اعلام آمادگی 250 شرکت صنعتی برای ورود به بورس

به گزارش وبلاگ من، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: در پی فراخوان های وزارت صمت برای حضور شرکت ها در بورس، تا به امروز 250 شرکت برای ورود به بورس اعلام آمادگی نموده اند و تا به امروز سهم بخش صنعت از اوراق منتشر شده به 3900 میلیارد تومان رسیده است.

اعلام آمادگی 250 شرکت صنعتی برای ورود به بورس

به گزارش وبلاگ من به نقل از ایسنا، سعید زرندی گفت: یکی از جهت گیری های وزارت صمت درسال جاری استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای فراوری بود که در این راستا لازم بود واحدهای فراوریی با این مکانیزم بیشتر آشنا شوند. از طرفی اولین اصل برای ورود شرکت ها به بازار بورس شفافیت و آمادگی ساختار شرکت ها است که تا به امروز فراهم نبود.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی توان پاسخگویی به احتیاج به صنعت را ندارد، توضیح داد: محاسبات نشان می دهد برای اداره بخش صنعت به اندازه سال گذشته و بدون هیچ تغییری به 575 هزار میلیارد تومان احتیاج داریم، اما سیستم بانکی در بهترین حالت می تواند 325 هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت پرداخت کند. بنابراین برنامه ریزی کردیم برای پر کردن این خلا از بازار سرمایه استفاده کنیم.

به گفته این مقام مسئول در پی فراخوان های وزارت صمت برای حضور شرکت ها در بورس، تا به امروز 250 شرکت برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد 113 شرکت به قرارداد با نهادهای اقتصادی رسیدند، 70 شرکت امید نامه تنظیم کردند و 40 شرکت به هیئت های پذیرش معرفی شدند.

زرندی با اشاره به وعده وزارت صمت مبنی بر ورود 100 شرکت صنعتی به بازار سرمایه تا آخر سال جاری، گفت: شرکت هایی که وارد بازار سرمایه می شوند، هنگام عرضه عمومی شناخته می شوند و اتفاق دیگر انتشار اوراق است. سال گذشته از 100 هزار میلیارد تومان اوراقی که منتشر شده بود 2000 میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت بود و تا امروز این رقم به 3900 میلیارد تومان رسیده و این ادبیات در حال جا افتادن است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای رفع موانع فراوری ضروری است همه دستگاه ها تغییر رویه دهند، اظهار کرد: در حوزه استراتژی و سیاست های صنعتی تمرکز بر صنایع پیشران بوده و اولویت های صنعت با ارزش اضافه کرده بالا معین شده اند.

وی اضافه کرد: برای رفع موانع فراوری باید قانون ها را کم کرد. به طور کلی برای بهبود فضای کسب و کار باید احتیاج واحدها به دستگاه های اجرایی کمتر گردد. نگاه حمایت از کالای ایرانی، نهضت ساخت داخل نیز به افزایش فراوری و رفع موانع فراوری یاری می نماید. تصویب آیین نامه برچسب ساخت داخل از سوی دولت نیز فضا را برای فراوری بیشتر فراهم می نماید.

زرندی با اشاره به لزوم تسهیل فرایند تخصیص ارز، توضیح داد: وزارت صمت معتقد است روش بدون انتقال ارز باید به رسمیت شناخته گردد و در کنار آن مدل های نظارتی را تقویت کنیم، اما بانک مرکزی هم استدلال های درستی را دارد. البته اگر نگاه جدیدی به فرآیند ثبت سفارش و تخصیص ارز داشته باشیم مسائل بسیاری رفع می گردد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره کوشش برای کاهش مصرف ارز، گفت: در سال 89 واردات کشور 65 میلیارد دلار و صادرات 27 میلیارد دلار بوده است، اما در سال 98 واردات به 43.7 میلیارد دلار و صادرات به 41 میلیارد رسیده است که هرچند هنوز راضی کننده نیست اما نشان می دهد سعی کردیم به طور جدی مصرف ارز را کاهش دهیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "اعلام آمادگی 250 شرکت صنعتی برای ورود به بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی 250 شرکت صنعتی برای ورود به بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید