ابزارهای مالی جدیدی در راه بازار سرمایه ایران

به گزارش وبلاگ من، رییس سازمان بورس می گوید طی 7 ماهه امسال در ارزش معاملات بورس و فرابورس رکورد جدیدی ثبت شده است. او تاکید نمود که ابزارهای مالی جدیدی در راه بازار سرمایه ایران است.

ابزارهای مالی جدیدی در راه بازار سرمایه ایران

به گزارش وبلاگ من، شاپور محمدی- رییس سازمان بورس اوراق بهادار - امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی با اشاره به ویژگی ها و مختصات بازار سرمایه ایران گفت: بیش از 800 هزار میلیارد تومان ارزش بورس و فرابورس است که این آمار 40 درصد از فراوری ناخالص داخلی است.

وی اضافه نمود: ارزش معاملات در 7 ماهه امسال 268 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل رشد زیادی داشته و در هفت ماه از رکورد سال قبل عبور کردیم. میزان بازدهی که در بورس و فرابورس کسب کردند، 95 و 92 درصد است.

محمدی اضافه نمود: 590 شرکت در بورس و فرابورس ثبت شده اند که این تعداد در 40 رشته فعال اند. از جمله این صنایع پتروشیمی، بانک ها، بیمه ها، شرکت های خدماتی، های تک و امثال این ها هستند.

وی ادامه داد: معاملاتی که در بورس کالای ایران انجام می گردد، تنوع زیادی دارد؛ محصولات مختلفی از جمله محصولات کشاورزی و فلزی در بورس کالا معامله می گردد. هم چنین معاملات آتی سکه طلا در بورس کالا انجام می گردد.

رییس سازمان بورس با بیان عملکرد بورس انرژی گفت: در بورس انرژی برق یا الکتریسیته معامله می گردد و امیدواریم نفت خام نیز در بورس انرژی معامله گردد و البته در حال حاضر نفت کوره در بورس انرژی معامله می گردد.

وی اضافه نمود: بازار سرمایه ایران در ابزارهای مالی تنوع بی نظیری دارد. صکوک اجاره، سهام، اوراق منفعت، اوراق جعاله و دیگر اوراق اسلامی را درایران داریم. این اوراق اسلامی می تواند برای اکثر کشورهای مسلمان جذاب باشد.

محمدی ادامه داد: از نظر نهادهای مالی بیش از 600 نهاد در ایران فعال است. بازار بدهی ایران گسترش خیلی خوبی پیدا نموده و الان به بیش از 80 میلیارد تومان رسیده است. از نظر میزان افشا، چهار بار صورت های مالی شرکت تا در بورس های ایران افشا می گردد و 12 بار فراوری افشا می گردد که در بورس های منطقه نمونه است.

وی تاکید نمود: تا انتها سال، ابزار آتی روی سبد سهام فروش استقراضی و ابزار وارانت، ابزار تامین مالی بیمه اتکایی و ابزار بدهی رویدادهای طبیعی در بازار سرمایه ایران راه اندازی می گردد. مهم ترین هدف علاوه بر معرفی فرصت های سرمایه گذاری فرهنگ سازی و ارتقای سواد مالی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ابزارهای مالی جدیدی در راه بازار سرمایه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزارهای مالی جدیدی در راه بازار سرمایه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید