شهر تاریخی شوشتر بالاخره صاحب موزه می گردد

به گزارش وبلاگ من، محمد حسین ارسطوزاده گفت: ساختمان قدیم شهرداری شوشتر بین سال های 1310 تا 1315 به وسیله حاج محمدتقی معمارباشی که از معماران عظیم و شناخته شده در سطح کشور بود به همراه ساختمان کشتارگاه قدیم این شهرستان ساخته شد و جزء آخرین آثار معماری او محسوب می گردد.

شهر تاریخی شوشتر بالاخره صاحب موزه می گردد

وی اضافه کرد: از جمله ویژگی های این بنا می توان به وجود بادگیر در آن اشاره نمود که آن را از سایر بناها متمایز می نماید چرا که تعداد انگشت شماری ساختمان تاریخی در شوشتر دارای این ویژگی هستند.

وی شوشتر را شهری تاریخی با آثار باستانی، معماری، مذهبی و طبیعی فراوان دانست و گفت: این شهر از دیرباز مورد توجه گردشگران داخلی و جهانگردان خارجی بوده و پس از ثبت بناهای آبی تاریخی آن در لیست میراث جهانی، بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است اما فقدان یک موزه احساس کمبود همیشگی متولیان شهر شوشتر بود آن هم موزه ای که متناسب با ظرفیت ها و گویای سوابق درخشان این شهر بوده است از این رو، طی تفاهم نامه ای میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و شهرداری شوشتر مقرر شد براساس اقدامی مشترک ساختمان قدیم شهرداری شوشتر به موزه شهر تبدیل گردد.

وی تأکید کرد: هر طرح توسعه ای برای منطقه ها باید منطبق و با احترام نهادن به توانمندی های تاریخی، فرهنگی، مالی و محیط زیست انجام گیرد تا پایدار و پویا باشد.

منبع: گردشبان

به "شهر تاریخی شوشتر بالاخره صاحب موزه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر تاریخی شوشتر بالاخره صاحب موزه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید