چاپ سه بعدی در فضا با استفاده از فلزات روی ماه

به گزارش وبلاگ من، آژانس فضایی اروپا(ESA) چاپ سه بعدی در فضا را با استفاده از ضایعات فلزات روی ماه با همکاری سه شرکت آزمایش می نماید.

چاپ سه بعدی در فضا با استفاده از فلزات روی ماه

شاید زندگی کردن بر روی ماه هنوز مفهومی دور از فکر باشد، اما این امر مانع از آماده شدن سازمان های فضایی برای آن نشده است. آژانس فضایی اروپا(ESA) به تازگی با سه شرکت اینکوس(Incus)، OHB System AG و Lithoz GmbH در یک پروژه مشترک برای توسعه و آزمایش چاپ سه بعدی در محیطی با جاذبه بسیار کم که شبیه به شرایط ماه است، همکاری می نماید.

این پروژه از احتیاج به تأمین قطعات یدکی روی ماه که از زمین به ماه برده نشده اند، الهام گرفته است. این فناوری نو از پودرهای بازیافت شده از فلزات ضایعاتی که به آسانی در ماه در دسترس هستند برای فراوری مواد نو استفاده می نماید.

فرآیند ساخت فلز مبتنی بر لیتوگرافی(LMM) متعلق به شرکت Incus نوعی فناوری چاپ سه بعدی برای ایجاد قطعات فلزی پیشرفته است که از اصل پلیمریزاسیون نوری استفاده می نماید. این شرکت ها این نوع چاپ سه بعدی را برای این برنامه خاص، بسیار پایدار می دانند.

تکنیک های لیتوگرافی مانند تکنیک های پیشرفته به وسیله شرکت های Incus و Lithoz امکان ترکیب چاپ سه بعدی با دقت بالا را با فلزات و سرامیک با کارایی بالا فراهم می نماید، در حالی که از نظر منابع هم بسیار کارآمد است. در حالی که این مفاهیم با موفقیت در زمین آزمایش شده اند، فعالیت چنین پروژه هایی برای پر کردن شکاف های فناوری و امکان اجرای فراوری مواد افزودنی در یک محیط فضایی بسیار مهم است.

این پروژه در مجموع 18 ماه به طول خواهد انجامید و برای ارزیابی امکان پردازش ضایعات موجود در سطح ماه برای فراوری یک محصول نهایی با کیفیت بالا با استفاده از یک فرآیند سازگار با محیط زیست و بدون زباله استفاده می گردد.

در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه، مأموریت های آینده بر روی ماه وابستگی به زمین را در همه چیز از ایجاد زیستگاه های قمری گرفته تا مواد تحقیقاتی به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.

این پروژه به این معنی است که مهاجران آینده ماه می توانند هر چیزی را که برای سفرهای خود احتیاج دارند به صورت سه بعدی چاپ نمایند و از آنها خواسته می گردد که مواد کمتری را در فضاپیما با خود حمل نمایند. این امر آنها را مستقل می نماید و سفرهای راحت تر و سبک تری را به ماه محقق می نماید، چرا که مواد اولیه از زمین به ماه برده نمی شوند و از مواد موجود در سطح ماه بدین منظور استفاده می گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "چاپ سه بعدی در فضا با استفاده از فلزات روی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ سه بعدی در فضا با استفاده از فلزات روی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید