آنالیز پیمایشی باستان شناسی در شهرستان فراشبند انجام شد

به گزارش وبلاگ من، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراشبند از آنالیز پیمایشی باستان شناسی بخش هایی از حوزه دشت سرمشهد واقع در این شهرستان اطلاع داد.

آنالیز پیمایشی باستان شناسی در شهرستان فراشبند انجام شد

به گزارش وبلاگ من از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مرتضی کشاورز گفت: هیئت آنالیز باستان شناختی یه سرپرستی پارسا قاسمی فارغ التحصیل باستان شناسی دانشگاه سوربن فرانسه با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور آنالیز سطحی پیمایشی قسمت هایی از دشت سرمشهد شامل روستاهای خلجی، پهناپهن، خنگه سوار و قنات باغ واقع در فراشبند انجام شد.

وی گفت: نتایج حاصل از این مطالعات که مکمل مطالعات دوره های قبل است در قالب کتاب و مقاله در آینده ای نزدیک چاپ می گردد.

کشاورز اضافه کرد: نتایج اولیه نشان می دهد قرارگیری فراشبند، پایتخت چهارطاقی های ساسانی در میانه سه راس مثلث فیروزآباد، سیراف و کازرون، وجود بناهای ارزشمند تاریخی و الگوهای معیشتی و معماری نشان از اهمیت سوق الجیشی این منطقه تاریخی دارد.

افتتاح نخستین سفره خانه سنتی در شهرستان داراب

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب از افتتاح نخستین سفره خانه سنتی شهرستان داراب اطلاع داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ، داوود مرادی گفت: این مجموعه که از ابتدای فعالیت احداث آن با همراهی و مشورت اداره میراث فرهنگی داراب همراه بوده دارای یک بوفه برای نمایشگاه دائمی و فروش محصولات صنایع دستی و یک مکان برای فراوری زنده صنایع دستی از قبیل گلیم بافی وحصیر بافی است.

وی اضافه کرد: در این مجموعه انواع غذای بومی شهرستان از جمله پلو ترش،کلم پلو، قبرمه(قوورمه)،کشک پوسی، آب بنه و غیره طبخ می گردد.

افتتاح پروژه های موقوفات در شیراز

به مناسبت دهه پر خیر و برکت وقف آیین افتتاحیه مجتمع های تجاری و مسکونی 285 واحدی از محل موقوفات استان فارس برگزار می گردد.

این مراسم با حضور عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و احمد ظریف رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور دوشبه 15 آذر برگزار می گردد.

منبع: تسنیم

به "آنالیز پیمایشی باستان شناسی در شهرستان فراشبند انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز پیمایشی باستان شناسی در شهرستان فراشبند انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید