با این میوه چهار فصل از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

به گزارش وبلاگ من، زومیت/ موز میوه ای است با ارزش غذایی بالا و خواص فراوان! موز به دلیل داشتن طعمی خوشمزه و راحتی مصرف علاقه مندان زیادی دارد. این میوه مغذی به صورت متوسط 89 کیلوکالری انرژی دارد. مصرف موز به پیشگیری از بیماری های گوارشی یاری زیادی خواهد نمود.

با این میوه چهار فصل از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

خواص موز و کاربردهای درمانی

یاری به درمان اسهال و یبوست

موز حاوی فیبر غذایی بالایی است و مصرف آن به پیشگیری از یبوست یاری می نماید. همچنین به دلیل خاصیت قابض مصرف آن به درمان اسهال نیز یاری خواهد نمود. به طور کلی موز به سلامت دستگاه گوارش یاری نموده و یک میوه مفید برای افراد دارای زخم معده است.

پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان ها مهمترین مبارزان سرطان هستند. این میوه حاوی مواد آنتی اکسیدان است و از این رو در پیشگیری از سرطان موثر است.

تخفیف افسردگی، یاری به ترک سیگار

موز سرشار از ویتامین های ب12، ب6 و پتاسیم است و به همین دلیل، به برطرف افسردگی و استرس یاری شایانی می نماید. جالب است بدانید، زمانی که دچار استرس می شوید، میزان سوخت و ساز افزایش پیدا می نماید و سطوح پتاسیم افت می نماید. از این رو، مصرف موز می تواند سطوح پتاسیم را به حالت عادی بازگرداند و احساس آرامش را در بدن ایجاد کند. همچنین مصرف این میوه می تواند به احیای نیروی بدن و خنثی سازی آثار ترک نیکوتین یاری کند.

پیشگیری از پوکی استخوان

موز با داشتن فسفر و آهن می تواند به حفظ سلامت و قدرت استخوان ها یاری کند و برای پیشگیری از پوکی استخوان مفید است.

تقویت بینایی

موز حاوی ویتامین آ است. این ویتامین برای حفاظت از چشم ها، تقویت و بهبود بینایی مفید است.

نکات و توصیه های پزشکی

با وجود خواص فراوان و ارزش غذایی بالای موز، مصرف این میوه در موارد زیر باید با احتیاط همراه باشد:

بعضی افراد، به ویژه بچه ها ممکن است نسبت به موز حساسیت داشته باشند.

مقدار پتاسیم موز نسبتا زیاد است، بنابراین بیماران با نارسایی کلیه، باید در مصرف موز احتیاط نموده و از زیاده روی در مصرف آن خودداری نمایند.

موز، میوه ای نفاخ است و زیاده روی در مصرف آن، به ویژه برای افراد با مزاج بلغمی (سرد و مرطوب)، باعث فراوری گاز معده می گردد.

برای بهره مندی کامل از ارزش غذایی موز و خواص آن، توصیه می گردد این میوه را در میان وعده صبح مصرف کنید. بدترین زمان برای خوردن این میوه پس از صرف کامل وعده غذایی به ویژه شب هاست، چراکه باعث گرسنگی و تحریک اشتها می گردد. اگر بعد از وعده غذایی موز بخورید، میل به خوردن مجدد غذا افزایش پیدا می نماید و در نتیجه زمینه چاقی و افزایش وزن به وجود می آید.

منبع: همگردی

به "با این میوه چهار فصل از پوکی استخوان پیشگیری کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این میوه چهار فصل از پوکی استخوان پیشگیری کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید