجود میزان زیاد اکسید آهن در یکی از چشمه ها است.

7. کوهستان تیانزی ( Tianzi )، چین

این کوهستان شگفت انگیز و دیدنی در شمال غربی استان هونان ( Hunan ) در کشور چین قرار گرفته است. این قله های نوک تیز با پوشش گیاهی سرسبز و انبوه پوشیده شده اند و معمولا زیر مه پنهان هستند. با تله کابین می توانید به روستای هوانگ شی ( Huangshi ) بروید و از آنجا منظره نفس گیر این کوهستان را که به نام پسر آسمان نامیده می گردد، دیدن کنید. این کوهستان، الهام بخش سازندگان فیلم آواتار برای خلق کوهستان شناور بوده است. این کوهستان برای بسیاری از ساکنان بومی این منطقه، مقدس است. یک پارک موضوعی برای فیلم آواتار جیمز کامرون در این منطقه ساخته شده است.

8. خطوط نازکا ( Nasca Lines )، پرو

تصاویری از حیوانات مختلف و اشکال هندسی که به وسیله فرهنگ نازکا بین 200 سال پیش از میلاد تا سال 700 میلادی خلق شده است، خطوط نازکا را تشکیل می دهند که یکی از شگفتی های آمریکای جنوبی هستند که در پرو قرار دارند. این نقاشی ها فقط از ارتفاع یا از برج دیده بانی فلزی نزدیک منطقه، قابل مشاهده هستند. بعضی از این اشکال عجیب و مرموز بیش از 200 متر طول دارند و هرکدام از آن ها با استفاده از یک خط ممتد کشیده شده اند. خطوط نازکا به جز از هوا قابل تشخیص به صورت خطوط منسجم نیستند و ازاین رو حدس می زنند که مردم نازکا هرگز نتوانستند کاری را که خلق نموده اند به صورت منسجم ببینند. اما این خط ها و شکل ها از فراز تپه ها و کوه های اطراف دیده می شوند و از فراز یکی از همین کوه ها، این آثار شگفت انگیز کشف شده اند.

9. مثلث برمودا، اقیانوس اطلس شمالی

این منطقه پر از رمز و راز که به مثلث شیطان معروف است، تقریبا بین برمودا، فلوریدا و پورتوریکو قرار گرفته است. گزارش های متعددی در خصوص عملنمودهای مغناطیسی غیرمعمول و ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها در این منطقه منتشر شده است. گفته می گردد بیش از 50 کشتی و 20 هواپیما به طرز مرموزی در این منطقه ناپدید شده اند یا از بین رفته اند . صندوق جهانی طبیعت در پژوهشی در سال 1997 لیست 10 منطقه خطرناک برای کشتی رانی را خاطرنشان کرد که مثلث برمودا یکی از آن ها بود.

10. جزیره سقطرا ( Socotra )، یمن

این جزایر دورافتاده 6 میلیون سال پیش از سرزمین اصلی آفریقا جدا شده اند اکنون در یمن قرار دارند. منظره ها شگفت انگیز این جزایر شبیه صحنه های فیلم های علمی تخیلی به نظر می رسند. تنوع زیستی این جزیره بسیار منحصربه فرد و خاص است. گیاهان و درختان زیادی در این منطقه وجود دارند که هیچ جای دیگر جهان پیدا نمی شوند. دو نمونه از این درختان که در جزیره وجود دارند، یکی درخت مشهور به خون اژدها و دیگری درخت بطری پیازی است. نزدیک به یک سوم جانداران این جزیره، فقط در همین منطقه پیدا می شوند.

منبع: کجارو / roughguides.com

به "عجیب ترین مکان های جهان را بشناسید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین مکان های جهان را بشناسید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید