با 10 بام تهران آشنا شوید

به گزارش وبلاگ من، واژه بام یکی از نام های مورد استفاده در شهرهایی است که جغرافیایی رو به کوه دارند. تهران نیز در میان این شهرها واقع شده است. البته کوه ها و بلندی های تهران زیاد هستند و تمام این مکان ها به بام تهران مشهورند. بام های تهران مکان مناسبی برای خلوت های خودمانی هستند.

با 10 بام تهران آشنا شوید

به گزارش خبرنگار وبلاگ من، با گسترش شهرها و رواج زندگی شهری همه ما به یک جای دنج و خلوت برای نگاه کردن به دور دست ها نیاز داریم تا اندکی ما را از زندگی روزمره دور سازد و شلوغی و دغدغه ها را از یادمان ببرد. به همین خاطر برای فرار از زندگی روزمره می توانید به بام ها پناه ببرید و با خود خلوت کنید. در این گزارش قصد داریم 10 مکان دنج را که به بام تهران شهرت دارند، معرفی کنیم. البته هر کدام از این بام ها در منطقه ای خاص از تهران قرار دارند.

1) بام توچال

یکی از معروفترین بام های تهران که محیطی برای پیاده روی محسوب می شود، بام توچال است. البته کسانی که قصد پیاده روی هم ندارند می توانند از اتوبوس هایی که داخل این مجموعه وجود دارد، استفاده کنند. این مجموعه دارای محیط های ورزشی همچون باشگاه تیراندازی، پینت بال و حتی یک سکوی پرش جامپینگ است. این بام تنها راستا دسترسی به پیست اسکی توچال محسوب می شود. تله کابین توچال هم جز بلندترین تله کابین های تهران است که منظره زیبایی را پیش روی شما قرار می دهد.

2) بام ولنجک

این بام همانطور که از اسمش پیداست در محله ولنجک و در خیابان بوستان سوم این محله واقع شده و جز ناشناخته ترین بام های تهران نیز به حساب می آید. با کمی گشت و گذار در کوچه پس کوچه های ولنجک به این بام می رسید. از آنجایی که این بام کمتر شناخته شده، اکثر اوقات خلوت است.

3) بام محک

بام محک در انتهای بلوار اوشان و بالاتر از بیمارستان محک واقع شده و به همین خاطر است که به آن بام محک می گویند. این بام جز بام های شمال شرق تهران به شمار می آید و دیدن غروب آفتاب از این بام خالی از لطف نیست. این بام صندلی هایی برای نشستن و نرده های بلندی برای تکیه دارد.

4) بام تونل رسالت

اگر گذرتان به پارک نظامی گنجوی در منطقه توانیر افتاده باشد حتما بام تونل رسالت را دیده اید. این بام منظره ای متفاوت نسبت به تمام بام ها دارد، منظره ای که تراکم و صنعتی بودن تهران را مانند تابلویی پیش روی شما قرار می دهد. به دلیل این ویژگی بام تونل رسالت یکی از خاص ترین بام های تهران به شمار می آید.

5) بام آرژانتین

برای دیدن این بام باید به میدان آرژانتین، خیابان الوند بروید. این نقطه یکی از مکان های گمنام دیگر تهران است که یک بام محسوب می شود. این بام منظره ای خاص دارد که شما ترجیح می دهید هر چند وقت یک بار به آن سر بزنید و حال و هوایی تازه کنید.

6) بام بوکان

قبل ترها که هنوز ساخت و ساز کمتر بود، بام بوکان یکی از بام های دنج تهران به حساب می آمد، اما حالا برج ها و ساختمان های غول پیکر تا حدودی منظره زیبای آن را از بین برده و نور و دیدش را کم کرده اند. از سوی دیگر جایی برای نشستن نیز وجود ندارد، اما با تمام این تفاسیر هنوز هم به دلیل منظره زیبا طرفداران خاص خود را دارد.

7) بام شهرک قائم

در انتهای شهرک قائم یک بام زیبا قرار گرفته است. جایی که سکوت لذت بخشی دارد و جای دنج و خلوتی است. این بام منظره بسیار زیبا و دلچسبی دارد. شما می توانید ساعت ها از سکوت این محیط لذت ببرید و به دور از فضای پرسر و صدای شهر به آرامش برسید.

8) بام نیاوران

بالای جماران یکی از بام های نسبتا خلوت تهران است. البته این بام هم مانند خیلی از بام های دیگر تهران در گذشته جای بسیار دنجی محسوب می شد و منظره خوبی داشت، اما حالا ساختمان های بلند، زیبایی آن را مخدوش کرده اند. برای دیدن تهران در شب این بام یکی از زیباترین بام های تهران است، چرا که منظره فراموش نشدنی برای شما در ذهنتان به یادگار می گذارد.

9) بام بوعلی

اگر می خواهید چند ساعتی را در یک فضای آرام و خلوت بگذرانید، حتما به بام بوعلی بروید البته این بام هم همچون سایر بام های تهران دستخوش گذر ایام شده و تغییرات زیادی کرده است. هوای این محیط بسیار مطبوع است و منظره زیبایی دارد. این بام در یادگار امام بلوار شهید ذبیحی واقع شده است.

10) بام محلاتی

در بسیاری از مواقع ورود مجردها به این بام ممنوع و رعایت شئونات اسلامی نیز الزامی است. اگر در اواسط هفته به این بام سر بزنید، می توانید تفاوت واقعی این بام را با تمام بام های تهران احساس کنید. تقریبا تمام بام های تهران حال و هوایی شبیه به هم دارند، اما این بام آرامش بیشتری به شما می دهد. این شهرک در آغوش کوه های دارآباد و سوهانک قرار گرفته و تا نقاط مرتفع تپه های منطقه کشیده شده است. شمال شهرک ارتفاعات قرار دارند و در جنوب نیز به اتوبان لشکرک منتهی می شود.

منبع: همگردی

به "با 10 بام تهران آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 بام تهران آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید