راه اندازی موزه مجازی الکساندر پوشکین در مسکو

به گزارش وبلاگ من، موزه دولتی هنرهای تجسمی الکساندر پوشکین در مسکو اقدام به راه اندازی برنامه ای ویژه برای بازدید از ساختمان ها و نمایشگاه های خود در فضای مجازی نموده است.

راه اندازی موزه مجازی الکساندر پوشکین در مسکو

موزه دولتی هنرهای تجسمی الکساندر پوشکین با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه برنامه ویژه ای برای بازدید از ساختمان ها و نمایشگاه های خود در فضای مجازی تدارک دیده است طوری که کاربران می توانند به راحتی در پنج ساختمان موزه پوشکین وارد شوند و بین طبقات حرکت نموده و به گوشه های سالن بروند و در عین حال صدای راهنما را گوش نمایند.

موزه دولتی هنرهای تجسمی الکساندر پوشکین در مسکو اقدام به راه اندازی برنامه ای ویژه برای بازدید از ساختمان ها و نمایشگاه های خود در فضای مجازی نموده است که افراد به یاری عینک مخصوص می توانند در بین آثار حرکت نمایند.

ولادیمیر آپریدلِنوف معاون موزه در این باره شرح داد که برای راه اندازی این طرح ویژه از چند سال پیش فیلمبرداری از اشیای داخل موزه را شروع نموده و سپس برای آن برنامه نوشته اند. در خاتمه با استفاده از فناوری های نوین اقدام به راه اندازی تورهای مجازی با راهنمای صوتی نموده اند.

بعلاوه به گفته رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، برای گردش در داخل ساختمان موزه، اتصال کامپیوتر یا تلفن همراه به اینترنت و ورود به سایت virtual.arts-museum.ru کفایت می نماید. پانورامای مجازی در داخل راهروهای موزه و تماشای تک تک آثار از نزدیک و امکان چرخش کامل در راهروها کاملا امکانپذیر است.

کاربر در کنار هر اثر می تواند راهنمای صوتی را روشن نموده و حتی متن و شرحات تکمیلی کنار اثر را مطالعه کند. تور 3 دی برای تلفن های همراه به یاری عینک های وی. آر امکان پذیر است که به کاربر احساس حضور در فضا را می دهد.

کاربران می توانند به راحتی در پنج ساختمان موزه پوشکین وارد شوند و بین طبقات حرکت نموده و به گوشه های سالن بروند و در عین حال صدای راهنما را گوش نمایند. این سایت به صورت رایگان و بدون هیچگونه محدودیتی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

عینک های مخصوص هم در کیوسک کنار موزه به فروش می رسند یا می توان به وسیله اینترنت اقدام به خرید کرد. اجرای این پروژه با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه و پورتال فرهنگ. رف انجام گرفته است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "راه اندازی موزه مجازی الکساندر پوشکین در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی موزه مجازی الکساندر پوشکین در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید